Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
Automatic A3 S 1989
Retro
Vozim automatica a3s kojeg je deda kupio negdje oko 2000,znam da sam bio mali.Nije puno vozen,motor je '89 ali je stajao u stanu kod covijeka za vrijeme rata,i tako ostao do 2000,od kad je dosao kod nas.Mazili smo ga i pazili Grin nije puno vozen samo ljeti prvih par godina,zadnjih godina samo mjesec dana se bas vozi,kad su najvece vrucine,a kasnije 1 mjesecno 2-3 km samo da ne stoji.Kod nas je dosao sa svim mogucim papirima,cak i sa servisnom knjizicom.Za ovih njegovih 24 god. zivota samo su mu jednom zamijenjene karike i klip,i prednja guma zbog stajanja,i poklopac rezervoara koji sam izgubio ovog proljeca na jednoj od "rutinskih" voznji.Mislio sam ga cuvati u originalnom stanju,ali posto nije besprekoran ni dosao iz fabrike,i nesto mana sto se nakupilo tokom godina,odlucio sam da to ne radim.Na zimu/proljece cu ga najvjerovatnije rasturati i mijenjati neke dijelova.Ali posto sam opsjednut tjuningom,a i zeljom da motor bude pouzdan,ali i da moze ostamotiti ove skutere,radicu nekakav miks staro/novo pa cemo vidjeti sta ce se dobiti na kraju.Slika nemam na tel. trenutno ali ce biti u toku dana.Pozz Grin
 
Retro
Davno sam obecao slike,ali studenti ce me razumjeti. Smile

 
Fanste
Lep motorcic.Smile
 
Nemanja
Lepa zolja skroz.
Sviđa mi se što je beli, nije ih mnogo ostalo u toj boji. Mahom su svi prefarbavani.
Ako je već tako originalan, ja bih išao na serijalu kad bih ga sređivao. Ali opet, može lepo i custom matik da se odradi.
 
Retro
Hvala momci Wink
Kad sam ga otvorio ljetos sazalio sam se na njega i rijesio da ga ne diram puno.Samo neke sitnice koje nece puno uticati na skranjece vijeka trajanja,a malo poboljsati performanse.Auspuh mijenjam cisto iz razloga sto ovaj standardni nikako ne mogu ocistiti po PS-u.Ostaje u ovoj boji i sa ovim ogrebotinama da se vidi da je to makina iz '89,da ima taj "vintage" okus. Grin
Zveckao je malo,ali je imao snage,pa sam pomislio da je do caure koju sam zamijenio zato sto je imala lufta,ali onda mu je ponestalo snage tako da moram mijenjati karike.
Radilica nema lufta ni mikro metar
imageshack.com/a/img31/3084/g6a7.jpg
Cadjavi DS koji broji oko 8 godina i koji je tom prilikom skracen lucno oko 1.5mm
imageshack.com/a/img843/9316/0vk3.jpg
I na kraju razlog zbog kog ce sve sto je moguce vise ostati u originalu(Provjeravao sam da li kvacilo ima lufta,ali sam zatvorio cim sam vidio ovo).
imageshack.com/a/img856/5382/cjhb.jpg
 
Retro
Odem prosli vikend na pijacu sa namjerom da kupim karike,i vratim se sa ovim
imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/834/1txn.jpg
Ali poslije duzeg razmisljanja,shvatim da to nije bas najbolji izbor,posto je neka lijeva marka,Made in India(oko 7e me je kostao),i sjetim se iskustava nekih clanova sa foruma da im klip "zalijepi".Posto mi je prodavac rekao da mogu slobodno sa vratim klip ako se predomislim,ja odem danas i vratim se sa ovim.
imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/607/eq4f.jpg
Posto nikad nisam mijenjao karike,a nisam upitao prodavca kojim redom idu,volio bih kad bi mi neko pomogao.U oba seta karika imam jednu tvrdju i jednu meksu.Na klipu je gornja nesto meksa od donje,pa me zanima da li se tim redom i da stavljaju.
 
Retro
Vec dugo vremena pokusavam napraviti auspuh,vec dugo vremena razbijam glavu po proracunima i nemam predstave sta radim.Zato sam odlucio da uzmem laser kao referencu i da vidim kako se motor sa njim ponasa.Ide dosta slobodnije,ali nije to ono sto ja hocu.Skicirao sam u autocad-u dva kandidata,pa cemo vidjeti koji je bolji.Jedan moj kolega ima isto automatica i full radionicu pa cemo to raditi kod njega kad uhvatimo vremena oboica.Motor ne vozim trenutno dok ne kupim filter za gorivo i crijeva.
imagizer.imageshack.us/v2/xq90/593/t8wq.jpg
 
Retro
Ociscen filtrer u rezervoaru.Posto se desavalo da prodje prljavstina i kroz njega,kupio sam jos jedan.

s26.postimg.cc/pouoyi83p/DSC_0001.jpgs26.postimg.cc/eds1a518l/DSC_0002.jpg

I jedan kratak snimak.
YouTube Video

 
jovan123
Odlican matik samo ga cuvaj i obavezno svoje radove proprati slikama koliko sam razumeo pravis auspuh Smile
 
Retro
Hvala Jovane!Plan je sacuvati ga,zato i pravim "midrange" aupuh(izvinite na stranom izrazu,ne znam kako bih preveo).
Kad budem pri parama uzecu neki drugi pa napraviti mozda nekekav cafe racer.Ali to ce mozda biti i neki brzinac,bolje je iskoristenje snage,najvjerovatnije nekakav ATX.
Slike postavljam obavezno.Taj drug i ja studiramo pa nikako da budemo kuci isti dan tako da nista jos od auspuha.I ja sa nestrpljenjem ocekujem,bice obavezno video. Wink
 
Retro
YouTube Video

s26.postimg.cc/reojphj0p/DSC_0011.jpg

 
Retro
Evo da napisem nesto,da se vidi da smo oboica jos zivi! Smile
Motor radi bez greske,mama ga vozi na posao svaki dan.Svaka cast tomosovim inzenjerima sto su napravili ovakvu masinu.Sto ga vise vozim to bolje ide.Lagano skupljam dijelove i alat da na zimu uradim jedan dobar servis.Nabavio sam neke sitnice,sirenu,hromirani cep rezervoara i dugo trazeno dugme za saug.Ima tu jos sitnica da ga dovedem u dobro stanje mehanicki.Sto se tice struje izgleda da me negdje masa za*****a.Pregorile su mi obe prednje sijalice,danas sam ih obe zamjenio,ali opet ne rade.Jedan dan sam iz znatizelje uzeo turpiju od motorke i poceo malo turpijati cilindar,i ide bolje nego sto sam mislio.Cilindar je neki star,polovan,pitanje hoce li ikad ici na motor.Ako ga ikad montiram,bice to iz znatizelje.Evo par slika
i326.photobucket.com/albums/k440/mrsicpredrag/DSC_0240_zpsd406867a.jpg
i326.photobucket.com/albums/k440/mrsicpredrag/DSC_0241_zpsee45c972.jpg
i326.photobucket.com/albums/k440/mrsicpredrag/DSC_0258_zps8e912540.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
Nemanja
Samo pun gas. Wink
A moju kevu i ćaleta blam da voze matika. U stvari, kad bolje razmislim, bolje za mene... Smile
 
Retro
Javljanje nakon duge pauze,razloga ima mnogo.Sve od nedostatka vremena i novca zbog faxa,pa do "naravi" reumatika koju svi znamo.Čas bi sa njim išao na mjesec,čas bi ga zapalio,istopio,ili prodao u staro gvožđe.Svake zime do sad sam ga mislio restaurirati,ali pošto nisam napravio nikakav pomak prema tome,idem redom,malo ga štelujem,kupujem alat za to,i učim sve više o samom motoru.Mogu vam reći da mi to pričinjava veliko zadovoljstvo,kao i vožnja nakon dobro odrađenog posla.
Pošto mi se motor grijao,i slabo vukao nakon duže vožnje odlučim da zamjenim karike.Konačno sam to uradio proljetos,zamjenio karike,očistio auspuh,glavu,čelo klipa i isturpijao izduvni kanal.Gornja ivica kanala nije billa ravna,već je na sredini imala jednu stepenicu,odnosno kanal nije bio simetričan.Koliko je sada gornja ivica kanala udaljena od vrha cilindra,stvarno ne znam.Samo sam popravio fabričku grešku i ništa više.Zazor karika,kao i svjećice sam namjestio na 0,5mm.Ovo svima preporučujem da urade prije postavljanja karika.Karike koje sam kupio bile su prevelike,u cilindru su se mimoilazili krajevi karika.Skoro da sam morao isturpijati čitav žlijeb i ponovo ga napraviti okruglom turpijom.Prošli put kad sam mjenjao karike,nisam namjestio zazor,bile su isto prevelike i to me košta bržeg trošenja cilindra.Cilindar je sada na 38mm,planiram ga razbrusiti,preko zime.
Nakon svega toga,motor mi opet nije dobro vukao,razlika prije i poslije servisa skoro da je bila neosjetna.Tražeći ovde po forumu,i po netu,posumnjao sam na paljenje.Tu me malo uhvati nervoza pošto to nisam nikako radio,a ulozi su veliki.Ali jedan dan skupim hrabrosti i podesim paljenje.Podešavao sam čitav dan na 35 stepeni u sred avgusta.Jedva nekako podesim,bez celofana,ispravljača,papira i ičeg ostalog.Koristio sam pomično mjerilo od 7e sa e-baya,marker za cd-ove i šerafciger.Motor se preporodio.Onda sam namjestio zazor na platinama,pošto ih prvi put nisam uspio odvrnuti.Dobio sam još malo snage.
U tom trenutku sam skinuo sebi neki GPS brzinomjer da vidim napredak.Nakon zamjene karika i čišćenja,sa mojih 95kg u sjedećem položaju,na 40 stepeni Celzijusovih max brzina je bila 45km/h.To smatram odličnim za potrošen 38mm cilindar iz 89-e,temperaturu i moju težinu.Bio sam jako sretan.Samo nakon podešavanja paljenja,sve ostalo je ostalo isto,išao sam 49km/h.
Vidio sam da motor zaslužuje više pažnje i da moze još.Tada sam počeo "čitati" svjećicu.Otkrio sam da mi karburator(Encarwi)daje previše benzina u smjesi.Sjetim da sam prije par godina podigao plovak.Skinem plovak,namjestim na 15 mm da malo osiramašim smjesu.Motor je išao za nijansu bolje,ali neosjetno.Očistim filter,namjestim plovak na 14,5mm koliko treba biti,i gle,na moje veliko iznenađenje i radost 52km/h.Sada sam zvanično kriminalac.
Nakon toga sam samo vozikao motor 30-35km/h,prešao nekih 80-ak km,pa se odlučio na jednu dužu vožnjicu od uobičajene od 5km.Odvezao sam 35km,bez gašenja motora,a bilo je par stajanja od nekih 5 min,čisto zbog par slika.Vožnjica je prijala i meni i doratu jer je sutradan išao veselije neko inače.Još nije podešen skroz kako treba,ne sagorjeva potpuno ulje,ali otom potom.Mislim da je tu najveći problem Bosna F65p,ne mogu naći F75 mislim da bi mi to riješilo problem.Imam jednu na Labinu,ali mi ne pada na pamet da je skidam Grin
Pišite mišljenja,prijedloge,kritike biće mi veoma drago! Grin

s20.postimg.cc/6eeomfjwp/DSC_0513.jpgs20.postimg.cc/i0u79thu1/DSC_0507.jpgs20.postimg.cc/n3g4icgi1/DSC_0471.jpgs20.postimg.cc/ombinbn2h/DSC_0459.jpgs20.postimg.cc/b2uohm93d/DSC_0478.jpgs20.postimg.cc/fft801hu1/Screenshot_2017-09-17-16-55-59.png


Be Cool,do it Oldscool!
 
IvanA3
ODLICNO,samo tako nastavi Grin
 
Stefan 6s

>Retro napisao:


Hvala Jovane!Plan je sacuvati ga,zato i pravim "midrange" aupuh(izvinite na stranom izrazu,ne znam kako bih preveo).
Kad budem pri parama uzecu neki drugi pa napraviti mozda nekekav cafe racer.Ali to ce mozda biti i neki brzinac,bolje je iskoristenje snage,najvjerovatnije nekakav ATX.
Slike postavljam obavezno.Taj drug i ja studiramo pa nikako da budemo kuci isti dan tako da nista jos od auspuha.I ja sa nestrpljenjem ocekujem,bice obavezno video. Wink




I JA MASTAM DA NAPRAVIM CAFE RACER !!!Kolo
 
Retro
Stefane samo naprijed! Wink Moji ciljevi što se tiče motora su se potpuno izmjenili.Vidjeo sam da ima dosta posla,i da se može dosta naučiti čak i sa redovnim održavanjem.
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
Izvinjavam se adminima,smotan sam kao sajla.Ako želite spojite ova moja dva posta.

Odlučio sam da preduzmem nekakve drastičnije korake koje se tiču termogrupe.Razlog-motor skoro da se nije mogao voziti kad se ugrije.Pošto sam malo savladao podešavanje i održavanje htio sam i više snage.Imao sam sledeće opcije
1.A35,najbolje rješenje,ali najviše posla i novca.Morao bih nabaviti nove usisne lamelice,dellorto i zamjeniti piksnu u maloj pesnici.
s20.postimg.cc/5k9q7x1vt/WP_20180421_18_55_01_Pro.jpg
2.Razbrusiti potrošeni A3 cilindar na 40-42mm.Žao mi je to bilo raditi cilindru koji je služio 28god u fabričkim mjerama
3.Probati pa razbrusiti ono smeće od A3 cilindra koji mi se toliko dugo vuče po garaži i koji sam koristio za razne eksperimente.Pa ako ne uspije,da ga bacim i ne gledam očima više.Odnesem majstoru i kažem brusi,ako treba do rebara.Nakon 15-ak dana dobijem poziv da dođem po cilindar,i da je razbrušen na 39mm.Začuđen,odem po njega.Bio sam sretan zato što je ispalo da nije toliko smeće i što ću poštediti radilicu,ali opet zabrinut,pošto sam dobro turpijao izduvni kanal.Napravim portmap,vidim širina kanala 23mm a fabrička 21,prezadovoljan.
s20.postimg.cc/pp3adby9l/WP_20180507_09_37_16_Pro.jpg
Majstor je već oborio ivice na izduvnom kanalu,ja sam turpijom na prelivnim.Postavim karike u cilindar,zazor između 0,25-0,3mm-prezadovoljan.Odlučio sam da ne kratim klip,još Grin
Izravnam glavu,pa onda i cilindar.Zbog stanja cilindra vidim da moram koristiti dihtung.
s20.postimg.cc/unqsruucp/WP_20180507_11_58_23_Pro.jpg
s20.postimg.cc/n7rj63989/WP_20180507_12_09_36_Pro.jpg
s20.postimg.cc/agdczlevt/WP_20180507_12_14_53_Pro.jpg
Sve namontiram,i motor upali iz drugog pokušaja.Upalio bi iz prvog da sam mu dao malo više vremena nakon otvaranja goriva.
s20.postimg.cc/5uh8r7yhl/WP_20180507_14_10_21_Pro.jpg
Pustio sam ga jedno 20min da odradi u mjestu,ali ne u komadu,gasio sam ga pa palio 2 ili tri puta.Dimio je poprilično čitavo vrijeme,mislio sam da je to od viška ulja prilikom montaže.Na kraju sam shvatio da je dim posljedica izgaranja masnoće i ulja iz auspuha.Sretnem buraza,zovnem ga da se provozamo,da razradim makinu.Kad je došao,motor nije htio upaliti.Naravno da su uslijedile provokacije sa njegove strane.Skinem svjećicu,a ona kao ugalj.Očistim je,upalim nekako, i nesigurno krenem.Vibrirao je nenormalno,pa sam odlučio naštelovati paljenje.Sutradan kupim radapciger i naljepnice,platine sam već nabavio ranije.Sjetim se da imam od motoroke plastičnu blokadu klipa,skupim hrabrosti,skinem magnet.Kupio sam platine bez žice,a kod mene su sa žicom,prepravim,nakon montaže upali iz prve.Paljenje nisam dalje podešavao,trenutno je negdje na 1.7-1.8mm,a zazor platinske dugmadi 0.35-0.45mm.Vibracije su svedene na minimum.Pošto nisam imao ATF,uspem u mjenjač 10w-40 sa slike gore,kontam ide toplije vrijeme pa će mu odgovarati.Trenutno sam prezadovoljan,zbog gušćeg ulja mjenjač je tiši,termogrupa je tiha,kad je hladna malo karike zveckaju,ali nakon 10m lagane vožnje utihnu.Jedini problem koji mi je ostao je što nemam ler gas.Ne mogu ga namjestiti na onaj vijak kod ručice.Ili se sajla razvukla,ili šiber ne zaptiva dobro,pun je riseva,kao da ga je neko šmirglao.
Od ovih popravki sam prešao jedno 100km,najduža vožnja je 38km u komadu.Poslije tih 38km je vukao isto kao i poslije prvog kilometra,možda čak i bolje.Boja svjećice je smeđa,vuče na neku svjetliju nijansu čokoladne.
Ako sve prođe dobro,nakon razrade planiram poravnati cilindar dok ne nestanu ova oštećenja na njegovoj gornjoj površini.Izbaciti dihtung ili napraviti nekakav baš tanak,i skratiti klip 3mm.Mislim da bi mi to bila idealna kombinacija za gradske vožnje i otvorenog puta.
s20.postimg.cc/dn7wj7rm1/WP_20180510_19_57_45_Pro.jpg
s20.postimg.cc/3slta3m9l/WP_20180510_15_12_49_Pro.jpg
https://www.youtu...e=youtu.be
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
Danas sam imao slobodnog vremena,pa sam odlučio da zavirim u cilindar.Cilj je bio očistiti garež,i pogledati kakvo je stanje klipa i karika.Auspuh nisam prošli put ni čistio,ali sam sad vidjeo da se u njemu nalaze minimalne naslage čađi.Svjećica je bila svjetlo braon,što je obećavalo.Kad sam skinuo glavu,vidio sam poprilične naslage čađi i na klipu,i na glavi.Njih sam očistio koristeći samo krpu.U izduvnom kanalu su se,doduše nalazile veće i tvrđe naslage,koje sam očistio šarafcigerom.Međutim,kad sam skinuo klip,da vidim u kakvom su stanju karike,tu me dočekalo par neprijatnih iznenađenja.Gornja karika propušta na dva mjesta,a donja na jednom.Iz tog razloga su se pojavili i risevi na cilindru i klipu.Dok na jednom mjestu klipa imam i ozbiljnije zaribavanje.Pošto je ovo nekakav "no name" klip,nabaviću u skorije vrijeme DS,povećati zazor karika sa 0.2mm na 0.35mm pa vidjeti šta ću dobiti.
s20.postimg.cc/6zvbywgu5/WP_20180709_15_33_07_Pro.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,683)   DobriDiv DobriDiv (1,136)   andrija andrija (1,061)   Neso Neso (953)   Ludi Dzora Ludi Dzora (940)