Akumulator i punjenje
|
vucko |
Napisao 06-09-2013 20:39
|
Član

Odgovora: 226
Vozi: ATX-Junior
Lokacija: Veliko Gradiste
Pridružio se: 23.02.13
|
razmisljam o baterijskom paljenju.s tim sto bih umesto da odsecem magnet iskoristio struju za punjnje akumulatora.zamislio sam to tako da izvadim pobudni namotaj za bobinu i umesto njega stavim jos jedan za struju 12v. e sad..zanima me kakav bi regler mogao da dodje u obzir gotov od nekog motora ili skutera...i ima li nekog jos jednostavnijeg resenja?
|
|
|
|
tosonije2 |
Napisao 06-09-2013 21:23
|
Junior Član

Odgovora: 180
Vozi: tomos apn6, T14
Lokacija: Zemun
Pridružio se: 22.03.13
|
najbolje da to ne radis... Mislim to ti je moj savet, neces dobiti nista spektakularno, odnosno neces imati spektakularnih napredaka a mnogo moras da se mucis...
Struja kod tomosa je veoma "losa" tako da bi to napravio kako valja moras imati brdo elektronike... na leru ti je nekih 2,5-3 volta, a tek na nekim visim obrtajima mozes koristiti tu struju za punjnje acu-a... mozes staviti jednu diodu ispravljacku tipa 1N4007 diketno polarisanu, tako da nemas praznjenje akumulatora, znaci kad ti napon tog tvog"punjaca" dostigne za 0.6 volti veci napon od napona acu-a (12,7v) punjenje pocinje... e sad mislim i da ti nece biti potreban regler, kad vozis na visim obrtajima imaces filovanje akumulatora... to treba malo proracunati, najprostije ti je sa jednom diodom... mada snaga punjenja je ovde veoma mala, tako zaista ne znam kako bi to funkcionisalo... |
|
|
|
jack 023 |
Napisao 06-09-2013 21:43
|
Član

Odgovora: 302
Vozi: šta stigne
Lokacija: Zrenjanin
Pridružio se: 03.03.13
|
Pa ne shvatam poentu baterijskog paljenja ako nećeš da se otarasiš viška težine (sečenje magneta) |
|
|
|
vucko |
Napisao 07-09-2013 09:35
|
Član

Odgovora: 226
Vozi: ATX-Junior
Lokacija: Veliko Gradiste
Pridružio se: 23.02.13
|
pa samo zbog boljeg paljenja.da varnica uvek bude ista.inace paljenje mi je 12 v 50 w, mislio sam da sturju povecam tako sto bih stavio jos jedan kalem umesto pobudnog i time dobio 12v 100W a struju bi onda sa regulatora napona grecovim spojem ispravio u jednosmernu...e sad za dalje nzm kako bih.. |
|
|
|
Ludi Dzora |
Napisao 07-09-2013 11:12
|
Senior Član

Odgovora: 930
Vozi: GSXR 600
Lokacija: Malta
Pridružio se: 07.08.13
|
PA tebi je varnica uvek ista... Kad ti imas varnicu kad rukom okrenes magnet, u leru je jakak koliko treba cim motor radi, sa porastom obrtaja mozda bude mrc jaca ali je u sustini ista. Ljudi stavljaju baterijsko paljenje da bi se resili magneta, tereta na radilici gde je motor najslabiji a ne da bi imali bolje paljnje. Paljenja od 6 i 12V su isti djavo sto se tice varnice na svecici, ice isto i sa jednim i sa drugim, razlika je izmedju namotaja sa svetla i na to se odnosi 6 i 12V kao i koliko W ima. Kod elektronskog je druga stvar posto nemas platine vec PickUp i motor moze da ide u vece obrtaje, platinskim si ogranicena zbog mehanike, bude brzi magnet od njih. Da bi se smesa zapalila treba odredjena jacina varnice, cim motror radi ima jacinu, taj uslov ispunjavaju sva paljnja, e sad ako tebi treba vise struje za svetla stavis 12V 50W, ako hoces da budzis masinu onda stavis elektronsko... Uglavnom motor ce ti isto ici i sa 6V i sa 12V i sa tim baterijskim kakvo ti hoces da pravis... Nista ne bi dobio... |
|
|
|
jack 023 |
Napisao 07-09-2013 15:55
|
Član

Odgovora: 302
Vozi: šta stigne
Lokacija: Zrenjanin
Pridružio se: 03.03.13
|
Akumulator se stavlja na baterijsko paljenje jer struja više ne može sama da se idukuje (zato što nema magneta-odsečeni su). Varnica ostaje ista. Nije ni jača ni slabija. |
|
|
|
tuningfanatic |
Napisao 07-09-2013 16:59
|
Senior Član

Odgovora: 789
Vozi: APN 4 RR
Lokacija: Senta
Pridružio se: 20.02.13
|
Platinsko paljenje nije ogranicenje, moze da radi i na 12000, provereno. Varnica moze da bude jaca samo ako je napon veci (ili zazor izmedju elektroda manji), sto znaci da bi morala da se stavi bobina koja ce 12V sa akumulatora podici na recimo 20000V umesto fabrickih 10000V.
Sve u svemu, nije losa ideja, tako bi i na leru imali odlicno osvetljenje, pa cak bi mogla i H4 sijalica da se montira, a i LED (i to bez duplih zica).
Grec mozes da povezes jedino ako odlemis zicu sa namotaja koja je spojena sa masom (ukoliko je to moguce), inace ce jedna dioda biti u kratkom spoju. Tako bi cela instalacija bila na jednosmernu struju.
Stabilizator/regulator jednosmernog napona mozes da nadjes na skuter otpadima ili da napravis ovakav:
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
|
|
|
|
007filip |
Napisao 07-09-2013 18:52
|
Junior Član

Odgovora: 143
Vozi:
Lokacija:
Pridružio se: 16.03.13
|
nije mi jasno na semi zasto posle greca nema elektrolitski kondenzator vrednosti recimo da je paljenje 50W platinsko oko 3300uF za 25 ili 35V ?? sa greca dobija se napon u pozitivnim poluperiodama koje treba speglati napon i kondenzatorom se spegla takodje pre 78xx stabilizatora koji god bio treba biti keramicku kondenzator od 0.1uF a iza njega od 0.22 ili 0.33uF
evo o cemu pricam

na datoj semi vidi se 2200uF elektrolit odma posle greca i obelezen je kao "big filter cap." na kraju seme pod "voltage regulator" vidi se da su uz regulator obuhvacena i 2 kondenzatora jedan pre i jedan posle njega
|
|
|
|
tuningfanatic |
Napisao 07-09-2013 19:12
|
Senior Član

Odgovora: 789
Vozi: APN 4 RR
Lokacija: Senta
Pridružio se: 20.02.13
|
Isto pitanje sam i ja postavio pre 2 godine na bivsem forumu. Odgovor je: zato sto nema potrebe. Za akumulator je i bolje ako je napon pulsirajuci radi delimicne desulfatizacije, a ujedno se i pegla napon tako da ni LED diode ne trepere.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
|
|
|
|
007filip |
Napisao 07-09-2013 19:22
|
Junior Član

Odgovora: 143
Vozi:
Lokacija:
Pridružio se: 16.03.13
|
aha ok ondak nisam znao za tu fintu 
inace ako to napravite - naizmenicnog napona sa paljenja i - ispravljenog napona posle greca nisu istog potencijala i ne mogu biti na istoj tacki tako da ako nesto nakacite na + akululatora minus mu mora otici na - zicu spojenu sa akumulatorom a ne na sasiju |
|
|
|
tuningfanatic |
Napisao 07-09-2013 19:46
|
Senior Član

Odgovora: 789
Vozi: APN 4 RR
Lokacija: Senta
Pridružio se: 20.02.13
|
007filip napisao:
ako to napravite - naizmenicnog napona sa paljenja i - ispravljenog napona posle greca nisu istog potencijala i ne mogu biti na istoj tacki tako da ako nesto nakacite na + akululatora minus mu mora otici na - zicu spojenu sa akumulatorom a ne na sasiju
Zato sam i napisao da mora da se otkaci zica sa namotaja koja ide na masu i da se obe direktno povezu sa grecom, u protivnom ce se sprziti grec.
Druga mogucnost je da se samo jedna jaka dioda stavi jednim krajem negde na masu, a drugim na struju da ispravlja samo jednu poluperiodu, tada ram takodje moze da se koristi kao masa.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
|
|
|
|
007filip |
Napisao 07-09-2013 20:05
|
Junior Član

Odgovora: 143
Vozi:
Lokacija:
Pridružio se: 16.03.13
|
moze i to al pitanje je dal ce ta ucestalost uz rupu u duzini poluperiode biti dovoljna da se napoje svi potrosaci jer ce to prepoloviti snagu paljenja |
|
|
|
vucko |
Napisao 11-09-2013 19:21
|
Član

Odgovora: 226
Vozi: ATX-Junior
Lokacija: Veliko Gradiste
Pridružio se: 23.02.13
|
Stabilizator/regulator jednosmernog napona mozes da nadjes na skuter otpadima ili da napravis ovakav:
s19.postimg.org/4oibe3dhr/stabilizator_napona_12_15_V.jpg
a jel bi mogao stabilizator od atx-a?znaci odvojim zicu sa mase,na oba kalema koja bi stavio, i onda na tu struju vezem grec pa stabilizator napona...? |
|
|
|
tuningfanatic |
Napisao 11-09-2013 19:49
|
Senior Član

Odgovora: 789
Vozi: APN 4 RR
Lokacija: Senta
Pridružio se: 20.02.13
|
Mozda bi i tako funkcionisalo. Samo jedna ispravka; zutu zicu spojis na stabilizator napona kao i obicno, onda zicu koju si odspojio sa mase (sa namotaja) povezes na stabilizator (tamo gde se prikljucuje masa) i stabilisani napon iz stabilizatora povezes na grec, kao i masu. Zatim minus sa greca spojis na ram i na acu (-), a cetvrti izvod (+) ide na acu i svetla.
Da ne bi unistili akumulator prevelikom strujom punjenja, pozeljno bi bilo da se izmeri napon na izlazu i po potrebi smanjiti (ako je veci od 14,4V na maksimalnim obrtajima). Najefikasnije snizavanje napona se radi obicnom diodom redno vezanom, na taj nacin jedna dioda smanji napon za 0.6V, 2 redno vezane diode za 1.2V...
U teoriji bi kao stabilizator radila i jedna paralelno vezana zener dioda sa nazivnim naponom 14V, ali ne znam da li bi u ovom slucaju pregorela. Treba probati...
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
|
|
|
|
vucko |
Napisao 11-09-2013 20:18
|
Član

Odgovora: 226
Vozi: ATX-Junior
Lokacija: Veliko Gradiste
Pridružio se: 23.02.13
|
ok...mislim da bi tako malo bolje i radio motor..tj palio..jer bi varnica bila iste jacine uvek i na najmanjim obrtajima..plus sto onda mogu bolja svetla..sirena...itd... |
|
|
|
BT80 |
Napisao 11-09-2013 20:53
|
Senior Član

Odgovora: 945
Vozi: BT80,Cross91
Lokacija: Teslić
Pridružio se: 20.02.13
|
Ja mislim da nemoze ATX-ov stabilizator jer ne daje 14-15V nego manje i onda se nebi punio aku do kraja. |
|
|
|
tuningfanatic |
Napisao 11-09-2013 21:06
|
Senior Član

Odgovora: 789
Vozi: APN 4 RR
Lokacija: Senta
Pridružio se: 20.02.13
|
Nakon greca se dobije vise od 12V, tacnije 12*1,41=16,92V, ali posto nema kondenzatora i dolazi do izvesnog pada napona zbog unutrasnje otpornosti akumulatora i ostalih potrosaca, trabalo bi da bude tu negde oko 13-15V.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
|
|
|
|
BT80 |
Napisao 11-09-2013 21:09
|
Senior Član

Odgovora: 945
Vozi: BT80,Cross91
Lokacija: Teslić
Pridružio se: 20.02.13
|
Neznam,moze se probati pa izmeriti  |
|
|
|
lord_oblivion |
Napisao 11-09-2013 21:10
|
Član

Odgovora: 290
Vozi: A3MS, GY200
Lokacija: On D roudz Ov Madrland
Pridružio se: 10.08.13
|
Mene jako interesuje ova tematika (regler i akumulator). Može li regler od skutera ili juga? Nešto jeftino i dovoljno malih dimenzija?
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
|
|
|
|
BT80 |
Napisao 11-09-2013 21:12
|
Senior Član

Odgovora: 945
Vozi: BT80,Cross91
Lokacija: Teslić
Pridružio se: 20.02.13
|
Moze od skutera,samo treba znati spojiti. |
|
|