Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Akumulator i punjenje
tuningfanatic

>lord_oblivion napisao:

Evo kako se vezuje na kolo sa alternatorom :

www.dodaj.rs/t/1O/vr/4y3c1yfD/circuito-regulador.jpg

E sad, šta se radi sa DF kad je u pitanju magnetno paljenje gde imamo samo jednu žicu koja (preko stabilizatora ili ne) ide na D+ ?

Nisam bas siguran da li sam dobro shvatio pitanje.

DF u tom slucaju ostaje neprikljucen zato sto magnetnom paljenju ne treba pobuda da bi proizvodio struju, ako si na to mislio.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
BT80
Ja sam mislio na onaj od skutera sto ima 4 izlaza
 
lord_oblivion

>tuningfanatic napisao:


>lord_oblivion napisao:

Evo kako se vezuje na kolo sa alternatorom :

www.dodaj.rs/t/1O/vr/4y3c1yfD/circuito-regulador.jpg

E sad, šta se radi sa DF kad je u pitanju magnetno paljenje gde imamo samo jednu žicu koja (preko stabilizatora ili ne) ide na D+ ?

Nisam bas siguran da li sam dobro shvatio pitanje.

DF u tom slucaju ostaje neprikljucen zato sto magnetnom paljenju ne treba pobuda da bi proizvodio struju, ako si na to mislio.


Da, na to sam mislio, hvala. Znači, ne smeta mu što nema opterećenje.
Drugo pitanje, da li pre reglera treba da se stavi regulator napona (ona mala siva kutijica sa tri papučice i masom na kućištu) ili grec ? Predpostavljam da ne treba ništa ali nisam siguran...
Treće pitanje, da li B- može slobodno da se veže za ram, kao i svi potrošači najnormalnije kod kola ili velikih motora ? Pri tom da se ne dira kraj namotaja svetla koji je već vezan na ram, dole da ploči paljenja.


država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
lord_oblivion

>BT80 napisao:


Ja sam mislio na onaj od skutera sto ima 4 izlaza


Napisao si 'regulator' umesto 'regler' pa me to zbunilo Smile
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
BT80
Ispravio sam jbg pogrijesi se Grin
 
tuningfanatic

>lord_oblivion napisao:


Znači žuta iz bloka ide direkt u skut regler i dalje na akku i ostalo?
Ne treba grec, ne treba onaj Tomosov regulator ?

Na regulatoru od jave je tako, ali ovi od skutera funkcionisu kako je BT80 naveo.

>lord_oblivion napisao:


Regulator ima samo jedan ulaz (za naizmeničnu iz namotaja) i jedan izlaz. Kakva je struja na tom izlazu, jednosmerna ili 'jednosmerna' ? Ne verujem da regulator direktno može da puni akku...

Jednosmerna je na izlazu. Regulator u sebi ima elektroniku koja sve odradjuje.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
lord_oblivion
I punjenje akumulatora ?

Možeš li da mi odgovoriš na :

Drugo pitanje, da li pre reglera treba da se stavi regulator napona (ona mala siva kutijica sa tri papučice i masom na kućištu) ili grec ? Predpostavljam da ne treba ništa ali nisam siguran...
Treće pitanje, da li B- može slobodno da se veže za ram, kao i svi potrošači najnormalnije kod kola ili velikih motora ? Pri tom da se ne dira kraj namotaja svetla koji je već vezan na ram, dole da ploči paljenja.
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
BT80
Drugo pitanje:netreba nista prije reglera.
 
lord_oblivion
Hvala !
Još ova dva odgovora, pa da nacrtam i postavim dve šeme, kako može da se ubaci akku Smile
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
BT80
Ako na namotaju odvojis minus od mase(zagrijes lemilicom i odvojis sarafcigerom i nalemis kabal)moses s rgulatora - spojiti na masu ,a ako ne odvojis,nisam siguran a mislim da moze,al opet nemoj me uzimati za rec.
 
tuningfanatic

>lord_oblivion napisao:


I punjenje akumulatora ?

Možeš li da mi odgovoriš na :

Drugo pitanje, da li pre reglera treba da se stavi regulator napona (ona mala siva kutijica sa tri papučice i masom na kućištu) ili grec ? Predpostavljam da ne treba ništa ali nisam siguran...
Treće pitanje, da li B- može slobodno da se veže za ram, kao i svi potrošači najnormalnije kod kola ili velikih motora ? Pri tom da se ne dira kraj namotaja svetla koji je već vezan na ram, dole da ploči paljenja.


Ja se izvinjavam, zbunili ste me sa silnim regulatorima a i kasno je vec za moj bioritam.Smile
Dakle, na ulaz u regulator od jave(D+) ide jednosmerna struja koja se samo stabilizuje u tom regulatoru/regleru, tacnije napon se stabilizuje. Ako bi hteli da ga montiramo na tomosa, trebali bi da otkacimo navedenu zicu mase i prikljucimo na grec, pa dalje na javin regler. D+ je laicki receno ujedno i ulaz i izlaz. Masa(B-) normalno na ram motora.

Sto se tice regulatora od skutera, tamo ne treba nikakva dodatna elektronika, mada ni ja nisam jos shvatio kako svetla dobijaju naizmenicnu struju, a prikljucuju se preko akumulatora kad motor ne radi. Dobicete odgovor sutra-prekosutra.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
lord_oblivion
Ja želim, recimo bez odvajanja te žičice, da spojim klasičan regler (kao na slici sa šemom Jawe) i njegov B- da vežem takođe na ram (masu), kao kod svakog velikog motora. Onda 'izlaz' iz reglera D+ ide na + akumulatora, a - akumulatora ide na ram/masu.
Sa + akumulatora se dalje vodi sve normalno, kroz prekidače i komande, do potrošača a njihov - pol opet ide normalno direktno na ram/masu.
Ovakvo vezivanje je nešto što hoću da napravim.
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
tuningfanatic
Ok. Uzmi neku jacu diodu koja ce da izdrzi bar 5A i 12V inverznog napona i moze bez odvajanja.


IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
lord_oblivion
Znači, ipak morala bi da se odvoji ta 'minus' žica sa namotaja svetla i da se namotaj veže prvo na grec pa sa njega na standardni regler ?
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
lord_oblivion

>tuningfanatic napisao:


Ok. Uzmi neku jacu diodu koja ce da izdrzi bar 5A i moze bez odvajanja.


Nastavljamo sutra Smile
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
tuningfanatic

>lord_oblivion napisao:

Znači, ipak morala bi da se odvoji ta 'minus' žica sa namotaja svetla i da se namotaj veže prvo na grec pa sa njega na standardni regler ?

To bi bilo najbolje zato sto tomos ima samo jedan namotaj svetala, dok skuteri imaju 3 ili vise pa se dobija relativno konstantna struja i bez greca, dok je kod tomosa pulsirajuca.


IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
lord_oblivion
Odlično. To je sve po pitanju varijante sa standardnim reglerom.

Sledeće još da razjasnim(o), pri vrhu strane sam pomenuo Tomosov regulator napona (znači NE regler nego ona mala siva kutijica).
Da li ona može da puni akumulator, kad se priključi na standardan način ?
Ona služi samo da ispegla napon i da ga svede na jednosmernih 12V ?
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
BT80
-Ne moze da puni akumulator.
-i ne pretvara u jednosmjernu,sluzi samo da napon ne prelazi 12-13V,jer bez nje napon skace preko 20V.
 
vucko
ali ako bi se posle regulatora grecom ispravila struja u jednosmernu? i jos nesto..da li bi onda bilo neophodno odkaciti namotaj sa mase...ili bi moglo tako da funkcionise...znaci dva namotaja za sturju na regulator napona..pa grec i onda direktno na akumulator?
 
lord_oblivion
Koliko ja znam, regulator je deklarisan na 60W, tako da sa jednim namotajem 12/50 može da izađe na kraj.

Što se tiče otkačinjanja namotaja sa mase, bolje to uraditi na tom jednom mestu pa posle jednosmernu masu voditi na ram iz potrošača, nego vući po dve žice za svaki potrošač.
država je najveći neprijatelj naroda
Better dead than lose momentum ...
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   Atila88 Atila88 (963)   BT80 BT80 (942)