Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Colibri AOS 69`
Zoran1968
Moram da započnem ovde temu jer će ovo biti moj drugi i verovatno poslednji projekat.(jer ako ovako nastavim imaću sva godišta)
Posle 400km prevaljenog puta i turističkog obilaska Vojvodine, kum Ace i moje malenkosti konačno dopremih mašinu br 2. u garažu
(zapravo to je četvrta , ali su dve preminule hahaha)Grin
Ajde prvo ono kum Aca da pojasnim ,pa on je kumovao kupovini ove LOMINE.
i58.tinypic.com/2cxx7us.jpg
Primetićete da je 69 godište ,a ne 68 što je meni bio cilj ima tu i drugih detalja ali Bože moj navikao sam ja da sve bar po tri puta radim
(Srbin u duš šta ćeš)
Ipak preveden na moje ime i jednog lepog dana biće i registrovan u totalno drugom izdanju.
i62.tinypic.com/2nrlbmv.jpg Zgrada Policije Sombor, gde je odjavljen-Aca beži...
Obilazak Vojvodine se sastojao od destinacije BG do Sombora starim putem preko NS,Ratkova itd. pa onda preko Apatina do čuvene SONTE, ne ,ne nije Senta nego SONTA.
Tu živi Dr Brkin
i59.tinypic.com/2cbsih.jpg Ko ima veći stomak hehehehe
Onda smo otišli u Futog gde sam istovario gomilu za hromiranje. Aca je mislio da će da mi traže bar 150e ali konačno prijatno iznenađenje samo 60e.
Videćemo za mesec dana da li ću biti prijatno iznenađen.
I konačno povratak preko NS starim putem u BG.
Ovo će biti uvod u ono što će usledeti ne baš tako brzo, još ni prvenca nisam završio.
Aca je bio sve vreme opsednut slikajući me u smešnim pozama , takođe i Brkina pa sledi njegov deo.
Poenta je :
i57.tinypic.com/2rhtm6e.jpg OVO

U

i59.tinypic.com/11m7v2e.jpg OVO

Da li je to moguće videćemo, vreme će pokazati!

A sada malo smeha pre nego što sve krene Acin deo.

 
TOMOS
Kupovina motora:
s20.postimg.cc/ktnnwt4gp/IMAG3655.jpgs20.postimg.cc/g91hhvkrd/IMAG3656.jpgs20.postimg.cc/tr8du5wwp/IMAG3654.jpgs20.postimg.cc/fapptbwt5/IMAG3653.jpg

Nije mu nidocega jer nije 68'
s20.postimg.cc/j5t3vwfyx/IMAG3657.jpgs20.postimg.cc/c55434e6x/IMAG3659.jpg\

Ispustanje ulja:
s20.postimg.cc/tkza4td5l/IMAG3652.jpg

Kontrola pred utovar:
s20.postimg.cc/qfeoelujd/IMAG3660.jpgs20.postimg.cc/y9fa002c9/IMAG3661.jpg

Prenos nismo slikali, al' odjavu jesmo:
s20.postimg.cc/bm00tums9/IMAG3663.jpgs20.postimg.cc/oeo4trye1/IMAG3665.jpg

Kompletna papirologija zavrsena:
s20.postimg.cc/48kmuw2qh/IMAG3664.jpg


Slika taksiste u Somboru (klimatizovano):
s20.postimg.cc/begzb317d/IMAG3666.jpg

Sonta:
s20.postimg.cc/s0yjk5u55/IMAG3667.jpgs20.postimg.cc/xexbrpjvd/IMAG3668.jpg

Brkinov Colibri kojim je Zoran bio fasciniran:
s20.postimg.cc/ass0ez655/IMAG3671.jpgs20.postimg.cc/m6ejq6gnt/IMAG3670.jpgs20.postimg.cc/rx4q3wont/IMAG3672.jpg

Neki APN u Sonti:
s20.postimg.cc/8ulcgzdnd/IMAG3669.jpg

Brkin u akciji (pobegao mi je sa pljugom u ustima, steta slika bi bila vrh):
s20.postimg.cc/98r9ubn4p/IMAG3674.jpg

Futog, niklovanje:
s20.postimg.cc/idv1ag15l/IMAG3675.jpg

 
Zoran1968
Juče sam biciklom otišao na plac 19,43km od moje kuće i rešio čvrsto da popravim mog novog godinu dana mlađeg (grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) ljubimca.
Imao sam pretpostavku vezano za kvar na menjaču, koji je po meni neuništiv.Prilikom utovara u kola kada sam ispuštao ulje iz mašine iscurelo je 15grama GNOJA.
Kurbla je išla u prazno proizvodeći zvuke mešalice za beton.Menjač se tu i tamo mogao ubaciti u brzine, (tako sam ga i upalio), ali je još brže ispadao proizvodeći već pomenuti zvuk.
Bivši vlasnik je inače mašinski ing. a takođe je diplomirao i Fiziku!!
a sada slike ;
i58.tinypic.com/333la4z.jpgi61.tinypic.com/sevsic.jpgi60.tinypic.com/2zf1p2v.jpg
Pretpostavka je bila tačna ,čovek ga je vozio bar godinu dana bez ulja ako ne i duže.Obrijao glavni pogonski zupčanik , na korpi kvačila se odvario zupčanik, lageri gl. osovine dobili luft.Posle ispiranja raznim hemikalijama odlučio sam da ga osposobim bez zamene lagera , što bi iziskivalo rasturanje komplet mašine.
i62.tinypic.com/28uv6t.jpgi62.tinypic.com/oau9va.jpgi61.tinypic.com/nqwgsx.jpg
Pošto delova imam u izobilju promenio sam zupčanik i stavio drugu korpu, (lamele su bile ok), sve utegao i probao da zavrtim.
Zvuči neverevatno ali luft zbog lagera i nije bio tako strašan.Malo sam se mučio sa štelovanjem kvačila i ako sam bio na vrućoj liniji sa dr.Brkinom.
Uspeo sam sve sam da rešim i provozao ga.Juri 50km/h što je izmerio Aca sa Beverlijem 500ccm.
Mislim da ima malo problema sa karburacijom pa kada to sredim videćemo da li će dostići mog prvenca koji ide 65km/h mereno GPS-om
Prilikom sipanja goriva desio se već poznati efekat "Čokoladnog Mopeda".Farba sa rezervoara je počela da se briše pa sam napravio privremeni "Novi STAJLING"Grin
Kombinacija boja me je asocirala na ovo:
i61.tinypic.com/14ikh9y.jpgi57.tinypic.com/dnj408.jpgGrin
Inače promenio sam i sedište, prednji točak,a u kolekciji km satova dobio sam još jedan,
Sad imam 2X VDO (60km/h i 80km/h) CEV i novi Veglia koji mi se najviše sviđa.
i58.tinypic.com/2e4f5w9.jpg
nastavak sledi........
 
Zoran1968
Pored već pomenutih radova pokušao sam da paljenjem očistim auspuh koji je bio težak bar 10kg.
i60.tinypic.com/2e4wwlg.jpgi58.tinypic.com/1567slg.jpg
ipak sam odustao i stavio drugi iz moje kolekcije, naravno na kraju će biti sasvim obnovljen "cigara" auspuh!
 
Zoran1968
Juče sam napravio malu trampu delova ,kako bih postigao željeni izgled "Zmaja"
Uglavnom sam više dao nego dobio, ali .....tako to obično bude,idemo dalje.
i61.tinypic.com/2uyt4x2.jpgi58.tinypic.com/90tu7o.jpg
Far: sočivo solidno rozetna loša, grlo prilikom blagog čišćenja počelo da se raspada.
Maska OK, bila ofarbana u crveno uljanom farbom,(očišćeno98% do originala)
i60.tinypic.com/2llynaw.jpgi61.tinypic.com/2nrhmpl.jpg
Volan dosta loš morao sam da presečem cevku koja ide u viljušku,(mučio sam se dva sata da je izvadim), malo sam oštetio i lim na njemu.Sve se da popraviti ali.........
i61.tinypic.com/2d0id4x.jpg
Prekidači: samo je jedan ispravan, a od druga dva teško da se išta može napraviti.Dobio sam i nekoliko rolnica za mašinu
Dao sam masku od AOS-a far bez grla , volan bez šrafa i prekidača i cajger VDO 80km/h ,njega mi je najviše žao.
Tako da ako neko ima Far za ovu masku (nije isti kao od AOS-a, manji je), možda volan u boljem stanju i prekidače , "ZER GUD" KUPUJEM i DOOOOOOOBRO PLAAAAAAAAAĆAM!Grin

 
Zoran1968
Prođe i ovaj vikend šmrcFrown
Naravno proveo sam ga radno na placu.
Odlučio sam da malo upristojim mog ljubimca i da mu povećam performanse.
i59.tinypic.com/x2v02v.jpgi58.tinypic.com/29m20kz.jpg
-toliko sam polirao mašinu i "usisivač made farbu" da mi je crkla bušilica.
Potom je krenuo Tuning heheheh,promenjen Beograd karburator stavljen BING sve sa diznom koju mi je Brkin dao.
Ceo dan sam bez veze potrošio praveći bukvalno sajlu gasa za isti i otklanjajući anomalije koje je bivši vlasnik, (mašinski ing.), napravio.
Po meni je moja pokojna Baba veći poznavaoc mašinstva i tehnike.Mislim da bi i Grunf upotrebio bolja rešenja.
Da skratim promenio sam još:
- prednji točak,prebacio gumu popravio pinjon naštelovao pred kočnicu.(sada koči i cajger Veglia radi savršeno)
_ispravio nogare, dotegao lanac i centrirao zadnji točak (sve ovo će završiti u kontejneru čim nabavim bolje, zadnji točak je toliko zarđao pa ću morati da upotrebim farbu za čunkove da ublažim taj užas).
- promenio ručicu gasa i onu drugu od menjača brzina (katastrofa sjebani navoji tamo gde je išao šraf f-4 mašinac je ubudžio f-8 da ne pričam više muka mi je)
Onda je pala vožnja sa benzinom???? koji sam dobio uz moped obogaćen benzinom od pokojnog Zamorčeta.
Brzina na momente brže od 50, nizbrdo 70 po Vegliji sa nepunim gasom........sve ću morati ponovo da isprobam jer se motor gušio sa pomenutim Ben.....?????
i57.tinypic.com/3538m8m.jpgi57.tinypic.com/xyl52.jpg
MAGLA SVUDA, SVUDA OKO NAS......
e ako ste mislili da je to sve .......NIJE!
i60.tinypic.com/v4udmd.jpgi60.tinypic.com/15s63gk.jpg aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....,gde je onaj Vule sa onom kacigomGrinGrin

 
Zoran1968
Nabavio sam i čuveni trougao i krš od rezervoara,nije onaj koji hoću ali poslužiće kao šablon.
Inače sa njim je izgleda igrano svetsko prvenstvo u fudbalu ,sav je izudaran pa ću morati da primenim svu moguću nauku da ga vratim u prvobitno stanje.
i59.tinypic.com/16c6lhs.jpgi57.tinypic.com/35b9yyq.jpg
Preednost trougla je što u njega mogu da sakrijem spoljnu bobinu od 12V paljenja koja je glavni razlog što to paljenje već nije montirano na mog prvenca.(odvratno mi je kada se vidi)
Odustao sam od ideje da moped bude identična kopija Tomos Sport 62` od Pribanića s početka ove teme.
Prvo teško je dostići to savršenstvo, drugo i nisam baš ljubitelj crvene boje u kombinaciji sa bež ili krem kako je Aca zove.
Tako da će biti skoro isti , ali u drugoj boji.Ovaj auto sam slikao samo zbog boje da me u farbari opet nebi prevarili.
i61.tinypic.com/e5sqko.jpg tako da će biti zlatno bež kombinacija...
 
Zoran1968
Ovog vikenda sam se pozabavio karburatorom i nasuo novi benzin u rezervoar.Rezultati su odlični sve sada radi kako treba!
View My Video
Malo sam se bavio i pripremom za farbanje pošto sam limar već bio,(izbio sam ulubljenja na hladno bar 70%), pa sad rezervoar izgleda ovako:
i57.tinypic.com/2u6gpph.jpgi60.tinypic.com/34jbpew.jpg
Onda sam testirao motr i sada ide oko 60km/h stavio sam mu i duboki branik i to bi za sada bilo to, e da pronašao sam i farbu za čunkove pa sam ga malo niklovao hahahaGrin
U utorak idem po niklovane delove za mog prvenca pa se opet vraćam na njegovu restauraciju.
i58.tinypic.com/mmv4ph.jpg
 
Zoran1968
Nabavljen i rezervoar!!!
i57.tinypic.com/14xv7t.jpgi61.tinypic.com/689edt.jpg
Pošto je bio montiran na APN-6 ???? moraće da se malo doradi, jer su mu odsečeni originalni nosači i zavareni novi za APN-6 koje sam već odstranio.
 
RADESM
imam novu rozetnu za mali far
oldtimer
 
Zoran1968

>RADESM napisao:


imam novu rozetnu za mali far

Hvala ,dobio sam na poklon od Vuleta ceo far, ali ako je cena pristupačna otkupiću i nju trebaće mi za drugu masku od colibrija koja ima mali far!
 
Zoran1968
Danas pored prve duže test vožnje sam se bavio transformacijom izgleda mopeda.I dalje mi nije baš sve jasno kod jajastog rezervoara , jer moram da napravim nosače.
i58.tinypic.com/1zpier6.jpgi57.tinypic.com/qqpdz6.jpg
i60.tinypic.com/25ip74o.jpgi58.tinypic.com/23sj57d.jpg
Posle vožnje sam ponovo bio zatečen propustima bivšeg vlasnika maš.ing. pa sam ostao bez sajle zadnje kočnice i nosača paknova,a umalo i bez bobine koja je ostala da visi na jednom labavom šrafu.(radi se o unutrašnjoj bobini ispod magneta).Prvo sam pomislio da je mašina prolupala, ali posle dotezanja bobine sve je bilo uredu.
Naravoučenije moraću baš svaki detalj da proverim pre sledeće vožnje, inače motor ide fenomenalno u šta se uverio i majstor Steva kojeg sam danas posetio.
 
vule2001
Da je 59,6cc to ne da bi kretalo iz treće nego bi iz mesta išlo 20,imam ja cilindar od Tomos Lamo,potrošnja 2,7l a po celom selu ide u drugoj,i to na full gasu,nigde se neguši,jedini problem kod mene je što nije podešeno palenje pa ima blokadu na 4500 O/min.
Neki kažu da e spor,kaki spor kad pređe svakog Automatika?
Zoran ide 70km/h sa 12/31,a ja imam u rezervi 13/32,kako bi tek to išlo?
(Selo je na jastrebcu)
 
maxa
......I još malo veću benzinsku diznu na tih 60 ccm i bez prigušivača u auspuhu-ide 70 km/h bez problema sa standardnim setupom lanačika.
Druge lančanike nismo imali pa nismo mogli da probamo šta bi se dobilo,jurili smo brzinu klasične Tomosove 14-ice,to je nekih njenih standardnih 75 km/h.Mnogo je smor ta fabrički zakucana brzina od 60 km/h-kao da ima blokadu.
 
Zoran1968
Meni konkretno i nije bitna toliko brzina koliko snaga, da ne prebacujem u drugu na svakoj uzbrdici.Naravno to malo teže ide sa mojih 115kg ali sa vozačem do 90kg ovakav kakav je ide krajnje pristojno!
Bez prigušivača ga stvarno ne bih vozio meni je i ovako savršeno bučan, Aca nije mogao da izdrži tu buku kada smo putovali za NS pa je kasnije držao propisno odstojanje.
Još nešto ovaj motor je znatno tiši i proizvodi manje vibracija od mog prvog (crnog AOS-a 72`) jer mu je klip fabrički, a tamo je Tajlandski od 39.5mm.
Zaključio sam da skoro sve te vibracije i buka dolaze upravo odatle, jer crveni Aos pri punom gasu radi mirno bez većih vibracija!
Brzina mu jeste manja ali je zato konstantnija i ne gubi je tako brzo na uzbrdicama, prvom prilikom ću mu staviti bar Motinsov klip .
 
vule2001
Nije do klipa,extra je naštelovano palenje I platinu I ima vise obrtaja od crnog,kod mene se pola šrafova odvije dok vozim 5km,jer je palenje bilu u ... posle sam kupio novu bobinu I platine I malo ga uštelovao,sada ima više obrtaja,na pipanje gasa u leru brzo skaču obrtaji,ma perfektan,jedini problem mi je trenutno taj da je majstor sa manjkom delova mozga izbušio rupe u glavnom prigušivaču I na pečurci pa motor prdi kao da ni nema lonca auspuha,nego samo grana.
Ovako radi od prilike YouTube Video
 
Zoran1968
Paljenje na Crnom Aos 72˙je perfektno Vule, gas prima fenomenalno i ubrzava super ali pri tom proizvodi EXTRA vibracije i buku i to je 1000% posto zbog klipa i karika i tolerancije na koju je izbušen cilindar.Srediću ja to ništa ne brini na greškama se uči!
Nećemo više o tome u ovoj temi kada budem ponovo radio mašinu na crnom to će biti i prezentovano u toj temi (AOS 72`)
 
Zoran1968
Da dodam i Dr Brkinovo mišljenje on tvrdi da je do radilice!!!
 
Zoran1968
Upravo sam nabavio i Lamin 42 cilindar, biće veselo kada sve napakujem na motor.Planiram da kupim i nov Motinsov klip, mada mi možda Brkin pronađe polovan dobar!, koji je sigurno originalniji od zadnje serije Motinsa.Radilicu sa punim tegovima original posedujem samo treba da je sredi majstor Cane.Jedino mi fali original glava, ali i to mi Brkin nudi od Umo motora, smo da se obradi kod strugara!
Još samo lančanici sa drugim brojem zuba i eto me blizu 100km
Majstor Cane kaže da sa standardnim prenosom (12-31) mora da ide 80km, baš me zanima šta će biti kada stavim pozadi od 27 koji mi je nudio čovek iz Dobanovaca!
Biće to pravi Tomos Sport, ali pre nego što poprimi taj izgled biće pre svega ozbiljna mašina za putovanje!
Prva destinacija za taj test je Brkinova Sonta! Jedva čekam!!!
Već sam se dogovorio da se tamo prijavim ko azilant ,a Brkin će da me obuči u poljoprivrednim radovima pa ću malo da vozim Heavy Metal mašine heheheheGrin
 
maxa
Gde iskopavate te lamine cilindre,tih vanbrodskih motora nema nigde godinama unazad.
Kažem ti ja da sa tim cilindrom i minimumom dodatnog setupa može dobro da se ubza T mašina
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,724)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)