Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Colibri AOS 69`
Zoran1968
Pa kako da kopam , krivim, produžavam Al limove, raspali bi se.Čak i kada bi uspeo to se više nebi uklapalo u celinu.O ceni varenja Al neću ni da pričam.

Ovako na strugu samo skinem par desetih magnet i eto ga!
 
vule2001
Meni je beli magnet češao,jer je nekome pukao lanac I napravio ispupčinu sa unutrašnje strane I morao sam da ga lupam,i lupam,na kraju je došla brusilica I šmirgla F60,jedva sam ga namestio da epo radi,a I moj glupi majstor je šrafove te dekle koja štiti magnet od lančanika zašrafio na brzinu.te je dva šrafa ukrivo zavio,a dva su se odvila,te sam morao to da sređujem.
Nisam imao bolju deklu,jer na 60% I vise je neko kidao deo gde je lančanik da bi ga zamenio,a posle ulazi ulje sa lanca I to sve ide na cyl I prlja ga,više se greje itd...
 
Zoran1968
Rešen problem sada moj AOS 69` ima 12V 50W paljenje!
Odneo sam magnet kod strugara i skinuo ga na mere od belog paljenja i sada sve pasuje.
Malo sam bio aljkav pa pošto nisam dobro pritegao magnet prilikom probe na motoru oštetio sam malo žleb na konusu,(koji je pre toga bio besprekoran), ali ništa strašno i dalje je sve u funkciji.
Bobinu i regulator napona sam sakrio u trouglasti lim, tako da je sada baš onako kako sam hteo.

i.postimg.cc/m2v93Twv/h090fKis.jpgi.postimg.cc/3Rx0rN8v/LBzflb1s.jpgi.postimg.cc/D0tSccqr/DCfCuVFs.jpgi.postimg.cc/VNGnCnHR/JiqA55ss.jpg

 
DobriDiv
a kako je na starom? bobina unutar paljenja?
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
silebg

>Zoran1968 napisao:


Rešen problem sada moj AOS 69` ima 12V 50W paljenje!
Odneo sam magnet kod strugara i skinuo ga na mere od belog paljenja i sada sve pasuje.
Malo sam bio aljkav pa pošto nisam dobro pritegao magnet prilikom probe na motoru oštetio sam malo žleb na konusu,(koji je pre toga bio besprekoran), ali ništa strašno i dalje je sve u funkciji.
Bobinu i regulator napona sam sakrio u trouglasti lim, tako da je sada baš onako kako sam hteo.
i.imgur.com/h090fKis.jpgi.imgur.com/LBzflb1s.jpgi.imgur.com/JiqA55ss.jpgi.imgur.com/DCfCuVFs.jpg
 
silebg
lepo uradjeno .. a dali je potrebno menjati instalaciju..
 
Zoran1968

>silebg napisao:


lepo uradjeno .. a dali je potrebno menjati instalaciju..

Dodaje se samo jedan deo i spaja na postojeću .
1. sa paljenja izlaze dve žice crna i žuta.Crna ide direktno na spoljnu bobinu i sa iste se pravi most i spaja na postojeću instalaciju na žicu za gašenje motora.
2. žuta ide na regulator napona ,a sa njega nazad na postojeću instalaciju druga žica i to je sve!
3. kod mene je regulator napona Iskrin sa tri izvoda na prva dva paralelna kače se ove dve žice nebitno kojim redosledom, a treća koja nije paralelna je masa.
Naravno zameni sijalice da ne pocrkaju , sirena od 6V radi mnogo bolje na 12V bez problema!
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
Zoran1968
Kakav Ferari , a kamoli Lexsus ovo je zvuk koji prija mom srcu moj motorčić u punom naletu, Avalski put blizina Trešnje!
https://www.youtu...e=youtu.be

 
DobriDiv
a moje pitanje
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
TOMOS
Belo paljenje ima bobinu ispod magneta.
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
 
DobriDiv
Hvala!
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
Zoran1968
Eto dobio si odgovor pre nego što sam ja i video pitanje, međutim to si mogao da vidiš i na slikama koje sam postavio u ranijim postovima.
Da na pomenem motor još nisam registrovao ,pa ne smem preterano da se udaljavam, zadnji točak skače kao da sam krompir umesto njega montirao, a karburator je počeo da preliva non stop.Čistio sam ga ,ali mislim da problem potiče iz rezervoara tako da ga sledeći put podvrgavam elektrolizi ,a umesto točka stavljam lubenicu bolje će da se vrti.
To je bila radna poseta našem članu Nenadu u Trešnji.
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
malitehnicar
Znas li mozda koji je unutrasnji precnik grane?
Svako dodatno ulaganje u TOMOS-a je velika greška. Nažalost, pogresiću opet Smile
Anlaser je za PICKE Grin
 
Zoran1968

>malitehnicar napisao:


Znas li mozda koji je unutrasnji precnik grane?

Ne znam gde sam zagubio šubler ,ali mereno lenjirom na samoj flanšni gde se šrafi na glavu 23-24mm (teško mi da precizno izmerim jer ima dosta naslaga od ulja i gara.
Šta te to interesuje?
Nije valjda da i ti hoćeš da praviš T-12
Pošto možeš na njega da staviš i cilindar od automatika, onda znaš koji je prečnik!
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
malitehnicar
Srafi na glavu???
Da li mislimo na istu stvar ,tj. unutrasnji precnik izduvne grane?
Svako dodatno ulaganje u TOMOS-a je velika greška. Nažalost, pogresiću opet Smile
Anlaser je za PICKE Grin
 
Zoran1968
Greškom napisano da se šrafi na glavu u mesto cilindar, toliko si mogao i sam da zaključiš, lonac auspuha isti prečnik kao kod Apn a lula ili cev ili to što se šrafi na cilindar sam ti dao meru.
Auspuh je skoro isti ko Apn-ov razlika je samo u krivini lule jer je kod Apn-a izduv paralelan u odnosu na površinu na kojoj motor stoji, a kod colibrija pod nekim uglom!
O svemu ovome smo već diskutovali u nekom postu od ranije!
Evo ti i slika, pored ovog postoji i onaj u obliku jastučeta i tkz Cigara auspuh (razlika u odnosu na prvi je u obliku lonca i završnog prigušivača)
Sada sve te crteže imaš u katalogu rez delova koji je Vule pronašao, možeš da ga skineš imaš link, pročitaj postove!.
i.postimg.cc/rwf1Hyzc/Auspuh-Colibri.jpg

 
Zoran1968
Danas sam preštelovao paljenje po Brkinovoj instrukciji i ,motor bolje radi.Platine 0,35 i ploča okrenuta tako da je donji šraf od tri koji je drže na sredini, nisam hteo preterano da se zezam sa štelovanjem 2-2,5mm pre GMT.
Vozio sam ga sve ukupno nekih 40 km i mnogo bolje savlađuje uzbrdice!
Trebao sam da idem sa Nenadom (Firkan) do Mladenovca, ali neregistrovan motor i moja garderoba neprilagođena vremenskim uslovima su učinile da odustanem!
Ovo drugo je ipak bilo presudno jer juče kada sam se vraćao od Nenada iz Trešnje oko 16:30 i ako sam imao radničke rukavice na rukama prsti su mi se zalepili za ručice!
Nenad kaže da je to od brzine hehehehehehGrin
Za mene bi sezona verovatno trajala neprekidno da imam više vremena i garažu kod kuće, ovako samo vikendom.Frown
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
Zoran1968
Evo i slika nabavljenih delova, već pomenuti Lama cilindar i prepravljena glava od UMO motora, radilica sa punim tegovima,ležajevi radilice,klipovi.
Prvo sam mislio da napravim samo crvenog AOs-a ali sam zaključio da će oba motora dobiti nove cilindre i nove klipove 42mm, naravno i ostale delove .
Ležajevi radilice su marke CODEX (http://www.codex.si/sr/lezajevi/kuglicni-lezajevi.aspx), uzeo sam njih jer mi je druga opcija bila IKL koji ima plastični venac.
Nisam mogao da odolim da ne kupim oba cilindra jer su novi , a takva prilika verujem da mi se nikada više neće desiti, oba su plaćena 4000 din što je smešna cena za tako nešto.
i.postimg.cc/sXH6p9CF/cilindri-glave-1.jpgi.postimg.cc/Hxb0LwW4/cilindri-glave-2.jpgi.postimg.cc/bYtYs6hj/glave-profil.jpg
i.postimg.cc/z3MY0bbv/delovi-za-generalnu.jpgi.postimg.cc/1fqhTmwH/radilica-puna.jpg
glava će morati možda još malo da se doradi,(visina rebara), ali videćemo!

 
Zoran1968
Nabavci nikad kraja , a pare samo pljušte hehehehe.
Današnji pazar što bi Aca rekao se sastoji u NOVIM felnama za crvenog AOS-a. Dugo sam se lomio ,a pošto ih u Motobike-u uskoro neće više biti, a sledeća tura će se pojaviti ko zna kad, možda i nikada više, morao sam da ih uzmem."ŽBICE" nisam još kupio jer nisam imao više para, felne su koštale ko dva Vuletova mopeda sa papirima i malo više.
Razmišljam da ovog puta montiram originalne žice , ali ne znam gde da nađem nove niple (šrafovi za "žbice"Wink???

i.postimg.cc/5Ng0y1r5/2019-11-07-22-10-17-Start-meni.jpg

 
Zoran1968
.....a sada pošto je otoplilo +2 odoh na plac da se vozim. Juupiiiiii posle 12h taksiranja i pređenih 210km po gradu Beogradu ovo mi dođe ko šlag na torti.Smile
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (1,027)   Atila88 Atila88 (976)