Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
TOMOS 15 SL I SLC
Vladimir15
Evo kao prvo.Sve je pocelo u maju 2015 kada sam kupio tomos 15 na nagovor druga koji ima 14 uz obrazlozenje da bolje idu od apn 4,6.Imao sam skuter kog sam novog kupio 2007 a prodao 2013.Ali u tim godinama posedovanja skutera sam uvek zeleo tomos jer je bio originalan i nije bilo plastike za koju je trebalo voditi racuna da se ne ogrebe ne slomi itd.Napokon sam nasao na polovnim automobilima tomos 15 slc iz 1981 godine za 230€ sa papirima.Odmah uzimam telefon i zovem razgovaramo o motoru u kakvom je stanju itd i dogovorimo se da ja dodjem za sledeci vikend.Odlazim i prvo sto je bilo lose je sto sam probudio prodavca Smile nije ni ustao oko 10-11 sati.Motor uopste nije bio lickan za prodaju sto sam i video.Bio je bez karburatora koji je bio na frezi Grin,skinuta dekla magneta i svecica.Kazem prodavcu da sastavi taj motor i da dodjem sledeci vikend da pogledam i da kupim,spustio sam mu cenu na 170€.To je bio put do Kragujevca koji ima od Milanovca ja mislim 40-45 kilometara u jednom pravcu.Otisao je moj otac i uzeo motor sledeceg vikenda naravno uz prevod dokumenata.Dolazi kuci palim motor ali samo na punom gasu radi a obrtaji motora kao na leru,i sipam gorivo upalim lampu na telefonu i osvetlim u rezervoar kad ono gorivo braon.Rezervoar sam ocistio uz pomoc lanca i dosta muckanja.A do motora je bilo lose paljenje tj. ugao paljenja.To je sve sredjeno i bilo je ok zasad Smile .Odvezem motor u selo da bih vozio posto nemam registraciju i samo motor zatrokelja i ugasi se.Ma nema sanse da upali ni na kurblu ni na guranje.Nista ja motor u kola i u gm kod majstora.Odvio se safcic mase i obleteo magnet radilicu Sad to mi je popravio i sad je dobro.Kupio sam novu radilicu da ugradim i klip jer mora generalna da se radi.Najgore od svega sto mi se desilo je kad je pukao lanac a bio sam u drugom selu oko 10km na +40 stepeni.I stacu ja sam gurao jedno 5 km posle me je brat odslepao do kuce skuterom.Ali zivce treba imati za ove stare masine i uvek imati na umu koliko su presle i koliko su stare tako da sam morao da malo iskuliram zbog kvarova da nebi otisao na oglase.Sad cu u februaru ako vreme dopusti da odnesem masinu kod majstora ram da farbam i tockove da zamenim felne i zbice ako budu dozvoljavale finansije,naravno posle toga sklapanje i registracija.Sve ce biti zabelezeno fotografisanjem i poslacu na forum.

s8.postimg.cc/bk1yr88g1/WP_20151012_15_32_26_Pro.jpgs23.postimg.cc/dg67io5xj/WP_20151015_16_29_23_Pro.jpgs30.postimg.cc/tu4b3obtp/WP_20151113_14_14_50_Pro.jpg

 
Zoran1968
To je odličan motor i ako mnogi kažu da je cevasti ram sklon uvijanju.
Ono što se meni lično ne sviđa na toj slici je prerada zadnjeg kraja motora ...rep.
,ali o ukusima ne vredi raspravljati!
U ovoj temi očekujem da vidim tvoje radove na ovom motoru, a sada kad znaš i mnogo slika detalja , saveta , ličnih iskustava itd.Wink

 
Vladimir15
Ne svidja se i meni rep zato sto izgleda kao da ga je kovao neko a ne lepo uradio tako da to obavezno skidam.Nazalost rep je bio na motoru kod vlasnika sto sam kupio.Motor sam kupio od prvog vlasnika Grin .

 
Zoran1968
Moj ti je savet da ga NIKADA više ne vratiš (rep), već vratiš fabrički izgled koji je najlepši.
Jednostavno to mu ne pripada.Ako želiš savremeniji izgled kupiš BT-a, ako želiš kros -enduro izgled kupiš ATX, CTX itd.
Ovako jednim udarcem ubiješ dve muve i naružiš izgled "klasičnog" motora kakav to jeste 15-ca, pre svega.
 
Nemanja
Slažem se, seci taj rep što pre.
 
Vladimir15
Cim krenem rastavljanje rep ide u staro gvozdje jer mi netreba niti cu da ga vracam na motor.Samo sad moram da trazim zadnji blatobran posto je ovaj secen. Sad
s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
Zoran1968
Samo polako, bez žurbe.Delova ima još uvek Bogu hvala.
Pojave se na KP, Limundu itd, a možda i ovde na forumu neko ima.
 
TOMOS
Ima i kod sagmajstera i to nov.
i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
Vladimir15
Da ali kosta boga oca. Smile
s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
DobriDiv
Odlican za sredjivanje!!!
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
TOMOS
Puno ti 10£ za nov blatobran?!?!?! Nemam reci.


i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
Vladimir15
Nisam znao niti sam imao nacina da kontaktiram sagmajstera.jel to 10€ ili funti??
s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
TOMOS

i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
Vladimir15
Evo krecu polako radovi na 15.Danas sam napravio dihtung lonceta karburatora.Mucio sam se tri puta da napravim i nikako da drzi i danas sam napravio od 1mm debelog klingerita i drzi nema da pusti kap.Na red je dosla i bravica koja je originalna u njoj je zalomljen kljuc i neznam kako da izvadim celu bravicu(ulozak) pa da izvadim kljuc i da napravim kopiju.

s28.postimg.cc/c4qs9bvmx/WP_20160202_13_39_57_Pro.jpgs27.postimg.cc/vd1hkfzsv/WP_20160202_13_39_39_Pro.jpg


s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
Vladimir15
Treba mi pomoc kako da izvadim bravicu ako neko ima iskustva sa tim nek mi pomaze.
s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
TOMOS
Imao sam isti problem na 14-ici. Cackao, cackao i nisam uspeo, otisao kod bravara i specijalnim kukama izvadio za 10 sec. polomljen kljuc. Nije bilo potrebe da se skida bravica, jer sam imao drugi kljuc. Inace, bravica se nemoze skinuti bez kljuca, a da se ne ošteti, treba ti opet bravar da je obije strucno, pa da po njoj napravi kljuceve. Kod 15-ice, cini mi se nemoze se ni na silu izbiti, za razliku od Automatica, kod koga imas prilaz sa zadnje strane. Imam da ti prodam originalnu bravicu sa dva kljuca, to ti je najjednostavnije, tvoju razbusis i izvadis i samo usrafis drugu. Cena bi bila 20€. Samo obijanje i pravljenje dva kljuca sam platio toliko.


i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
Vladimir15
Evo danas sam radio na 15 i uspeo sam da razradim kilometar sat ali puz nikako nece da okrece pinjon sto ide na sajlu.U pitanji je cev italija.
s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
Vladimir15
s2.postimg.cc/dcsy9yjtx/WP_20160208_14_40_37_Pro.jpgs23.postimg.cc/cz2cg2gjr/WP_20160208_14_40_42_Pro.jpgs7.postimg.cc/gk8faklsn/WP_20160208_14_59_19_Pro.jpgs28.postimg.cc/3lk2lzt9l/WP_20160208_15_15_23_Pro.jpgs28.postimg.cc/976hq1tyh/WP_20160208_15_15_50_Pro.jpgs27.postimg.cc/groeceub3/WP_20160208_15_33_28_Pro.jpgs13.postimg.cc/w46m95z2b/WP_20160208_15_36_09_Pro.jpgs21.postimg.cc/w19jth5ib/WP_20160208_15_36_14_Pro.jpgs13.postimg.cc/fyo1rqy0z/WP_20160208_15_36_22_Pro.jpgs10.postimg.cc/ttp01j86t/WP_20160208_16_34_18_Pro.jpg

I malo voznje Smile


s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
Vladimir15
Nastavak radova.....Izvadjena masina,dobro ociscena i odmascena i ociscen lanac i lancanici..Danas je nosim kod majstora da je uradi.Sledece je pranje rama rasklapanje priprema za farbanje i farbanje pa sklapanje.Evo slika

s2.postimg.cc/ycyo7b739/WP_20160211_11_32_39_Pro.jpgs29.postimg.cc/eg7b7n4dv/WP_20160211_11_40_19_Pro.jpgs12.postimg.cc/gxsui61i1/WP_20160211_11_41_36_Pro.jpgs10.postimg.cc/4242r5l79/WP_20160211_11_41_49_Pro.jpg


s24.postimg.cc/kfs9l0kn5/6tag_3517569194_1432529262229172369_3517569194.jpg
 
guja
Tacno mu i treba jedna dobra i detaljna generalka,samo rokaj! Smile
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,732)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (951)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)