Pregled Teme
 Odštampaj Temu
UMO-6 59.6 cm/3 (1985)
zac
Evo da vam najzad prestavim svoj projekat UMO....

Pocelo je sve pre 4 nedelje kada sam od komsije dobio staru i pokvarenu kosilicu "Panonija" sa UMO-6 motorom. Motor je stajao godinama na kisi ispod nekog oraha. Kuciste kosilice je prilicno istrulilo a sam motor zaribao i potpuno izbledeo od sunca.
Posto smo nekada imali kosilicu sa ovim motorom pa mi je proradila nostalgija te sam se jako obradovao poklonu...iako je pokvarenom. Odmah sam se bacio na skidanje motora sa kuciste. Samo skidanje noza i motora sa kucista je zadalo velike probleme posto je sve bilo zardjalo , zavrtnjevi koji drze motor za kuciste kosilice a i navrtka koja drzi flansnu noza za kolenasto vratilo.... vise puta sam morao spricati raznim odvijacima, AT-uljem , naftom...dok to nije popustilo...
Na kraju je pametniji popustio i motor se nasao van kosilice... Smile

Evo i par slika kako je to sve pocelo... krenulo se sa rasturanjem i grubim ciscenjem....



img224.imagevenue.com/loc898/th_47967_20161006_170024_122_898lo.jpgimg263.imagevenue.com/loc184/th_47970_20161006_170030_122_184lo.jpgimg208.imagevenue.com/loc74/th_47972_20161006_170039_122_74lo.jpgimg179.imagevenue.com/loc399/th_47974_20161006_182537_122_399lo.jpg
img184.imagevenue.com/loc829/th_47976_20161006_182553_122_829lo.jpgimg152.imagevenue.com/loc337/th_47979_20161006_184051_122_337lo.jpgimg34.imagevenue.com/loc495/th_47980_20161006_184100_122_495lo.jpg



img31.imagevenue.com/loc235/th_48411_20161006_184548_122_235lo.jpgimg249.imagevenue.com/loc141/th_48412_20161006_184603_122_141lo.jpgimg145.imagevenue.com/loc575/th_48414_20161006_190301_122_575lo.jpgimg262.imagevenue.com/loc587/th_48416_20161006_190310_122_587lo.jpg
img255.imagevenue.com/loc496/th_48418_20161006_190333_122_496lo.jpgimg34.imagevenue.com/loc504/th_48421_20161006_190544_122_504lo.jpgimg17.imagevenue.com/loc5/th_48422_20161006_191035_122_5lo.jpg

Cilindar je bio u velikom problemu...prepun riseva...ali me to nije obeshrabilo... idemo dalje..



img7.imagevenue.com/loc463/th_48636_20161006_191052_122_463lo.jpgimg291.imagevenue.com/loc481/th_48638_20161006_191111_122_481lo.jpgimg125.imagevenue.com/loc179/th_48641_20161006_191042_122_179lo.jpg


Ploca sa paljenjem mi je malo ulila poverenje, pomislio sam... "dobro je, ovo ne izgleda toliko lose"



img291.imagevenue.com/loc500/th_49045_20161010_184132_122_500lo.jpgimg199.imagevenue.com/loc344/th_49047_20161010_184220_122_344lo.jpgimg256.imagevenue.com/loc212/th_49049_20161010_184342_122_212lo.jpgimg227.imagevenue.com/loc235/th_49049_20161010_184348_122_235lo.jpg
img206.imagevenue.com/loc99/th_49050_20161010_184557_122_99lo.jpgimg134.imagevenue.com/loc508/th_49052_20161010_184657_122_508lo.jpgimg181.imagevenue.com/loc576/th_49054_20161010_184628_122_576lo.jpg

Ostalo je ono najgore, pregledati u kakvom je stanju kolenasto vratilo, tacnije njen igicasti lezaj i bolcna na velikoj pesnici... pa sam krenuo sa skidanjem cilindra i klipa.... Klip nije pokazivao tregove zaribavanja...dobar znak, znaci niejradilica kroz lezajeve "pala" na dole...



img252.imagevenue.com/loc77/th_49438_20161006_191057_122_77lo.jpgimg226.imagevenue.com/loc588/th_49440_20161010_192435_122_588lo.jpgimg107.imagevenue.com/loc228/th_49442_20161010_192459_122_228lo.jpgimg288.imagevenue.com/loc486/th_49444_20161010_192508_122_486lo.jpg
img151.imagevenue.com/loc442/th_49446_20161010_192736_122_442lo.jpgimg231.imagevenue.com/loc62/th_49448_20161010_192935_122_62lo.jpgimg177.imagevenue.com/loc32/th_49450_20161010_204223_122_32lo.jpg



img193.imagevenue.com/loc227/th_49082_20161010_204158_122_227lo.jpgimg150.imagevenue.com/loc74/th_49084_20161010_204303_122_74lo.jpgimg180.imagevenue.com/loc618/th_49086_20161010_204320_122_618lo.jpgimg240.imagevenue.com/loc52/th_49087_20161010_204246_122_52lo.jpg
img34.imagevenue.com/loc367/th_49089_20161010_204334_122_367lo.jpg


Posle otvaranja bloka i izbijanja kolenastog vratila doslo je do mog odusevljenja....leteci lezaj radilice bio je bez i malo lufta i bez tregova korozije, i sto je najvaznije klipnjaca i lezaj su originalni. Jos uvek na njoj IKL-ovi lezajevi... Izgleda da bivsi vlasnik nije stedeo ulje, pa je cepao ko zna, mozda 5-6-7 % ulka..ali to je i sacuvalo ovog lepotana..



img148.imagevenue.com/loc519/th_49495_20161010_203940_122_519lo.jpgimg16.imagevenue.com/loc201/th_49496_20161010_204007_122_201lo.jpgimg215.imagevenue.com/loc162/th_49498_20161010_204025_122_162lo.jpgimg226.imagevenue.com/loc587/th_49500_20161010_204039_122_587lo.jpg
img43.imagevenue.com/loc574/th_49501_20161010_204102_122_574lo.jpgimg7.imagevenue.com/loc364/th_49503_20161010_204111_122_364lo.jpgimg187.imagevenue.com/loc394/th_49505_20161010_204128_122_394lo.jpg


Krenuo sam dalje na rasturanje poteznice za paljenje..



img296.imagevenue.com/loc431/th_32157_20161107_182255_122_431lo.jpgimg133.imagevenue.com/loc346/th_32159_20161107_182314_122_346lo.jpgimg43.imagevenue.com/loc126/th_32169_20161107_182714_122_126lo.jpg

Sledi nastavak...umorio sam se Grin

Prvo sto sam sredio bila je moja specijalnost...karburator... Sledi u sledecem postu...
 
zac
Karburator BING DRA-8A15.5 S204

Karburator je bio u jako losem stanju, nisam slikao pre rasklapanje i ciscenja...moje greska. Frown

Karburator sam detaljno hemiski ocistio zatim ultra zvucno....usledilo je poliranjer tela, grla i difuzora, kao i glavnog leptira i leptiraq sauha.... Dizne ociscenje, ispolirane i premerene trnovima za kontrolu dizni..



img149.imagevenue.com/loc592/th_32730_20160922_195359_122_592lo.jpgimg145.imagevenue.com/loc106/th_32732_20160922_195426_122_106lo.jpgimg193.imagevenue.com/loc534/th_32735_20160922_195508_122_534lo.jpgimg104.imagevenue.com/loc592/th_32736_20160922_195517_122_592lo.jpg
img260.imagevenue.com/loc106/th_32739_20160922_195533_122_106lo.jpgimg23.imagevenue.com/loc22/th_32741_20160922_195718_122_22lo.jpgimg287.imagevenue.com/loc53/th_32743_20160922_195735_122_53lo.jpg

Rezultat ovakve rabote na kraju izgleda ovako...



img287.imagevenue.com/loc453/th_32927_20160924_144905_122_453lo.jpgimg175.imagevenue.com/loc139/th_32927_20160924_144913_122_139lo.jpgimg222.imagevenue.com/loc1067/th_32930_20160924_144924_122_1067lo.jpgimg267.imagevenue.com/loc194/th_32932_20160924_144951_122_194lo.jpg
img249.imagevenue.com/loc126/th_32933_20160924_145018_122_126lo.jpg



Nastavak sledi...
 
zac
Zatim sam cilindar pre slanja na obradu peskirao, da lici na novo....
Poslat je na obradu i riseve je uspela da ukloni I specijala, tako da je sada sa fabrickih 42mm skocio na 42.5 mm

Pre nedelju dana je stigao zajedno sa klipom... zatim je ociscen od masnoce i prefarban bojom otpornom na visoke temperature do 600*C



img16.imagevenue.com/loc2/th_45291_20161117_162519_122_2lo.jpgimg240.imagevenue.com/loc573/th_45292_20161117_162529_122_573lo.jpgimg251.imagevenue.com/loc584/th_45294_20161117_162542_122_584lo.jpgimg291.imagevenue.com/loc229/th_45297_20161117_162552_122_229lo.jpg
img157.imagevenue.com/loc35/th_45299_20161117_162558_122_35lo.jpgimg295.imagevenue.com/loc172/th_45300_20161117_162611_122_172lo.jpgimg105.imagevenue.com/loc385/th_45303_20161117_164742_122_385lo.jpg



img145.imagevenue.com/loc373/th_45453_20161117_164805_122_373lo.jpgimg124.imagevenue.com/loc482/th_45455_20161117_164829_122_482lo.jpgimg176.imagevenue.com/loc421/th_45456_20161117_164839_122_421lo.jpg


Zatim sam premerio cilindar i klip, kao i zazor karika....



img140.imagevenue.com/loc12/th_45734_20161117_165956_122_12lo.jpgimg41.imagevenue.com/loc554/th_45736_20161117_170008_122_554lo.jpgimg224.imagevenue.com/loc726/th_45738_20161117_170030_122_726lo.jpgimg187.imagevenue.com/loc350/th_45740_20161117_170046_122_350lo.jpg
img188.imagevenue.com/loc355/th_45741_20161117_170358_122_355lo.jpgimg234.imagevenue.com/loc569/th_45743_20161117_170618_122_569lo.jpg


Kada sam ustanovio da je cilindar, klip i karike savrseni presao sam na sredjivanje blokova i oklopa motora...
Prvo je sve oprano i osmirglano, pripremljeno za farbanje...a mesta koja se ne farbaju zasticena trakom za zastitu... sve ofarbano i ispeceno na temperaturi od 96*C




img296.imagevenue.com/loc75/th_46073_20161118_200638_122_75lo.jpgimg255.imagevenue.com/loc243/th_46075_20161118_200648_122_243lo.jpgimg31.imagevenue.com/loc85/th_46077_20161118_201027_122_85lo.jpgimg177.imagevenue.com/loc547/th_46078_20161118_201051_122_547lo.jpg
img251.imagevenue.com/loc526/th_46079_20161118_213506_122_526lo.jpgimg41.imagevenue.com/loc533/th_46081_20161118_213516_122_533lo.jpgimg251.imagevenue.com/loc258/th_46083_20161119_110230_122_258lo.jpg

Delovi ofarbani i montirana identifikaciona plocica na oklop kaoi plasticni igumeni elementi.

Pronadjeni i napravlejni na duzinu Inox zavrtnejvi za komplet motor...umesto obicnih stavicu imbuse od Inox-a



img37.imagevenue.com/loc378/th_46300_20161119_110242_122_378lo.jpgimg280.imagevenue.com/loc191/th_46301_20161119_110249_122_191lo.jpgimg295.imagevenue.com/loc198/th_46303_20161119_110259_122_198lo.jpgimg129.imagevenue.com/loc887/th_46305_20161119_110319_122_887lo.jpg
img102.imagevenue.com/loc233/th_46305_20161119_110324_122_233lo.jpgimg211.imagevenue.com/loc1139/th_46307_20161119_195948_122_1139lo.jpgimg203.imagevenue.com/loc428/th_46308_20161119_200000_122_428lo.jpg


Na kraju montirana usisna grana na cilindar...
 
Dzony
Nisi trebao da farbas blokove iznutra ljustice se farba i moze da ti sjebe motor.
DZONY
 
Zoran1968
Meni to sve jako lepo izgleda naročito karburator.
Pošto ti je to specijalnost vidim da ću ti postati redovna mušterija!
Usput me interesuje i ta loša šasija od Panonije, (može li slika) i ako je to model sa podizanjem točkova možda napravimo neku trampu!
 
vule2001
Blokovi od umače su fabrički ofarbani iznutra.
Svaka tebi cast kad si mogao da radiš 15.5 karburator Grin
Moja ti je preporuka da tu radilicu ne forsiraš preko pola gasa nikad,zbog stajanja njoj nema razrade jer ako uleti duže vreme u pun gas strada.
 
Kide
jako lepo i pedantno urađeno Smile
 
RADESM
svaka čast na pedantnosti i posvećenosti,odlično sve.
oldtimer
 
TOMOS
Mene interesuje koliko sve to kosta, da li se uopste isplati? Jer ja imam GANC NOV UMO 06 koji bih prodao za 100€. A imam i polovan, kao nov za 50€. Takodje imam i polovan ispravan za 20€.
s22.postimg.cc/qnsf7103x/20180613_162147.jpg
 
zac
Hvala svima na lepim recima... Raz 124

Ovako redom.....
Prvo, blokove nisam farbao iznutra, bili su ofarbani fabricki.. ja nisam dodavao boju posto znam da bi se ljustila...ovo fabricki je plastifikacija.
Drugo, isplati mi se..prvo motor sam dobio na poklon, obrada cilindra me je kostala 600 din. , nov klip 900 din, dihtunzi, kabal, lula svecice, stelujice podloske, navrtke M7, kanap , biksna male pesnice je 1290 din...Farba u spreju je 390 din ( i ostala mi je za jos jedan motor) lezajevi FAG 6203 x2 700 din


Suma sumarum oko oko 3900 dinara i imam potpuno nov motor, da ne kazem glanc....ide na pentu, pumpu, mesalicu...itd.. i sto je najvaznije oldajmer je... a ja volim da restauriram oldtajmere...zato i radim karburatore Mig
 
TOMOS
Taj motor nemoze na Pentu, a nije nu radilica ista za svaku namenu. A nije isti ni smer okretanja motora kod svih UMO motora.
s22.postimg.cc/qnsf7103x/20180613_162147.jpg
 
zac
Na sta moze ova radilica?
Smer nije problem, to se da resiti...
 
zac

>vule2001 napisao:

Svaka tebi cast kad si mogao da radiš 15.5 karburator Grin
Moja ti je preporuka da tu radilicu ne forsiraš preko pola gasa nikad,zbog stajanja njoj nema razrade jer ako uleti duže vreme u pun gas strada.



Sto svaka cast za ovaj karburator?

Kako mislis da ce stradati? Zasto?
 
vule2001
Taj karburatr niko nikad nije remontovao,svi su išli na ručni gas I Bing 14.
Od stajanja,ja sam mislio da original radilica može da traje večno ako je sačuvana I nije radila ali mi se 3 puta dosad raspao kavez posle 200km lagane vožnje razrade I 500km normalne vožnje sa povremenim divljanjem Grin
 
zac
Lezaj velike pesnice je odlican, pregledao sam iglice kroz proreze za podmazivanje sa elektronskom lupom, nema nigde tragova korozije ili bilo kakvog ostecenja...a ako se raspadne, boze moj, remontovacu i radilicu.

Sto se tice karburatora radim ih sve, od malog BING-a do velikih dvogrlih Webera ili Dellorta...da ne nabrajam sad sve marke.
 
RADESM
radilica za pentu ima ricne
oldtimer
 
zac
Sklopljen blok sa radilicom... Lezajevi su cvrsti na radilici..kako i treba. Blokove sam grejao na 125 *C i lezajevi su usli kao u sir...kada se ohladilo dobio sam potrebnu cvrstu vezu.
Evo i malo slika koje sam skljockao dok sam radio... Smile

Prvo je sve pripremljeno...

img152.imagevenue.com/loc523/th_54910_20161122_171616_122_523lo.jpg

Zatim je nabijena caura male pesnice i izbuseni otvori za podmazivanje...



img237.imagevenue.com/loc535/th_55242_20161122_205240_122_535lo.jpgimg134.imagevenue.com/loc409/th_55245_20161122_205256_122_409lo.jpgimg253.imagevenue.com/loc216/th_55247_20161122_205305_122_216lo.jpg


Ostatak je jasan svima....




img7.imagevenue.com/loc23/th_55835_20161122_213941_122_23lo.jpgimg145.imagevenue.com/loc219/th_55836_20161122_213543_122_219lo.jpgimg222.imagevenue.com/loc820/th_55838_20161122_213723_122_820lo.jpgimg137.imagevenue.com/loc523/th_55840_20161122_213922_122_523lo.jpg
img294.imagevenue.com/loc178/th_55842_20161122_214338_122_178lo.jpgimg274.imagevenue.com/loc148/th_55844_20161122_214517_122_148lo.jpgimg137.imagevenue.com/loc474/th_55845_20161122_215006_122_474lo.jpg



img131.imagevenue.com/loc419/th_56260_20161122_215303_122_419lo.jpgimg138.imagevenue.com/loc59/th_56262_20161122_215722_122_59lo.jpgimg244.imagevenue.com/loc194/th_56264_20161122_221126_122_194lo.jpgimg259.imagevenue.com/loc516/th_56266_20161122_221640_122_516lo.jpg
img152.imagevenue.com/loc490/th_56268_20161122_222446_122_490lo.jpgimg135.imagevenue.com/loc492/th_56269_20161122_222835_122_492lo.jpgimg154.imagevenue.com/loc47/th_56271_20161122_222947_122_47lo.jpg



img7.imagevenue.com/loc420/th_56606_20161122_223543_122_420lo.jpgimg138.imagevenue.com/loc555/th_56608_20161122_223558_122_555lo.jpgimg259.imagevenue.com/loc135/th_56610_20161122_224311_122_135lo.jpgimg40.imagevenue.com/loc59/th_56612_20161122_224754_122_59lo.jpg
img129.imagevenue.com/loc1178/th_56613_20161122_224833_122_1178lo.jpgimg11.imagevenue.com/loc377/th_56614_20161122_225037_122_377lo.jpgimg276.imagevenue.com/loc45/th_56615_20161122_225052_122_45lo.jpg
 
zac
Sutra stizu semerinzi pa potpuno sklapanje i paljenje.. Grin
 
Zoran1968
SmileSmileSmile
 
zac
Jos cekam semeringe... Batine

u medjuvremenu sam premerio "bacanje" kolenastog vratila posle montaze u blok...rezultati su sledeci...

Na izlazu do paljenja i zamajca (magneta) odstupanje je 0.05 mm ( pet stotih)

img37.imagevenue.com/loc238/th_05423_20161130_161137_122_238lo.jpg
img106.imagevenue.com/loc92/th_05488_20161130_161245_122_92lo.jpg

Na suprotnom izlazu radilice, znaci tamo gde ej bio noz (motor je bio na kosilici) odstupanje je nesto vece 0.07 mm (sedam stotih) sto ukupno iznosi 0.12 mm (jedna zarez dve desete)

img257.imagevenue.com/loc82/th_05637_20161130_164500_122_82lo.jpg
img133.imagevenue.com/loc45/th_05704_20161130_164532_122_45lo.jpg

Pitanje za znalce: Da li je ovo odstupanje u toleranciji za Tomos motor ili moram raditi balansiranej kolenastog vratila?

Hvala unapred.
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,694)   DobriDiv DobriDiv (1,136)   andrija andrija (1,061)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (940)