Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
Tomos A35 SL - obnova
Predrag80
Pozdrav svima,

Kupio sam nedavno Tomos A35 iz Temerina na preporuku jednog poznanika. Motor ima oko 1000 km (pokidan mu je bio puz sata) i izgleda da je dosta stajao. Ima auspuh Laser sport, sto nisam najsrecniji i zamenjen mu je u servisu karburator, tako da sada ima kineski. Kaze da nesto nije isao onaj originalan pa ga zato zamenuli.

Motor je maltene u fabrickom stanju ali, sto zbog eksploatacije sto zbog stajanja, treba da se generalno sredi.
zamenio sam mu gume istog dana kad sam ga i kupio, lanac i lancanike (kupio sam za njega ceski lanac) kao i sve gumene delove sto sam pronasao da kupim.
Rastavio sam prednje vile, ocistio sve lepo, napunio vazelinom i sastavio. Isto sam sredio sajlu prednje kocnice koja je bila napukla.
Imao je dosta ostecenja na farbi tako da sam poceo da ga retusiram polako.
Bravica je kao nova. Ali nisam dobio i kljuc za nju. Probao sam da je izvadim i, mada sam odvrnuo sraf koji je drzi u mestu, nisam mogao da je izvadim. Kao da ima jos nesto sto treba da se odkaci. Ako moze neko da mi kaze kako se vadi brava, zahvaljujem unapred.
Jedna stvar koja mi se nije svidela jeste da ima poremecenu prepreku za okretanje kormana (onaj jezicak koji ne dozvoljava da se korman toliko okrene kako ne bi udario rezervoar). Moracu to da popravim i da prefarbam.
Jedna stvar koju sam mislio da je sredjena a nije bila jeste osovina straznjih vila sa caurama. To je muka skidati ako nemas pres. Zato sam morao da napravim pres (radapciger) i izvadio. Stavio sam nove caure i napunio ih sa crnom mascu (vazelinom). Trebalo bi da bude u redu.

Ostalo mi je da sklopim zadnju vilu i stavim zadnji tocak i to je to. Motorce kao novo.

Imam samo jedan problem za koji, nadam se da cu pronaci ovde korisne savete da ga odstranim. Naime, kad sam motor kupio, lepo je palio ali je jako dimio. Pitao sam koliko ulja stavlja u mesavinu i rece mi da 40 ml na litru. Zato sam ispraznio rezervoar, ocistio slavinu i zamenio dihtung posto nije valjao, napravio svezu mesavinu sa super premium benzinom od 100 oktana i dodao mu sinteticko ulje za Dolmar motorne testere. Motorce upalilo bez problema, opet je malo vise nego sto treba dimilo ali rekoh da je tako treba dok se ne procisti. Nestao je ipak onaj sladunjav miris dima.
Medjutim, kad se hteo da upalim sledeceg dana, teze je palio. Nakon jos jednog dana, nije hteo da upali. Odvio sam svecicu i video da je mokra. A to ne bi smela. Ocistio sam je i motor je odmah upalio.

Probao sam da regliram karburator medjutim, koliko vidim, jedino sto moze da se steluje jeste gas na leru. recite mi sta da gledam i/ili sta da menjam na karburatoru kako ne bih imao vise problema sa svecicom.
Takodje, ako ne prestane dim iz auspuha, onda pocinjem sumnjati da semering radilice popusta ulje. Ako je tako, postoji li mogucnost da se promene bez da se rastavlja karter? Skinuo bih kvacilo i radapcigerom bih izvadio semering i zamenio novim.

Hvala unapred na pomoci!
 
Retro
Vidim da si se baš posvetio,svaka čast!Što se tiče svjećice,pogledaj kakav ti je filter vazduha i auspuh.Ako su u redu prekontroliši paljenje,pa javi šta se dešava.
Be Cool,do it Oldscool!
 
Nemanja
Pozdrav i dobrodošao.
Odmah da ti kažem da taj kineski Delorto ne valja ništa i da će verovatno vrlo brzo da počne da brljavi. Imao sam ga na prethodnom matiku, pola sezone je radio kako treba, a posle Bog nije mogao da ga natera da radi.
Vile si mogao napuniti i tovatnom mašću.
Bravicu moraš otići kod ključara da ti otključa i da ti napravi ključ po njoj ili da jednostavno ovu obiješ i izlomiš pa da izvadiš i da kupiš novu.
Osovina nije htela da se izbije jer je motor verovatno dugo stajao pa je zarđala i zapekla. Ako si je zamenio i napunio mašću, i ako vila nema lufta, to je to.
Ne treba u Tomosa da sipaš benzin od 100 oktana, Aca (tomos) je jednom sipao i pričao da mu je pojeo semeringe. Običan bezolovni je sasvim dovoljan.
Taj karburator se, u principu, ne šteluje, tj imaš samo centralnu diznu. Mada, ja bih ga odmah bacio i stavio original Delorto, imaćeš muka sa tim kineskim veruj mi.
Semeringe radilice možeš promeniti bez rastavljanja komplet mašine. Jedan ti je sa leve strane ispod paljenja, a drugi je sa desne strane ispod korpe kvačila. Levi se lako vidi da je propao po tome što je paljenje masno. Ja bi ih promenio oba, nisu skupi.
 
Predrag80
Hvala puno na oba odgovora. Evo jos nekoliko stvari koje sam doradio:

Nogare sam potpuno ocistio od farbe i ofarbao crnim Hammerite sprejom. Odlicno je izaslo a ide direktno na metal. Veoma sam zadovoljan.
Oko paljenja mi nije mokro, tako da sam ostavio sve kako jeste.

Probusio sam rupe po sredini osovine zadnjih vila kako bih, u slucaju da zapekne, mogao onuda da ubrizgam WD40. To mislim da je mana na toj osovini. Napunio tovatnom masti sa molibdenom i stavio vilu. Sta mi se ne svidja jeste da, kad sam stego sraf, vila seta dosta tesko. No, valjda tako treba da bude.

Skratio sam malo kosulju sajle zadnje kocnice i sad leze taman. Zamenio lanas i lancanike (morao sam da kratim lanac na 90 spojeva) i to lepo radi.
Provozao sam se. Nisam do sad imao automatik pa ne znam kako bi trebalo da se ponasa, ali moj menja u drugu brzinu na nekih 38-40 km/h (sad vidim posto sam popravio puza). Sinoc je bilo dosta mokro po putu a tek lisca koliko hoces (ili neces) pa nisam smeo vise da ga odvrcem. Ide kao blesav. Ulje u menjacu nisam menjao ali sam spremio neko Elf mineralno ulje za automatske menjace. Na prolece cu ga zameniti.

Auspuh mu je neki Laser sport. Nije po mom ukusu posto dosta "prducka" ali to je to. Moracu jos jednom da skinem bocne oklope i pogledam taj karburator. Inace, isti je bio zamenjen i nastelovan u nekom servisu u Novom Sadu (tako mi je bivsi vlasnik rekao) pre neko 2 meseca, tako da necu za sada da diram.
Posto sam ga malo proterao, sad pali bas lepo a i ne kvasi svecicu. Kurblu drmnem sa rukom i odmah upali. Lepota. Ali ruku na srce, vec gledam i trazim originalan karburator, pa ako nesto naidje uzecu ga. Sad, dokle god radi ovaj postojeci, necu ipak nista da diram.

Sto se tice benzina od 100 oktana i topljenja semeringa, mislim da su mu semerinzi vec bili dotrajali, loseg kvaliteta ili neodgovarajuci. Semerinzi nisu pravljeni iskljucivo za Tomos, pa ako izdrzavaju na drugim masinama (isti koristim u svim motornim testerama i kosacicama - Dolmar, kao i u B&S motoru na frezi) moraju izdrzati i u Tomosu. Sta vise, trebalo bi da motor lakse radi, da ima lepse sagorevanje i da manje trosi.

Trenutno sam mu dodao uu benzin i stabilizator (koristim Liqui Moly proizvode), dopunio rezervoar i ostavio da "drema" u zagrejanu garazu. Do proleca, neka ga. Imam jos nekoliko gumenih delova da zamenim, koji su u glavnom dotrajani i tako to. Planiram da mu uzmem i 2 retrovizora i korpu za hleb pozadi. To sam pronasao u radnju za bicikle.

Osim toga, u garazi imam jos 2 ista Tomosa A35 koji su u delovima. Normalno da su u veoma losem stanju, tako da ce mi tu trebati dosta vremena, pomoci i para da ih dovedem u novom stanju. Ove zime cu se pozabaviti agregatom i varenjem/popravljanjem delova. Na prolece ide farbanje, kupovina potrebnih delova i polako sklapanje. Ne zbog drugog, nego zavrsavam sa restauracijom Yamahe pa da se ne dosadjujem.

 
Predrag80
Motorce sam lepo doterao, nalickao, sve prekontrolisao i sve lepo radi. Posto mi savest nije davala mira, rekoh da ipak promenim i ulje u menjacu. I tako stavim posudu ispod motora, pustim ulje i, rekoh, hajd da vidim koliko je iscurilo. Kad ono, 400 ml. Odkud to kad u knjizi pise da se stavlja 300 ml?
Ulje je bilo dosta zaprljano ali je ipak dobro mazalo.
E sad, posto kod nas nema Optima i INA ulja, trebalo je naci ulje koje odgovara ATF type A suffix A. Na nekom forumu procitao sam da su to ulja koja je koristio Mercedes u svojim prvim automatskim menjacima i ima oznaku MB 236.2. I tako odoh u auto radnju da kupim ulje. Kad ono, ATF Type A ni od kletve. Cak ni po narudzbini. Ali ima sa specifikacijom MB 236.2. Tako sam kupio Liqui Moly ATF 1200. Pise da ispunjava mnogo specifikacija, medju kojima i MB 236.2. Da je skup... jeste. Ali to ce biti dosta za 3 menjanja, tako da, mislim da je OK. Videcemo kako ce se pokazati.

s14.postimg.cc/4ovlp2chp/20171227_181252.jpg

 
Nemanja
Malo sam preuredio temu.
Čudi me da nisi mogao da nađeš ATF tip A sufiks A. Ako imaš NIS pumpu, možeš koristiti i Nisotek, nije loše ulje, a ima sigurno tip A sufiks A. Automatikovom menjaču samo to ulje prija, i ni sa jednim drugim neće raditi kako treba. Smile
Ako ne možeš Nisotek, probaj da nađeš ovo ulje, jako je dobro, ja ga koristim u mom automatiku i nema greške.

s18.postimg.cc/aekr9ggsl/ATFA-500x500.jpg

Ne moraš se voditi time da precizno odmeriš koliko ulja treba. Jednostavno, odviješ bočni šraf, a od gore sipaš ulje, pa kad ulje počne da curi na bočnom šrafu, tad ga ima dovoljno. Tad zavrneš bočni šraf, dospeš još par kapi od gore i to je to.
Koliko vidim, jako lep primerak automatika. Ubaci još koju sličicu slobodno, nećemo se ljutiti. Grin


 
Predrag80
Trazio sam bas dosta to ulje i na Gazpromovim pumpama, i na Lukoil, i na OMV i na MOL ali nista od toga. Ulje se dosta retko koristi, u glavnom u starim automatik menjacima koji su ovde sve redji zbog sve drasticnijih mera protiv zagadjivaca, a ono sta se ne prodaje, niko nece da narucuje i drzi na lageru. Zato i nisam nasao. Kad budem svratio do Srbije, uzecu jednu litru da se nadje, mada, posle sto sam dao 11 evra za litru Liqui Moly ATF 1200, nesto mi se ne baca to ulje. Ako bas ne rade, zamenicu ga. Drugu opciju sam video da knjiga daje SAE 10. To je ulje koje stavljam u prednje amortizere u Yamahu pa mi se cinilo da nece da valja. Ipak, to ulje moze lako da se pronadje. Koristio li ko takvo ulje u automatik? Stici ce i slike, ali opet iz garaze. Napolju je prljavo a mene zao da ga prljam.
 
Predrag80
Evo i slika:

s5.postimg.cc/hklwgl8j7/20180105_171904.jpgs5.postimg.cc/6z2142777/20180105_171947.jpgs5.postimg.cc/6mamxwz83/20180105_172004.jpgs5.postimg.cc/ef1apyacz/20180105_173747.jpg

Kilometar sat sa "malo" vecom kilometrazom nego sto sam ranije rekao:

s5.postimg.cc/3s7hkhchf/20180105_171920.jpg

Ulje koje sam koristio u menjac:
s5.postimg.cc/7btfaaumr/20180105_172220.jpg

I jedna molba: Posto mi stoji neupotrebljena sijalica za poziciono svetlu u faru, a vec imam instalaciju za zmigavce koju takodje ne nameravam da koristim, da li moze neko da mi kaze koja je zica + od ovih na slici dolije. Zeleo bih da gori poziciono svetlo celo vreme, dokle god motor radi.

s5.postimg.cc/gwd1x7etv/20180105_172101.jpg

Unapred zahvalan!


U sredjivanju motora moram napomenuti da mi nije cilj bio da napravim nov motor. On treba da izgleda kao motor koji je pravljen 1990 godine ali koji je dobro ocuvan, sto i jeste.

 
Nemanja
Kao što sam mogao da pretpostavim sa slika, jako lep primerak automatika. Samo, ovo nije A35 SL, već A35 L. Da je SL, imao bi ofarbane blatobrane, žmigavce, masku fara...
11 evra litra ATF ulja, 11 GROMOVA IH SPALILO! Litra Mannol ATF ulja za matika koje ja koristim je 550 din što dođe ispod 5 evra.
Probaj u Srbiji da nađeš ATF tip A sufiks A. Automatikov menjač je osetljiv na izbor ulja kao devojčica, za razliku od APN u koji u pincipu možeš da sipaš šta hoćeš.
Ja sam jednom u mog prethodnog automatika sipao Mannol Dextron III ulje i menjač nije nikako radio, proklizavao je, nije hteo da prebaci... Kad sam nasuo ATF Tip A sufiks A proradio je normalno.
Što se tiče žica, mislim da je plava +, ali opet proveri...
 
Predrag80
Pronasao sam preko interneta Mannol Type A Suffix A. Sa postarinom taman 10 evra :-). Potrazicu u lokalnim radnjama. Hvala puno na savetima.
http://xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=6848
 
sladjan90
smedja je masa
Jedan momak imenom Ljuti u Deželu se uputi.
Ponio je špeka,luka,kruha...a sad čeka Pucha.
I torba mu puna dijelova,alata,misli Ljuti na svog ata.
Baš je biker pravi,u torbu on i čekič stavi!
Bježte dekle,bježte fanti,stiže Ljuti na zelenoj kanti.Bila je to lijepa slika,vozio Ljuti masinu od 90 kubika Smile
 
RADESM
danas kupio na nisovoj pumpi NISOTEC ATF suffix A,cena 499,00.
oldtimer
 
Predrag80
Danas mi je dolazio kolega iz Beograda i zamolio ga da mi kupi Nisotec ATF Suffix A. Tako da sad imam i ulje. KOstao je na NIS pumpi 499,99 din. Nisam stigao do garaze jos uvek i necu danas. Sveti Stefan je. Sutra zavrsavam svetlo i ulje. Dakle, treba da kacim plavu zicu na sijalicu? Posto masu vec imam na faru.
http://xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=6848
 
Predrag80
Imam jedno pitanjce: kad sam kupovao Tomosa nisam uopste obracao puno paznje na neke detalje ali me sad zabrinjavaju. Naime, straznja kocnica: Rastavio sam pakne, ocistio ih, namazo sa bakarnom mascu sve pokretne delove i stavio nazad. Problem je sto kada se tocak okrece u prazno, najverovatnije pakne treju u jednoj tacki okreta. Ako popustim jace sajlu, ne mogu da zakocim dovoljno cvrsto. Sta predlazete da uradim? Da li da ostavim da se treje dok ne napravi sebi mesta ili...?
http://xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=6848
 
IvanA3
Kupi nove,stavi tako malo jace da bude malko prikocen tocak i onda ce ostrugati koliko treba i lepo ce kociti.Te tvoje stare su verovatno istrosene pa ne mogu lepo da se nameste.
 
gaga
Kada se montira tocak na viljusku i prilikom stezanja osovine tocka pozeljno je drzati stisnutu kocnicu da bi paknovi i sama anket ploca nasla sredinu ili centar dobosa.samim tim nebi trebalo da zapinje a i lakse nalegnu pakne i ravnomernije se trose.vise puta sam se uverio u to, nadam se da sam bar malo pomogao
i66.tinypic.com/k3m2b9.jpg
 
Predrag80
Hvala obojici na savetima. Pakne su u veoma dobrom, da ne kazem novom, stanju. Prema tome, sigurno necu kupovati nove. Probacu da odvijem tocak i stegnem ga sa stisnutom kocnicom. Nadam se da ce biti bolje.
http://xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=6848
 
IvanA3
gaga hvala za savet nisam znao!!
 
Predrag80
Eh sto sam se danas namucio... Naime: Pre nesto vremena kupim ja i zamenim prekidac za svetla. Nalemim ja sve po redu, zamenim srafove, da bude sve novo i ni ne probam da li radi. Nema zasto da ne radi kad sam lepo odradio. Danas me nesto ljubopitljivost naterala da ipak pregledam da li sve funkcionise kako treba i imam sta da vidim: svetla rade lepo ali da trubi nece ni od kletve a ni da zaustavi motor na dugme. Sat vremena sam se okrecao da vidim odakle je greska i sta ne valja. Na svu srecu nisam bacio stari prekidac i resim da ga otvorim. Cim sam ga otvorio shvatio sam da ja nemam masu na ta dva prekidaca. Nisam ni mogao da zamislim da se masa osigurava tako sto srafovi dodiruju korman. Samo sto su novi srafovi kratki pa to ne rade. Nasao sam one stare srafove, zamenio i opet sve radi kako treba.
http://xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=6848
 
Kide
Dobro si se snašao,možeš i da izvučeš jednu žicu za masu pa ispod prekidača i stegneš,parče žice.
s29.postimg.cc/rgziiuler/DSC06574.jpg
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,694)   DobriDiv DobriDiv (1,136)   andrija andrija (1,061)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (940)