Pregled Teme
 Odštampaj Temu
BLIC PITANJA
Zoran1968
Tema po sistemu Pitanje -Odgovor
Ovde pitate sve što nije za otvaranje novih tema, a trenutno vas interesuje u vezi Tomosa i drugih stvari indirektno vezanih za njih.
TEMA SE BRIŠE SVAKOG MESECA, zbog često ponovljenih pitanja.
 
Gele15slc
Pozdrav svima. Imam tomos 15 slc. Orginal cilindar od slc ali busen na 39 mm. Semerinzi lageri su novi dobri dihtunzi svuda. Isto nov klip i radilica. Palenje 6v17w nastellvano. E sada ja ovaj motor sam sklopil od 0 posto sam imao samo ram a masina sum kupuval del po del. Ima golem problem so karburatorima. Imam jedan bing od imt 506 i imam bing 20. Ovaj bing 20 e potpuno ispravan ali nisam ga probavao posto ne pase trebal bi izradil prirubnica. E sada so ovoga bing 18 od imta imam strasne problem. Stavil sum mu dizne 75 i 35. Znam da su dizne male za 40 mm klip ali kad bi stavil dizna 85 ili 90 uopste ga nemogu voziti. Znaci motor mi pali ali vecinom sa gasom i ako uopste radi malo na ler to bide 10tak sekunda padne obrtaji i pocne se gasit. Ako mu dam gas onda on napravi prvo boooooooo pa onda digne okretaima. Karburator je nov tako da plovak j iglica dole sta ga zatvara su skros novi i limcic nije savijan do sada znaci ovih dve stvari su ok. Karburator je vise puta ciscen znaci nije prljav. Klipic i igla su isto u dobro stanje. Tu gde ulazi grla u karburator sam dobro udihtovao znaci ne vuce zraka od tamo. Dole na cilindar imam jedan klmad dikton sto je u dlsta dobrl stanje. Takodje probao sam stohiljuda kombinacija diznama, polozaji iglice filtera i bes filtera i sekakvi i orginalnim i svasta ali dzaba. Nemogu se resit time nikako. Stavljao sam plovak od starih karburatora savijeni malo ali i to nije davalo rezultato. Dizne imam veci koga bi sredil ovoj problen togas bi stavil veci. I motor mi strasno dimi dizne su najmanje so ih ima nikako motor ni radi na ler ni pa ide dobro i trosi puno po mojih presmetka neki 5.5 litra na 100 kmh. Ja sada bas sumljam na gornio dio cenntralna dizna posto vidim da ona nijje kako na bing 20 nego e malo sirocija takva e nova i igla tamo stvara malo vise luft. I neznam sta da ga radim da mi pomozite nekako i dali bi rabotel dobro so bing 20 dali se isplatit stavit ga na njega za da napravim adaptera. Hvala unapred i nadam se na vasi ppmoc i odgovori pozdrav iz Makedonije
 
Zoran1968
Kolko vidim iz tvog izlaganja ,poprilično se razumeš u Tomose po meni si odprilike baš sve uradio što bi ti i drugi savetovali.
Čak mislim da si i sam zaključio u čemu je problem.Da, najverovatnije je to preciznost izrade samog karburatora i njegovih dizni.Mnogi bi te savetovali da jednostavno nabaviš
Dellorto ili Mikuni karburator, jer sa tim BING kopijama napraviti normalan rad je IGRA BEZ GRANICA..
Uskoro će ti i svoje mišljenje dati naš najveći poznavaoc te problematike motomehaničar Konstruktor..

 
BT80
Kazes dizne su ti male a puno cadi, pregledaj semering na strani kvacila, moguce da ti vuce ulje iz mjenjaca, izvadi mjerac i vidi da li se osjeti na benzin,najbolje zamijeni oba semeringa.

 
Zoran1968

>BT80 napisao:


Kazes dizne su ti male a puno cadi, pregledaj semering na strani kvacila, moguce da ti vuce ulje iz mjenjaca, najbolje zamijeni oba semeringa.


pa na samom početku je rekao da je to sve NOVO
 
BT80
Moja greska
 
Zoran1968

>BT80 napisao:


Moja greska


ma sve OK ,bitna je dobra namera..Smile
 
konstruktor
Pozdrav Gele,pokusacu da ti pomognem koliko je to moguce ovako online.Dve stvari su kontradiktorne tu.Prvo-velika potrosnja i to sto ne radi na leru govori da ima viska goriva uzroci tome mogu biti:visok nivo goriva u loncetu,preliva karburator,.velika ler dizna,ne nastelovana ler smesa(steluje se srafom levo od onog za stelovanje ler gasa),podignuta iglica sibera previse.A sad kontradiktornost,motor na naglom davanju gasa kako kazes napravi boooo.To ukazuje na premalo goriva: uzroci mogu biti:nizak nivo goriva u loncetu,suvise spustena iglica sibera,mala glavna dizna.Da budu obe stvari odjednom je gotovo pa ne moguce.Valjalo bi da nam uslikas boju svecice posle par km voznje na punom gasu,zatim posle par km voznje na nekih pola gasa da bi pribliznije dijagnostikovali sta se desava.Boja elektroda svecice je krvna slika masine,sve se vidi.Postoji i velika mogucnost da negde vuce fals vazduh(semerinzi radilice,nege u usisnom delu pa cak i na blokovima.Ne bih da tvrdim 100% ali ti je najverovatnije otisao semering do korpe kvacila koji daje takve simptome koje opisujes posebno ,,da puno dimi".Sto se tice stelovanja Binga ima ovde na forumu negde uputstvo koje sam postavio pre neku godinu,probaj pronaci.
 
konstruktor

>Zoran1968 napisao:


>BT80 napisao:


Kazes dizne su ti male a puno cadi, pregledaj semering na strani kvacila, moguce da ti vuce ulje iz mjenjaca, najbolje zamijeni oba semeringa.


pa na samom početku je rekao da je to sve NOVO


Zoki znas i sam da ne znaci puno sto je novo,.moze da bude los i nov semering.A puno je verovatnije da nije montiran kako treba tj da je prilikom stavljana korpe spala opruga sa smeringa.
 
Zoran1968
OK da sam ja radio .odmah bi posumnjao u toGrin ovako sam krenuo od pretpostavke da je sve super baš kao što je napočetku napisano.
 
Gele15slc
Zdravo ljudi kako prvo odusevjen od vasu posvetenost na vome i hvala. Vam za odgovorima. Bio sam na vise forum ali ovde sam naiso na najvecu posvetenost i najprvu hvala Vam za to. E sada dali diskusija o mojih problem da produzimo ovde cisto pitam za da znam zato sto na neke forum su brisali teke dali da ostaje ovde a inace za 15ku sam zgresil i cilindar mi nije 39 nego je 40 slc. I tako po nesto razumem tomosi nisam strucnjak, ali masini sum sklopi moze i 3 4 i do sega nesum imal slicen problem, ova mi je vtora 15ka do sega prvata rabotese dobro ama na nea i go smeni cilindarot staviv od apeen i ja prodadov a od nea mi ostana setot znaci cilindar dekla karburator i go staviv na edna so ja sklopi del po del. Inaku sklopa ao sam je deo po deo zato sto ram mi imal papiri i Bio orginal vila rucice i tako. Najvise me cudilo to sto kod stara 15 isti karb je radio sasvim drugacije nekako zatvarap je dobro palio strogo pod sauk hladan. A ovde sasvim razlicno moras mu dati gas neznam cudno mi je sto sum proba poveke karburatori eden 1 18 23, jedan od imt 506,jos jedan 1 18 23, i ovih da a prio sam provizorni adapter na bing 20 i staval manjee dizne ali opet neso takvo se resava zaljeva i siber je puno mrsan. Kod drugi kod neko za nijansa bolje za nijansa lose. Nekao nije stabilan. I ja sam sumljao na semering i zato sada masina je rastavena. Stavio sam nove semering od onih crmih, ali sada ke baram edni po sina boja. Tako da kada sklopi m sve posto je ja radim bicu ti snimam cu i videa i slike pa nadam se da cu stvorit edna 15naja da bi bila ok posto puno mi je ljepa i je volim. I ovo pitanje kako da pravipno montiras simiring otkud sklopi bloki ili pred da ih sklopi i kolko da ga gurnem dali treba da bide ramno sa bloka
 
Nemanja94
https://www.youtu...P9_ZzRSQJU
Karburator IMT 506 Tajvanski dizna glavna 72, ler dizna 35 iglica sredina i smesa nastelovana po motoru klip 41L cilindar T15 slc
 
Zoran1968
Da semering treba da bude ravan sa ležištem na bloku.Postupak stavljanja .....pa nema nekog posebnog pravila osim da se vodi računa da se isti ne deformiše i da ne spadne opruga sa untrašnje strane istog.
Iz tog razloga se prvo i sklapa strana do kvačila jer je radilca sa te strane ravna pa postoji mogućnost da oprga semeringa spadne prilkom navlačenja.Kao što znate sa druge strane je konusna zbog samog Magneta paljenja, pa je takva mogućnost minimalna.
Sam postupak sklapanja ,il bolje rečeno redosled je najbolje opisao Konstruktor, pa ako vidi ovo nek napiše to pravilo ovde ponovo.
 
sihindos56
Pozrav svima imam problema sa identifikacijom masine pretpostavljam da je od nekog pucha ali neznam tacno kojeg evo slika ako neko zna od kog je tacno pucha ili bilo sat drugo u vezi ove masine neka napise bio bih mu veoma zahvalan inace poznat mi je podatak da ima dve brzine i da kurbla ide na suprotan smer okretanja.Evo slika.

i.postimg.cc/Wdjr2NJS/IMG-20200524-180653-4.jpg

i.postimg.cc/jDw50BMv/IMG-20200524-180731-7.jpg

i.postimg.cc/6TcTdr7V/IMG-20200524-180823-6.jpg

i.postimg.cc/t7pYZSgC/IMG-20200524-180834-9.jpg

i.postimg.cc/CzK5JRD3/IMG-20200524-180854-2.jpg
RELIĆ PETAR
 
BT80
Da li je neko probavao busiti a5 cilindar(gusani) na 44mm, vidim da nestaju pregrade na prelivnim. Da li radi kako treba ta kombinacija?
 
TOMOS
Sto bi to budzio kada ima da se kupi set spreman za ugradnju,a nije ni skup.
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
Nov 0 Km Tomos Automatic 1980
 
BT80
Imam te dijelove, ni za sta ne koristim, da probam. Samo cilindar treba probusit, na sumski atx hocu.
 
Zoran1968

>sihindos56 napisao:


Pozrav svima imam problema sa identifikacijom masine pretpostavljam da je od nekog pucha ali neznam tacno kojeg evo slika ako neko zna od kog je tacno pucha ili bilo sat drugo u vezi ove masine neka napise bio bih mu veoma zahvalan inace poznat mi je podatak da ima dve brzine i da kurbla ide na suprotan smer okretanja.Evo slika.

i.postimg.cc/Wdjr2NJS/IMG-20200524-180653-4.jpg

i.postimg.cc/jDw50BMv/IMG-20200524-180731-7.jpg

i.postimg.cc/6TcTdr7V/IMG-20200524-180823-6.jpg

i.postimg.cc/t7pYZSgC/IMG-20200524-180834-9.jpg

i.postimg.cc/CzK5JRD3/IMG-20200524-180854-2.jpg


Iskreno ne znam od kojeg tačno modela, ali je defntivno dvobrzinac , neka od mnogobrojnih varjacja mašine kod nas poznate kao T‚12.
Ono što još mogu da kažem da je starije proizvodnje oko 60 g. jer su se tada uglavnom proizvodili dvobrzinci koji su po pravilu imali silen blokove na ušicama za kačenje mašine.
Inače na svm tim Kolibri Puch mašinama se kurbla u kontra stranu od npr. APN-a i sama kurbla je na kontra strani.

 
BT80
Sad tek vidim da imaju silen blokovi kad si rekao, nekidan kontam kako bi bilo dobro da se ubaci na ove "novije" bas na ta tri nosaca zbog vibracija njegovih, dosta vijaka se otpusti,ali je veća prepravka, trebalo bi varenja puno.
 
Gele15slc
zdravo majstori.jas otkako najdov slobodno vreme denes sum sklopil masina so novi simirinzi staviv iako starite ne bea losi no sepak gi smeiv kupiv nekoi srpski inis.e ovako kod moj karburator dole na slicu sam stavil nova iglica siber,nova centralna dizna,novi plovak,nova iglica za plovka,nova stranicna 35 i dolna 80 dizna.Otkako smeniv se osven siber sada motor radi bolje i posilje danasno stelovanje ni sam uspeo da ga doteram u redu.Motor malo bolje ide ali kat ga palis moras mu dat gasa i nadrukat mu gorivo.otkad zapali pod gasom pustim ga i motor radi mozda 20tak sekunda.ako go ostavim znaci polako se pocne gasiti i ako mu dodam gasa produzi radit malo teze digne okretaji i kad ga pustim pak radi i isto.Kao da mi preljeva uporno a nov plovak.E sada znaci da on zaljeva, a kad krenem se vozit, idem gas prva vtora treta ceta peta i motor ide dobro ali kad mu drzim pun gas i on se ugasi, istrosi benzina u lonce i ja pustim gas i po malo i on opet krene dobro ali ovo se desava konstanto.neznam sta moze da me zajebava sutra probavam jedan bing od starih tipa iako je pucao 1.18.23 sepak cu probat njega da vidim kod ovog neznam gde vise da mu trazim problem.ili da nije mozda palenje ali neznam.dole cu vi dat slike karba,svecice posle dobra voznja i palenje.Palenje mi je kombinirano momentalno imam obicni 6v magnet i unutar imam 2 namotaji za svetlo,a nemam ona obicna crna bobina.sa jednoj zici od namotaj za svetlo odi na vanjsku ili nadvoresni bobinu i od nje kabel do svecice.palenje je ispravno i probavano kod apeen masini i pokazalo se dobro.danasnje najbola kombinacija mi se pokazala iglica na 3 zub,35 so 80.sve vise i manje se pokazalo losije.vidite ovi sliki pa nadam se na vasi odgovor.Pozdrav i pitanje kako mogu da okacim video ovdje da vidite kako radi da laksilje resim problema.

evo moj karbirator drukac mu fali ali ja drukam sa malu zici
https://ibb.co/1n...
https://ibb.co/z4...

evo i palenje
https://ibb.co/dM...

evo boja svecica
https://ibb.co/s1...

https://ibb.co/1K...

https://ibb.co/tc...

https://ibb.co/Px...
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,735)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,050)   Neso Neso (949)   Atila88 Atila88 (947)