Pregled Teme
 Odštampaj Temu
TOMOS 14 TL
viktor1986
Projekat u najavi...

Juce je kupljen u Kikindi, motor je iz '80! Uradjen je prenos vlasnistva, samo treba odjaviti tablice i platiti porez(iako su mi u agenciji rekli da ne treba). Sve te papire cu resiti sledece nedelje i onda ce moci da se registruje kada bude sklopljen.

Motor je prilicno zapusten, masina crna, a i koliko vidim dosta delova je za kantu. Stari vlasnik nije bas odrzavao motocikl a godine su ucinile svoje! Bice tu puno posla ali sam optimista. Motor pali i lepo prima gas ali ga nisam uopste vozio. Skinuo sam glavu cilindra i video da je unutra 38.5klip.

Plan je da nema zurbe i da bude isti ili jos bolji od prethodnog projekta. Sa ovim motociklom zavrsavam sa Tomosima i nece vise biti novih projekata vec voznje sa njima.

s7.postimg.cc/o3tdmrmsr/T14_TL_kikinda.jpg
 
Kide
Dosta ti je tri Tomosa Wink,samo sredjuj Cool
s29.postimg.cc/rgziiuler/DSC06574.jpg
 
viktor1986
Onaj crveni T14M ce verovatno biti donator delova za ovaj projekat jer ne mogu naci vlasnika, u novoj bazi policije nema podataka o vozilu, ostalo je da se potrazi u staroj bazi. Cak i ako se kojim slucajem nadje ime i adresa vlasnika, veliko je pitanje da li je vlasnik ziv i da li cu ga uopste naci ako ga vise nema na toj adresi.
 
misko016
Iako ga nema vlasnik mislim da onaj papir sa nasleđem može da ti prenese novi naslednik samo ne znam kako ćeš uspeti da ih nađeš, ali budi optimista kao što jesi. Smile
 
Zoran1968
Samo napred , ne sumnjam da će motor biti u TOP stanju.Smile
 
viktor1986
Mali update!


S'obzirom da sam imao kompletan T14M bez papira, kojeg sam kupio u Backoj Palanci pre izvesnog vremena, sve delove(osim masine) sam prebacio na plavi ram od T14TL koji je sa papirima. Papiri se vode na moje ime sto je najbitnije. Pravo sredjivanje ce verovatno poceti slede godine, za sada sredjujem samo sitnice da ne bi bilo iznenadjenja nakon finalnog sklapanja.

Prvo ide sredjivanje kocnica. Prednja nesto slabije koci, nece da blokira skroz tocak i moze se reci da radi kao ABS, malo zakoci a onda malo popusti i tako. Stavicu druge pakne pa cu probati. Nisam do sada ima iskustva sa prednjom kocnicom za T14(isto k'o na APN-u) pa ni ne znam koliko dobro treba da koci. Takodje, nosac pakni seta malo napred nazad unutar granicnika. Zatim, nisam bas zadovoljan sa kvacilom... Ne radi bas dobro, kada stisnem kvacilo onda tocak stane a kada dam gas onda pocne da ga okrece. Pri tome, nisam zadovoljan sa zvukom prilikom pritisnutog kvacila. Nesto mi tu ne zvuci bas dobro pa to treba da resim pre kompletnog rastavljanja masine. Kada resim sve ovo gore pomenuto onda sledi skidanje masine i sredjivanje lufta u nogarama jer seta motor levo desno kada je podignut na nogare.

To je ono sto planiram da uradim ove godine, sledece godine kompletno rastavljanje i farbanje.

s33.postimg.cc/9j73ww7kv/IMG_20180909_115006.jpg
s33.postimg.cc/xa6hfc7vj/IMG_20180909_115021.jpg
s33.postimg.cc/l9l1e5ibz/IMG_20180909_115029.jpg
 
Kide
Dobar,bice kao nov ne sumljam,samo napred Cool
s29.postimg.cc/rgziiuler/DSC06574.jpg
 
viktor1986
Mali update...

Kvacilo je sredjeno teskom mukom! Stavljene su bile nove solje, nove opruge, nove lamele i opet sve po starom, nije radilo dobro! Auuuu tada je malo nedostajalo da uzmem macolu i da razlupam kompletan motor jer pored svih novih delova nije radilo dobro! Juce sam pokusao sa stelovanjem ali nisam nista uradio, jednostavno nije moglo dobro da se podesi. Kurbla je proklizavala kada sam pokusao da upalim motor ili nije hteo da odvoji ili je prilikom pustanja poluge kvacila tek na samom kraju(skoro da i nije pritisnuta poluga) otpustao kvacilo. Jednom recju poludeo sam! Danas sam skinuo desnu deklu, stavio samo kvacilo, povezao sajlu i imam sta da vidim! Solje se ne sabijaju ravnomerno prilikom stiskanja kvacila! Rasklopim kvacilo i vrsim premestanje novih opruga jer kao da je jedna opruga za malo duza od ostalih. Sklapam solje i stezem kvacilo, malo ubacujem i u stegu obe solje, sklopim sve i da kazem da se skoro ravnomerno sabijaju solje. Nakon sklapanja kompletnog kvacila, primetio sam da se jedna od tri lamele teze okrece u odnosu na ostale dve a i lamela u sredini se nije bas sjajno okretala. Razlog tome je sto su nove metalne lamele bile krive pa negde malo stisne lamelu. Bacim ja te nove metalne lamele sa strane i vratim stare metalne lamele i stavim novu osovinu kvacila i novi stift. Probam iz ruke kvacilo i to je to odprilike. Vratim na motor, zasrafim krunasti maticu i stelujem na sajli. Upalim motor i radi kao sat kvacilo! Dupe mi je pomeralo ovo kvacilo, cak sam u jednom momentu hteo da porucim novu korpu novu sajlu...

Nove metalne lamele sam iscukao sa cekicem i onako iz ruke mi deluju da ce biti dobre ali treba ih proveriti na kvacilu.
 
Zoran1968
Ufffffffff , ko da sam ga ja sklapao.
Mislio sam da se takve stvari samo meni dešavajuGrin
Samo napred, a tu macolu veži sajlom za zid , da ne padneš opet u iskušenje.Wink
 
viktor1986
Ovo je "sotona 2"!!! Grin Zamalo da budeBatine !!!

Zajebavao sam se i sa prednjom kocnicom i to jos uvek nisam resio skroz. Sto se kocenja tice tu sam na pravom putu i verovatno cu uspeti u izvlacenju maksimuma iz kocnice. Problem je stvarao neki zvuk iz dobosa, samo neki cik cik cik...Odmah sam mislio da to pakna grebe dobos ali izgleda da nije iako mi sve govori da jeste!Otpustena dakle kocnica, tocak se slobodno okrece i cuje taj zvuk cik cik cik...i ne usporava tocak za pravo cudo.Skinuo sam nosac pakni i skinuo pakne, probao samo nosac pakni na dobos i nista ne grebe i ne ispusta nikave cudne zvuke. Kada montiram pakne onda se cuje! Cak se nekad i kada ubacujem nosac pakni( sa montiranim paknama) cuje taj zvuk cik. Skidao sam sa smirglom pakne ali jok, ista prica. Inace, tocak imam malo lufta u lezajevima pa mozes malo da ga pomeras levo desno...
 
Zoran1968
Verovatno ti se to čuje ,jer kad staviš pakne one ipak prouzrokuju neki min otpor.
Lagere točka obavezno zalepi nekim lepkom namenjenim za to.Ja sam na Sotoni imao baš lep luft ,pljesnem rukom doboš i ispadne lager.
Pazi ili sam nenormalno ojačaoGrin ili se dosed pojeo.Posle lepljenja novih lagera luft je nestao i ne pojavljuje se ni posle pređenih 2300km.
 
viktor1986
Danas je bio lep dan napolju pa sam odlucio da skoknem malo do Kaća(Motobike) i Novog Sada(Tehnomotor) da pazarim delove za mog dvotockasa. Razlog odlaska u radnju je taj sto sam planirao da kupim niklovane delove i dobro je sto sam otisao licno iako je bilo oko 100km voznje u jednom smeru. Danasnji racuni su bili oko 19000dinara!

U tehnomotor-u su imali paktreger i obruce za tockove ali mi se paktreger nije bas svideo sto se zavrsne obrade tice. Na nekim mestima je bio zuckast, na nekima kao matiran...Uglavnom nije bas los ali nisam hteo da ga kupim upravo zbog estetike. Obruci su bili OK. Korman nisu imali trenutno. Kod njih sam pazario, iako nisam sada planirao, originalno platinsko paljenje 12V 50W, magnet i kompletna ploca proizvodjaca AET(stara Iskra). Nisu imali originalnu bobinu vec neku kinesku pa je nisam kupio, pokusacu da nabavim originalnu. Kupio sam jos par sitnica, slavinu za rezervoar, dve matice za stezanje prednje viljuske...Uglavnom imaju solidnu ponudu delova i jako su ljubazni i strpljivi, pricaju onako kako jeste i od mene imaju jedan plus. Bave se i poliranjem delova i centriranjem tockova.

Sledeca stanica je Kać tj. motobike! Tu sam pazario korman, paktreger, dva obruca za tocak, veliki i mali zupcanik za km/h u prednjem tocku, regler i jos nekoliko sitnica. Nisu bas toliko ljubazni kao Tehnomotor ali su OK, imaju mozda najvecu ponudu delova u Srbiji.

Dakle, projekat napreduje! Dolazi nam bolje vreme pa cu lagano resavati probleme koji su ostali od prosle godine a onda, kada svi delovi budu na gomili, da pocnem sa rasklapanjem dvotockasa i pripremom za farbanje. Ne zurim nigde i kao sto sam ranije spomenuo, ocekujem da bude isti ili bolji od prethodnog projekta.

 
viktor1986
Evo i svih novih delova sto sam prikupio do sada. Slike su malo losijeg kvaliteta, staklo zadnje kamere mi je naprslo...

i.postimg.cc/SjR6rDKp/IMG-20190303-091728.jpgi.postimg.cc/Wq0bnBFn/IMG-20190303-091630.jpgi.postimg.cc/KRZywkdF/IMG-20190303-091324.jpgi.postimg.cc/DS4FPV9b/IMG-20190303-091144.jpgi.postimg.cc/gXYf51Ts/IMG-20190303-091028.jpgi.postimg.cc/JHsdC8cN/IMG-20190303-090857.jpg

Da pitam za savet vezano za tockove. Koje spoljasnje gume kupiti i gde? Treba mi 2.5x17 i 2.75x17. Trayal znam da ima a i neka kineska varijanta. Ima li negde Sava(mitas) ili nesto drugo da se kupi a da ne budu sportske(celave) gume? Takodje, gde uzeti zice za tockove a da ne zardjaju za par godina? Jemo iz motobike-a necu, a da dajem 30evra za inox zice sa ebay-a...
 
sladjan90
ja sam zice stare dobro ocistio i onda pocincao i lijepo izgleda i otporno je
Jedan momak imenom Ljuti u Deželu se uputi.
Ponio je špeka,luka,kruha...a sad čeka Pucha.
I torba mu puna dijelova,alata,misli Ljuti na svog ata.
Baš je biker pravi,u torbu on i čekič stavi!
Bježte dekle,bježte fanti,stiže Ljuti na zelenoj kanti.Bila je to lijepa slika,vozio Ljuti masinu od 90 kubika Smile
 
viktor1986
Poceo sam sa pripremanjem tockova za ovaj projekat!

Pre jedno nedelju dana krenuo sam sa smirglanjem dobosa zadnjeg tocka. Radio sam sve rucno, bez ikakvog alata i mogu reci da je potrajalo i da bole ruke! U startu sam koristio vodenu smirglu P150 kako bih sanirao ostecenja na dobosu. Posle sam nastavio sa vodenim P220, P360, P500, P600, P800, P1000, P1500, P2000, P3000. Kada sam zavrsio sa P3000, osusio sam dobro dobos i namazao sa K2 aluchrom pastom(ostalo mi od ranije) za dobijanje sjaja i prebrisao sve dobbro. Mozda cu sa strane dobosa proci sa filcom za poliranje na koji cu staviti malo K2 paste kako bih pokusao da izvucem jos veci sjaj. Lezajevi su FAG 6201RS i zalepljeni su sa Loctite 638 koji se na prethodnom tocku pokazao odlicno.

Narednih dana porucujem spice za zadnji tocak. Originalna duzina spica je 164mm(za 17" tocak) mereno od pocetka navoja pa do krivine. Ukupna duzina je 169mm, debljina spice je 2.8mm. Precnik "glave" spice je 5.4mm. Nipl je duzine 16.5mm a precnik dela sto prolazi kroz rupu na felni je oko 5.5mm. Kada se nipl navuce na spicu(bez stezanja), duzina do krivine je 174mm a ukupna duzina je 178mm.

Sto se prednjeg tocka tice...Skinuo sam sve spice i za par dana bi trebalo da pocnem sa smirglanjem. Originalna duzina spice za prednji tocak(17" tocak) je 160mm od pocetka navoja pa do krivine. Ukupna duzina je 165mm. Ostalo je isto.

Spoljasnje i unutrasnje gume jos uvek nisam kupio. Na kraju ce to verovatno biti Trayal D-49 i D-64 jer ne zelim da stavim sportske(celave) Sava(ili neke druge).

i.postimg.cc/JDgdqnW9/IMG-20190421-213643.jpg
i.postimg.cc/MMc9vSjt/IMG-20190421-194718.jpg
i.postimg.cc/DS251sXS/IMG-20190421-194750.jpg
 
Zoran1968
Respekt Doboši VRHUNSKI ispolirani

 
viktor1986
Hvala! Nije bas vrhunsko ali sam zadovoljan sto je najbitnije.

Spice za tocak su stigle juce. Porucio sam ih od Tehnomotor NS. Verovatno je stiglo iz Kine(PRC), vreme ce pokazati koliko su otporne. Malo su deblje od originalnih, debljina je 3.5mm, pa cu morati mrvicu da prosirujem rupe na dobosu jer na nekom mestu ulaze u rupe a na drugom jako tesno...Cinkovacu i stare zice(4mm!!!!)koje su bile na jednom tocku, u vrlo dobrom stanju su. Presao sam sve sa zicanom cetkom na busilici a treba jos sa scotch bright-om da predjem. Dolaze nam praznici pa ce to to biti tek posle praznika.
 
Zoran1968
Nemoj biti skroman, ja stvarno ne znam kako izgledaju bolje ispolirani.
Što se tiče kvaliteta žica pošto nisi težak ko ja verovatno će trajati.Meni su na Colibriju pukle 2 i to posle 5g od restauracije oko 7000km i nebrojeno rupa koje sam pogodio sve sa mojom težinom.
 
viktor1986
Na red je dosla obnova prednje viljuske! Naime, kada je pritisnuta prednja kocnica i kada pokusam da pomerim motor napred nazad, postoji neki luft u viljusci a nije na "vratu" rama gde su kuglice. Prilikom skidanja viljuske, primetio sam da desna strana pravi problem. Ovako to izgleda kada je sve rastavljeno i postavljam odlican video klip sklapanja i rasklapanja prednje viljuske koji sam pronasao na youtube-u https://www.youtu...FqqlcsCsM. Drugi problem koji moram resiti je granicnik viljuske kako ne bi korman ili viljuska udarala u rezervoar.

i.postimg.cc/0rJ2SPNN/P4280222.jpgi.postimg.cc/4KmTTQ73/P4280223.jpgi.postimg.cc/R6x9QnhV/P4280224.jpgi.postimg.cc/XpqM5gLk/P4280229.jpgi.postimg.cc/zVgj4bG1/P4280210.jpg

Evo kako cu resiti granicnike prednje viljuske

i.postimg.cc/grkcM84n/P4280212.jpgi.postimg.cc/HJznx2B1/P4280216.jpgi.postimg.cc/0rmKspDZ/P4280219.jpgi.postimg.cc/crFn9dQN/P4280220.jpg



Trenutno je u ovoj fazi. Luft u prednjoj viljusci cu valjda resiti sa zamenom plasticnih caura. Ima ih ukupno 4 komada(2komada po stapu razlicitih dimenzija). Ako nadjem, zamenicu gumene manzetne(slicno kao semering) u viljusci, mada nisam video da pustaju ulje.
 
viktor1986
Mali update!

Prethodnih dana se radilo na poliranju glavcine prednjeg tocka a i nosaca zadnjeg zupcanika. Nije lose ispalo s'obzirom na to da je sve radjeno rucno! Najvece smaranje je smirglati deo na sredini glavcine gde su "kanali", tu sam skidao fabricke "greske".

Zbice za prednji tocak sa 17" felnom sam kupio. Original dimenzija je 165mm od pocetka navoja pa do kraja, do krivine je 160mm. Sve ostale dimenzije su iste kao i za spice za zadnji tocak. Nisam nasao kod nas spicu originalne debljine, nasao sam od 3.1mm i 3.5mm debljine, verovatno cu od 3.5mm ugraditi iako nema potrebe ugraditi tako debele spice.

Ceka me pertlanje tockova i centriranje. Za sada imam dve-tri opcije, jedna je Vlada pedala iz Panceva, gde sam proslog puta radio tockove, a druga i treca opcija su Bike Gremlin i Tehnomotor. Ne znam za sta da se odlucim a sigurno je da ja to licno necu centrirati.

i.postimg.cc/w7XRD8VF/IMG-20190506-154510.jpg
i.postimg.cc/k2j4yntN/IMG-20190506-154521.jpg
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,724)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)