Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Tomos automatik neće da upali
Ukinolo
Pozdrav, treba mi pomoć oko tomosa automatik koji nece da upali.
Motor sam dobio od dede, ´77 godiste i nije paljen 20 godina, sva vreme je stajao u garaži iskupljao prašinu, a pošto volim motore deda mi je dao da popravim.

Posle par nedelja mozganja nisam skontao sta mu je. Motor baca iskru, ali nema goriva u cilindru. Posumnjao sam u kakrburator pa sam zamenio par delova i testirao ga tako sto sam kroz njega duvao kopresorom da vidim da li na druom kraju izbacuje gorivo, i izbacivao je. Kada sam ga stavio na motor i probao da upalim nije uopšte bilo goriva u cilindru. Probao sam i sa kompresorom da duvam u karburator dok je na motoru, da mu pomognem da povuče, ali ni to nije pomoglo. Posle par puta samo je jednom krenuo kao da se pali i odnekud izbacio gomilu belog dima i kasnije ništa.
Još jedna od stvari koja se dešava je to da se u karboratoru skuplja gorivo tamo gde on treba da usisava vazduh ( na mestu gde ide filter vazduha ). Ne znam da li to ima veze sa tim sto motor nece da upali ( npr da motor umesto da usisava vazduh iz karburatora on odatle izbacuje vazduh ).
Svaka pomoc bi dobrodosle. Hvala unapred.
Uroš
 
Zoran1968
Napisao si gomilu stvari koja je kontradiktorna, ali se tebi kao totalnom laiku verovatno tako čini.
Nisam ni ja neka Majstorčina , ali ću pokušati da ti pomognem.
Jako je bitno uspostaviti redosled radnji prilikom ponovnog "oživljavanja mopeda".
Prvo trebalo bi očistiti rezervoar, odviti slavinu i nju takođe očistiti.Zatim očistiti karburator.
Sledeće bi bilo dobro da se proveri i očisti i auspuh.Posle toga krećemo na struju.U tvom slučaju postoji varnica što je dobar znak, ali bi kasnije trebalo proveriti i stanje istog i najverovatnije dobro ga podesiti.Za početak tu ništa ne diraj.
Kada sve ovo uradiš onda ćemo polako otklanjati sve problemčiće i motor će sigurno upaliti!
Još bi ti savetovao da vratiš sve stare Originalne delove na karburator, a da te nove sačuvaš zlu ne trebalo.Zašto ti ovo kažem?
Zato što je kvalitet tih novih delova, naročito DIZNI diskutabilan i često još više pogoršavaju stanje.
E sada da ti postavim i par pitanja :
Na osnovu čega si ustanovio da gorivo ne dolazi do cilindra??? (ako je tako trebalo bi da je svećica suva ko barut i posle višeminutnog kurblanja sa puštenim gorivom na slavini.)
Koliko se to goriva skupi kod filtera za vazduh? (to se obično dešava kod slabe kompresije,loš cilindar,karike, ali i kada karburator preliva.Da ne dolazi gorivo do cilindra gotovo bi bilo nemoguće da se to dešava)
Napiši tačno koji je karburator u pitanju i postavi slike tvog mopeda ,pa ćemo otvoriti temu o njemu gde ćemo rešiti sve probleme.U principu sve to već imaš na forumu i potrebno je malo istražiti.To većinu vas smara , ali je to jedini način da se nešto konkretno nauči!!!

 
Ukinolo
Ovako, za deo ozivljavanja motora, nisam nista radio sa rezervoarom zato sto sam koristio gorivo iz flasice, a auspuh nemam. Sto se tice paljenja ono je novo. Karburator sam ocistio posto sam prvo pusumnjao na njega pa sam zato i menjao par delova. Rezervoar na ovom narandzastom motoru necu ni cistiti posto njega necu ni koristiti. On je u losem stanju i deda mi dao da prebacim na ovaj plavi koji je bolji, pa cu njega cistiti i sredjivati.

Sada za ova pitanja. 1. Svecica je bila suva svaki put kad bi probao da ga palim, ali sada sam otisao i jedno 2-3 min sam ga kurblao i svecica je jedva bila mokra, znaci bas bas malo, jedva da se i videlo. Verovatno da je problem u losoj kompresiji, ali ja u to prvobitno nisam verovao zato sto sam mislio da ne moze da bude toliko losa kompresija da uopste nema goriva.

2. Gorivo se skuplja na mestu filtera vazduha posle kurblanja a karburator je dellorto sha 14/12 p. Ne skuplja se bas mnogo goriva, vidi se da je mokro i da ima goriva ali ne previse bas da preliva na drugu stranu.

Pretpostavljam da je sledece da pogledam u kakvom su stanju klip i karike. Takodje sam saznao da kod ovakvih motora obicno ode semering, ali ne znam da li zbog toga ne bi mogao da upali motor i kakva su vasa iskustva, da li je kod vas nekad stradao semering?

Hvala na dosadasnjoj pomoci i nadam se i ubuducoj.

https://postimg.c...2ye8zzqmg/
Uroš
 
Zoran1968
Ne rasturaj više ništa već se obrati nekom majstoru, motor bi upalio čak i sa lošom kompresijom da je sve uredu.

Prvo to sa flašicom i gorivom.Da bi vukao gorivo mora biti dovoljan pad goriva i flašica mora biti probušena sa gornje stanje ili odsečena kao levak.
Inače se pravi vakum i motor neće povući gorivo.
Tako kako stoji na slici neće upaliti ni za 1000 godina

Drugo ,kažeš Novo paljenje, ima varnicu .Ko ga je štelovao i kako?

Treće taj Dell karburator pali samo ako mu je ispravan sauh, bez njega nema šanse.(šta si konkretno menjao na karburatoru i kako si ustanovio da ti delovi ne valjaju?)

Napravi lepo da gorivo ide iz rezervoara i stavi air box na karburator, pa onda probaj.Moram još nešto da te pitam,da li je to neko na nove blokove stavljao stari cilindar?
Sa slika vidim da je tu svašta nešto izukrštano, teško ću ti pomoći ako ne kreneš sve od početka

 
Kide
Poslusaj Zokija,dobro kaze.A taj A3 cilindar mnogo smesno izgleda na a35 masini,steta.
s29.postimg.cc/rgziiuler/DSC06574.jpg
 
TOMOS
To nije vredno truda, Zoki najbolje zna koliko je para svalio dok nije od furde napravio pristojan Moped. Vec za 200€, a ako imas srece i manje, se moze kupiti pristojam Automatik u prvoj boji kome motor nije otvaran i na kome se nisu ucili razni priuceni majstori. A u taj tvoj, Matik, vec na prvi pogled se vidi da bi 200€ ulaganja bilo dovoljno tek za pocetak sredjivanja. Leon sa foruma je isto zapoceo da sredjuje Dedin Matik. Kada je zavrsio i podvukao crtu cifra je bila cetvorocifrena (u evrima).

Pogledaj sta sam ja kupio za nesto malo preko 200€:
i.postimg.cc/JGwZ5ZS1/20190326-181207-1.jpgi.postimg.cc/tsYvfL93/20190326-181220.jpg
Od prvog vlasnika u prvoj boji, 3.200 Km, fabricko stanje.


i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
pajser9
Nisma citao celu temu i nemam vremena za to, zurim ali probac da pomognem

Ako si ocistio karburator i siguran si da je sa karburatorom sve u redu, onda zameni semeringe radilice, stavi novu svecicu i upali motor. Pozdrav
Vecno crne ruke i najbrzi Tomos
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,724)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)