Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
Tomos ATX 90. god.
zarekg
i.postimg.cc/GBknj6f7/IMG-3939.jpg

i.postimg.cc/rRsH7HhL/IMG-3935.jpg

ATX 90. godiste, kupljen 90. ili 91. nov. Skoro u fabrickom stanju, nije mnogo ni vozen. Originalni cilindar i karburator. Ovih dana usis i izduv uradjeni skoro na APN mere, zavrsicu i to kad ugrabim vremena. Davno ubacen Elko klip, komsija ga skratio na 46 mm sto se odmah osetilo u voznji, obzirom da ATX nije olicenje brzine i snage.

Fabricki auspuh se zapusio pa je "napravljen" Frankenstajn bez mog znanja. Izduvna cev, konus i do kraja cilindar, bez kontra konusa Shock. Probija usi a ide jedva bolje nego zapusen. Prosle nedelje sam preko noci na preporuku kupio ovaj Phantom jer sam morao da skinem stari "auspuh". On je tek posebna prica sto se tice montiranja i toga sta sve i kako ljudi prave i prodaju... Mada mi deluje da sam auspuh nije los. Ako uspes da ga montiras Sad.

U planu je zamena pogonskog lancanika. Imam davno kupljenu 12-icu, koja je trebala da ide posle povecanja snage koje nije uradjeno, pretpostavljam da je fabricki 11. Obzirom da su sada prosireni kanali i da ide osetno bolje, cisto da otac malo manje saltuje, da se bolje iskoristi "visak" snage, maksimalna brzina nije bitna.

Motor vec dosta godina ne vozim ja vec otac. Mnogo vise volim da vozim 2 tocka ali samo na nozni pogon Wink.
 
viktor1986
Cuvaj taj motor, bas je odlicnom stanju.
 
Tomostomos
Cista 10ka.
 
Nemanja
Motor je kao bombona.
 
zarekg
Kad bi vi znali koliko puta mi je doslo da ga izlupam macolom, isecem bruslicom, polijem benzinom i dignem u vazduh...
Koliko puta me samo sestra zvala da idem negde po gradu da ga upalim jer ona nije mogla...

Odgovorno tvrdim da u moju kucu nije usla gora tehnicka stvar od kada znam za sebe a nisam u cvetu mladosti. I sto je najgore, ni jedan majstor nije uspeo da ga dovede u red. Zato i kukam i zapitkujem tamo u onoj temi o karburatorima jer je verovatno on problem od prvog dana...
 
TOMOS
Ja sam zainteresovan da ga kupim i resim te problema.
i.postimg.cc/zyRCs4wC/20190601-154731-1.jpg
 
zarekg
Ja bih ga prodao jos pre 20 godina ali se otac zadnjih godinu-dve malo vise vozi sa njim nego sa kolima (penzioner) pa ne mogu zbog njega.
Ali imacu te u vidu ako resim Wink.
 
zarekg
Posle dosta vremena koje sam izgubio na karburator a nisam uspeo da monitram Dellorto 1412, bacio sam se na auspuh jer je trenutno vazniji. Duvao je i to dobro na spoju sa cilindrom, video sam i ranije u cemu je problem ali nisam imao vremena odmah da ga resim. Sto duva, nego duva na desnu nogu a obzirom na problem sa karburatorom duva i ulje.
U pitanju je "kvalitet" izrade doticnog auspuha koji po tome bez ikakvog srama moze da se podvede pod najgore Kineske proizvode. A inace je domaci.

Posto je ploica bila kriva, povukao var ocigledno, nije nalegala celom povrsinom na dihtung. Ovde se vidi kako izgleda posle dosta smirglanja. Nisam smeo da ostavim ovako jer je maii deo hvatao na desnoj strani pa sam terao skoro do kraja, sto se i isplatilo, dihtuje savrseno.

i.postimg.cc/XZ3w75qN/IMG-20190818-120735.jpg i.postimg.cc/w7mJX2sT/IMG-20190818-132153.jpg

Inace, nov auspuh nije bilo moguce namontirati nikako i ako je prodavac tvrdio da je napravljen samo da se usrafi,, da sve leze na rupu (ne znam samo od cega), da mu se niko nije zalio za ATX... Ne mogu da gresim dusu, pristao odmah da vrati novac ali onda sam opet bez auspuha ili da mi to "neko" sredi ako moze, kaze, odlican je auspuh... da razmislim, ne moram da zurim...

Onda smo ga ja i otac 2 popodneva krivili, natezali, uvijali dok nismo namestili da stoji kako stoji i opet drzac nije mogao da se usrafi (izduvna cev je totalno promasena u proizvodnji) pa sam ubacio plocicu od 3 cm da to prespojim.
 
Tomostomos
Trebao si uzeti lasera za auspuh...ipak po meni je bolji nego taj sto ga neko pravi svega par godina...sta te zeza oko dellorta?
 
zarekg
Ma auspuh sam kupio prakticno za pola sata, sta je bilo bilo je...

Kratka mi je sajla (ili dugacak buzir Smile)od ATX Bing karburatora za Dellorto 1412. Pisao sam to u onoj temi o karburatorima. Rekose mi da nadjem kraci uvodnik sajle u karburator a juce ga nisam nasao na par meste gde sam bio... Nasao sam jedan kratak ali je navoj na Dellortu sitnijeg koraka.
 
zarekg
Posto je sezona prakticno gotova imam neke planove za zanimaciju tokom zime Smile.
Dellorto 1412 je montiran po propisu i manje/vise nastelovan, motor pali kao mina i radi na leru savrseno.
Kanali u cilindru su malo prosireni prema APN merama ali se nije stiglo do APN mera. Uglavnom motor ide osetno bolje nego fabricka varijanta.

Posto su brzine vrlo kratke, 1. 2. 3 se menjaju na par sekundi mislio sam da stavim veci lancanik napred. Nije toliko bitna krajnja brzina (i onako vozi otac) koliko da se smanji broj saltovanja kao i vreme izmedju saltovanja i da bude laksi za voznju. Voznja na standardnom ATX-u je kao u reliju, saltujes do besvesti, neprekidno.

Trenutni prenos je 11/34. Zanima me da li moze da vuce 13/34 ili (verovatno tesko) 14/34? Vidim da ima APN-a sa tim prenosima ali APN ima nesto manji obim tocka i vecu snagu nego moj ATX trenutno.
Imam 12 zuba prednji lancanik ali nisam stigao da ga probam...
 
Atila88
Pokusaj sa 13-34 prenosom ako ti nije previse kratak.
 
zarekg
Mislis da ne bude, 3 puta ga kratimo i opet kratak Grin.

Ma ja se plasim da ne bude dugacak, jos bolje ako na 13/34 ima viska snage.

Da li se sa 11 na 13 zuba napred mora menjati lanac zbog duzine? Cini mi se da ima jos dosta mesta da se zadnji tocak pomeri napred. Lanac i lancanici promenjeni pre 1000 km (i dosta godina), otac upisao da lanac ima 101 kariku. Verovatno nije racunao spojnicu.
 
Retro
Drago mi je da si rešio problem sa karburatorom.
Ništa ne paše direktno, sve ima nešto svoje. I kad izgleda da treba odvrnuti dva vijeka i zamijeniti nešto, iskomplikuje se.
Koliko sam čuo, APN i ATX imaju identične mašine.Isti bi trebao biti prenos i kanali u cilindru.Da li je ATX-ov menjač fabrički petobrzinac? Ako je tako, onda su ga verovatno lančanicima usporili da ide ispod 50km/h
Sve te sitne gluposti se mogu rešiti dobrim podešavanjem.
Sjajan ATX, dugo maštam da nabavim sebi jedan. Originalni sa papirima su skupi, a sve ostalo je samo krpljačina.
Be Cool,do it Oldscool!
 
zarekg
5 brzina je fabricki menjac na ATX-u.
Nisu iste masine ATX i APN. ATX je slabiji i na papiru i na merenju cilndra.
Izduv na ATX-u je na 34 mm a na APN-u 30.
Usis na ATX-u je na 61,5 a na APN-u 63. Prelivni su isti ili skoro isti koliko sam nasao podatke.
Zato i hocu da ga dovedem na APN mere. Mozda i malo preko toga, videcu...
Sve zavisi koliko Dellorto 1412 moze da izgura.
 
zarekg
Iskoristim malopre lepo vreme da zamenim prednji lancanik od 11 zuba za 12-icu. Kupio sam je pre ko zna koliko godina a i lakse cu proceniti da li moze da ide 13-ica. Bice lepo ovih dana pa cu valjda ugrabiti vremena da se provozam i probam.

Nego drugi problem sam nasao. Kada sam hteo da odvijem navrtku koja drzi lancanik vidim da mogu rukom da je odvijem, potpuno je popustila ali lancanik stoji na svom mestu. Ko zna od kada je to a nisam primetio bas nista neobicno u voznji.

Stegao sam dobro nov lancanik pa cu proveriti da li popusta. Interesuje me koliko "jako" se steze ta navrtka? Da li je propisan neka "kilaza" servisnim uputstvom?
 
Retro
Ja zatežem po osjećaju,da fino legne. Ne pretežem, ali dobro zategnem. Matik ima podlošku ispod navrtke koja se zavrne i služi kao osigurač. Tako da joj nema odvrtanja. A sve nepravilnosti na lancu i lančanicima ćeš primetiti kao vibracije.
Be Cool,do it Oldscool!
 
zarekg
Ima i ovde podloska i namestena na ona udubljenja na lancaniku koja treba da sprece odvijanje.
 
zarekg
Iskoristio sam lepo vreme da zamenim i isprobam prednji lancanik i umesto 11, stavim 12 zuba. Pozadi je 34.

Neverovatna razlika u voznji, potpuno drugi motor. Motor je najzad prodisao u smislu da moze da iskoristi snagu za voznju a ne samo za obrtaje. Nema vise besomucnog saltovanja, cesto po brzini pomislim da sam u 5. a u stvari sam u 4.

Prve 4 brzine motor ima snage da razvrti ali 5. nema. To sam i ocekivao i nije neki problem. Na vrh gasa 5. ide 50-55 po sati na blagoj i dugackoj uzbrdici.

Mereno po satu 2. ide 32km/h, 3. 48 km/h , 4. 58 km/h. 5. doda jos neki km/h ali je to zanemarljivo. Prakticno je kao 5. na kolima.
U poredjenju sa standardnim ATX-om velika razlika.
 
zarekg
Plan za zimske radove je da se malo poradi na kanalima u cilindru. Vec sam malo povecao kanale ali nisam stigao do mera koje ima APN na usisu i izduvu.

Nije mi bitna maksimalna brzina i ogroman broj obrtaja, ne bih menjao Dellorto 1412 koji sam ugradio pre par meseci i najbitnije je da se ne izgubi moment na nizim obrtajima (koliko je to moguce).

Sta uraditi da se malo dobije na snazi a ne izgubi na obrtnom momentu na nizim obrtajima? Uraditi kanale kao na APN-u ili ici jos preko toga i koliko?

Kada skinem cilindar prilagodicu prelivne kanale na cilindru prema bloku ako nisu prilagodjeni, ispravicu malo "grbu" na usisnoj grani, nije bas najbolje odlivena. Jos nesto sam hteo od tih prostih radova ali mi sad ne pada na pamet...
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,724)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (951)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)