Pregled Teme
 Odštampaj Temu
REGISTRACIJA TOMOS-A
viktor1986
S'obzirom da se dosta ljudi jos uvek muci sa registracijom Tomos-a, otvorio sam novu temu koja ce objediniti dosadasnje pisanje na forumu u vezi registracije, a sve u cilju brzeg pronalazenja informacija.

Vecina Tomos dvotockasa koji i dan danas krstare putevima je sa motorom zapremine 49kubika, osim nekoliko modela koji imaju vecu kubikazu. Necemo nesto mnogo ulaziti u to kako je ranije bilo i kako su se registrovali, fokusiracemo se na aktuelni zakon koji je doneo probleme Tomos vozacima. Iako su motori od 49kubika, neki su mopedi a neki motocikli. U cemu je razlika? Pa, razlika je u najvecoj konstruktivnoj brzini! Oni do 45km/h su mopedi(zute tablice) a preko 45km/h su motocikli(bele tablice). Bitna stvar koju treba naglasiti je to da moped mozete voziti ukoliko imate AM dozvolu a za motocikl morate imati barem A1 kategoriju.

Prema Zakonu o bezbednosti saobracaja na putevima, clan 7 https://www.parag...evima.html

moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon,

motocikl je motorno vozilo sa dva točka ili sa tri točka asimetrično raspoređena u odnosu na srednju podužnu ravan vozila (motocikl sa bočnim sedištem), čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, prelazi 45 km/h, ili sa motorom čija radna zapremina motora kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon

Na sledecem linku moze naci fabricke podatke o najvecoj konstruktivnoj brzini pa prema tome odrediti da li je vas Tomos moped ili motocikl.

https://www.dvota...rhiv-vozil

Ove podatke imaju i tehnicki pregledi, tako da nema smisla pokusavati registrovati jedan BT50 ili T15 kao moped kada ono nije. Podatak o najvecoj konstruktivnoj brzini mozete dobiti od sledece firme http://www.motori... medjutim potvrda se placa oko 2000dinara a cela procedura traje oko 10minuta. Nemojte misliti da mozete dobiti potvrdu za BT, T15 do 45km/h jer je sigurno necete dobiti.

Moram naglasiti da ne vazi vise trajna registracija i da ste u obavezi da svake godine registrujete vaseg dvotocklasa. Ukoliko jos uvek niste preregistrovali vozilo, tj. presli sa trajnih SO tablica na zute, znajte da sve do 5. Jula 2021 godine mozete dobiti zute tablice. Nakon tog perioda ce svi tehnicki pregledi imati obavezu merenja najvece konstruktivne brzine i moguce je da, iako ste imali zutu tablicu, sada dobijete belu tablicu bas zbog prekoracenja tih famoznih 45km/h.

Da bi registrovali svog Tomos-a, neophodno je da prodjete tehnicki pregled. Jako je bitno da vozilo bude u fabrickom stanju sta god to znacilo. Uvek se trudite da motor bude sto priblizniji fabrici. To je nekad tesko uraditi jer vise nema originalnih delova a stare dobre delove je tesko naci.

Na tehnickom pregledu se porede brojevi sasije i motora sa onim u saobracajnoj dozvoli, dvotockas se stavlja na valjke i proverava prednja i zadnja kocnica, tj referentna sila kocenja. Sva svetla moraju da rade i sirena. Traze fabricko stanje, sto znaci da ne smete imati kofer ili nesto slicno tome.

Detaljni uslovi su objasnjeni ovde: https://www.parag...evima.html

Prema clanu 47, svetlost prednjeg fara mora biti bele boje.

Prema clanu 49, kratko svetlo na mopedu mora biti izvedeno i podešeno tako da osvetljeni deo ravnog puta nije duži od 50 m ni kraći od 10 m. Kod motocikla svetlosni snop kratkog svetla mora biti u stanju da osvetli najmanje 40 m, a najviše 80 m puta, a svetlosni snop dugog svetla - najmanje 100 m puta ispred vozila noću. Far na Tomosu mora biti homologovan sto znaci da treba da ima E oznaku na staklu.

Prema clanu 58, Jedno ili dva simetrično postavljena zadnja poziciona svetla crvene boje na biciklima i mopedima mora biti izvedeno i pričvršćeno na zadnjoj strani vozila. Zadnja poziciona svetla moraju da se uključuju istovremeno sa prednjim pozicionim svetlima, gabaritnim svetlima i svetlom zadnje registarske tablice i moraju biti uključena kada su uključena svetla glavnih farova. Zadnje poziciono svetlo moze biti izvedeno sa katadiopterom. Zadnje svetlo mora biti homologovano, znaci E oznaka na staklu.

Prema clanu 62, Svetlo zadnje registarske tablice, mora biti ugrađeno i izvedeno na vozilima, tako da daje svetlost bele boje i da se po tablici rasprostire ravnomerno, bez tamnih ili izrazito svetlih mesta. Svetlo zadnje registarske tablice mora biti povezano na isti prekidač kojim se uključuju i poziciona svetla.

Prema clanu 64, Jedan ili dva, simetrično raspoređena prema uzdužnoj vertikalnoj ravni vozila, ne trouglasta katadioptera crvene boje moraju biti ugrađena i izvedena na zadnjoj strani mopeda, motocikla, motocikla s tri točka i četverocikla, a po jedan katadiopter žute ili narandžaste boje na svakoj strani pedale (s prednje i zadnje strane) za mopede sa pedalama.

Prema clanu 69, Stop svetla na motornom vozilu na dva točka kao najmanje jedno stop svetlo na zadnjoj strani vozila tako da daju svetlost crvene boje. Stop svetla moraju biti povezana tako da se uključuju pri upotrebi radne kočnice vozila. Pri intenzivnom kočenju stop svetla mogu imati ugrađen trepćući efekat u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima.

Vecina Tomosa ima stop koje koje se ukljucuje samo kada pritisnete zadnju kocnicu, kod prednje kocnice postoje samo sajla i nemoguce je da se ukljuci stop pritiskom na istu. Tako je fabrika predvidela.

Prema clanu 70, Pokazivači pravca na motornom vozilu na dva točka, osim na mopedima, moraju biti ugrađeni i izvedeni kao:
1) dva prednja i dva zadnja pokazivača pravca, ili
2) dva pokazivača pravca na upravljaču, vidljiva spreda i pozadi.
Svetlost pokazivača pravca mora biti žute boje. Kontrola funkcionisanja pokazivača pravca mora biti obezbeđena putem optičke ili zvučne kontrolne naprave.
Dakle, motocikli moraju imati migavce, mopedi ne moraju. Morate imati kontrolnu lampicu za migavce ili neku zvucnu indikaciju. Dobio sam informaciju od AMSS da migavci moraju biti homologovani.

Prema clanu 75, Retrovizor na motornom vozilu mora biti ugrađeno i izvedeno kao najmanje: jedno vozačko ogledalo na traktoru vrste T1 i putničkim vozilima sa najviše dva sedišta, kao i na motociklu koji je proizveden, odnosno prvi put registrovan nakon 1. januara 1970. godine.Dva vozačka ogledala na motociklu ako su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. jula 2011. godine. Retrovizor mora biti homologovan

Prema clanu 76, Uređaj za davanje zvučnih znakova na motornom vozilu, mora biti ugrađen i izveden kao najmanje jedan uređaj tako da daje jednolične zvuke nepromenljivog intenziteta i mora biti homologovan i ugrađen u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima
Prema clanu 77, Uređaj za davanje zvučnih znakova ugrađen na motornom vozilu mora da proizvodi zvuk jačine za motocikle sa motorom snage do 7 kW od 83 dB(A) do 112 dB(A), Uređaji za davanje zvučnih znakova, kao što su zvonce, truba ili sirena na biciklima i mopedima, moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da im jačina zvuka iznosi 75 dB(A).

Prema clanu 78, Najviše granice dozvoljene spoljne buke merene u laboratorijskim uslovima koju pojedine vrste vozila smeju proizvoditi jesu: moped - 81 dB (A), motocikl sa dvotaktnim motorom radne zapremine do 125 cm3 - 85 dB (A)

Prema clanu 79, na vozilima vrste L (motociklima, lakim četvorociklima i četvorociklima): brzinomer sa odometrom i svetiljkom za osvetljavanje. Kontrolna plava lampa za dugo svetlo, osim na motociklu i lakom četvorociklu sa motorom radne zapremine do 50 cm3;

Ovaj clan 79 je blago nejasan jer nigde nije navedeno da moped ili motocikl mora imati brzinomer, pise samo na pocetku Pfftod uređajima za kontrolu i davanje znakova na motornim vozilima, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se...Dakle, nije jasno da li mora biti ugradjeno ili ne. Ono sto znam je da tehnicki pregledi traze za motocikl da ima brzinomer a plavu lampicu niste u obavezi da imate ukoliko je motocikl do 50kubika.

Prema clanu 86, Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni.

Prema clanu 90, Oslonci za noge vozača na motociklu moraju biti ugrađeni i izvedeni sa obe strane motocikla, a kod motocikla sa sedištem za putnika mora biti ugrađen držač, a oslonci za noge putnika moraju biti ugrađeni i izvedeni sa obe strane motocikla.

Dakle, drzac sa suvozaca je ustvari korpa pozadi.

Prema clanu 91, Vozilo može biti višebojno, bojeno ili prelepljeno folijom. Vozilo može biti i bojeno/prelepljeno na način koji predstavlja sliku odnosno totalni reklamni dizajn. U slučaju prelepljivanja celog vozila, boja vozila je preovlađujuća vidljiva boja.

Prema clanu 92, Prostor za registarsku tablicu mora obezbeđivati da se propisana registarska tablica može na vozilo postaviti upravno na uzdužnu ravan vozila unutar ravni koje ograničavaju bočni gabarit vozila, pri čemu: tablica ne sme po vertikalnoj osi biti nagnuta više od 30° prema gore niti više od 15° prema dole, tablica ne sme biti iskrivljena, horizontalna osa tablice ne sme više od 5° odstupati od horizontalne ose vozila, tablica ne sme da bude iznad 1,5 m niti niže od 0,2 m mereno od tla kada je vozilo spremno za vožnju, tablica mora biti vidljiva sve vreme vožnje i ne sme postojati mogućnost da se tokom vožnje promeni ugao vidljivosti tablice.

Prema clanu 108, Oprema za pružanje prve pomoći (komplet prve pomoći veličine "A"Wink koja odgovara standardu SRPS Z.B2.001 ("Službeni glasnik RS", broj 6/10), mora postojati tako da se može po potrebi koristiti u motornim vozilima vrsta L osim u vozilima vrste L1, L2 i L6.
Dakle, prema clanu 108, moped(L1) ne mora imati prvu pomoc, motocikl(L3) mora imati.

Emisija SAT

https://www.youtu..._PukWml-F8
https://www.youtu...BYqCi4_vxI

Podaci o tehnickim karakteristikama:
i.postimg.cc/Nyn6KhYh/58376450-10214866941974657-8931282555278196736-n.jpg

i.postimg.cc/34DgpLJk/58419646-10214866942174662-144790202315964416-n.jpg

i.postimg.cc/HrB4Cchk/58441532-10214866942334666-1385881733332729856-n.jpg

 
zarekg
Bice vrlo interesantno oko tog merenja maksimalne brzine.

Koliko se ja secam (dok sam bio student masinstva) maksimalna brzina se meri na ravnom delu puta duzine 1 km gde se vozi u oba smera i racuna prosecna brzina u oba prolaza zajedno. Ne secam se sa kolikim opterecenjem i brojem putnika. I to je jedina merodavna maksimalana brzina vozila.

Kako oni misle da mere brzinu vozila na valjcima, nisam siguran ni da oni sami znaju.
 
TOMOS
Na arhiv Slovenackom pise gomila budalastina. Tamo stoju da je A3MS izasao 1986, a ja imao 1982. Drugo, pise da ide 45, a u knjizici pise 48 kao kod svakog novijeg A3.
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
Nov 0 Km Tomos Automatic 1980
 
Dzejmi
a sta ako se ,,slucajno"malo rasteluje paljenje,ili otpusti sajla gasa,hoce li uzimati stroboskope i podesavati paljenje i karburator pre merenja ?Smile
 
TOMOS
Nije problem prevariti tehnicki, sta ces kada te na ulicu zaustavi policajac i izmeri nedozvoljenu brzinu? Uporedo sa tehnickim pregledima i policija ce dobiti mobilne merace brzine, koji se odavno koriste u Evropi. U Svedskoj, se n.pr. oduzimaju mopedi koji nisu u okvirima zakona i recikliraju se. Pritom, uz oduzimanja mopeda uporedo ide i drakonska kazna. Nesto slicno ce se primenjivati kod nas

Evo ovako: https://youtu.be/...
Od 5:30

 
zarekg
Kako i cime ce policajac da meri brzinu? Na osnovu kojeg propisa i kojom metodom tehnicki pregled ili policija na ulici moze da meri maksimalnu brzinu i da to bude merodavno?
Koliko ja znam, to se nigde ne pominje ni u jednom zakonu.
 
viktor1986
Kako ce policajci meriti brzinu to me uopste ne zanima i necu da ulazim u to jer to nije tema. Tema je registracija Tomos-a. Uglavnom, od 2021. godine ce se meriti brzina mopeda na tehnickom pregledu.
 
Atila88
Gomila netacnih podataka na tom Slovenackom sajtu,konkretno za neke modele 14ica i 15ica,Elektronika 90 nema uopste.Mogu ja da napisem ovde ali dzaba kad imaju vec te podatke na tehnickim pregledima.

 
zarekg
Moj ATX je 1990. godiste a ovde ga nema. I ako se nako napravi pametan da gleda papir ja necu moci da ga registrujem.
 
Zoran1968
Nerado pišem ponovo u vezi reg. ,ali poenta je da se svojim ličnim saznanjima ili iskustvom pomogne pri rešavanju iste.
Prvo i osnovno uvek ima teh.pregleda gde zezaju, pa iste treba izbegavati i otići tamo gde se može uraditi bez dodatnog nerviranja
.Drugo SVI , ali baš svi teh.pregledi na teritoriji Srbije su dobili dopis od Agencije za Bezbednost u Saobraćaju, koji glasi: Prilikom preregistracije vozila sa nekadašnjim trajnim tablicama ,MORAJU se UVAŽITI podaci iz starih reg. potvrda i omogućiti vlasnicima produženje registracije istih.Od 2021 , će biti obavezno merenje brzine i na osnovu toga će se vršiti klasifikacija.
...o ovome je bilo već reči MILION PUTA..
Treće zbog neupisanih podataka o težini i snazi vozila u sabraćajnoj, (obično kod starijih Tomosa), niste mogli da odradite registraciju.I taj problem sam rešio , a potvrdu o svim podacima možete dobiti od Motoservisa PEĐA iz Petrovca na Mlavi, koji je inače i registrovan kao zvanični uvoznik Tomosa i Serviser u Agenciji za Bezbednost...
Aca i ja smo uz takve potvrde registrovali svoje mopede.Bez nje niko nije želeo.Potvrdu možete poručiti telefonom ili mejlom i košta oko 1200din plus PTT.
Šta će se u budućnosti dešavati ne znam , ali ne treba o tome toliko dramiti, naćiće se već neko rešenje

 
Tomostomos

>Zoran1968 napisao:


Nerado pišem ponovo u vezi reg. ,ali poenta je da se svojim ličnim saznanjima ili iskustvom pomogne pri rešavanju iste.
Prvo i osnovno uvek ima teh.pregleda gde zezaju, pa iste treba izbegavati i otići tamo gde se može uraditi bez dodatnog nerviranja
.Drugo SVI , ali baš svi teh.pregledi na teritoriji Srbije su dobili dopis od Agencije za Bezbednost u Saobraćaju, koji glasi: Prilikom preregistracije vozila sa nekadašnjim trajnim tablicama ,MORAJU se UVAŽITI podaci iz starih reg. potvrda i omogućiti vlasnicima produženje registracije istih.Od 2021 , će biti obavezno merenje brzine i na osnovu toga će se vršiti klasifikacija.
...o ovome je bilo već reči MILION PUTA..
Treće zbog neupisanih podataka o težini i snazi vozila u sabraćajnoj, (obično kod starijih Tomosa), niste mogli da odradite registraciju.I taj problem sam rešio , a potvrdu o svim podacima možete dobiti od Motoservisa PEĐA iz Petrovca na Mlavi, koji je inače i registrovan kao zvanični uvoznik Tomosa i Serviser u Agenciji za Bezbednost...
Aca i ja smo uz takve potvrde registrovali svoje mopede.Bez nje niko nije želeo.Potvrdu možete poručiti telefonom ili mejlom i košta oko 1200din plus PTT.
Šta će se u budućnosti dešavati ne znam , ali ne treba o tome toliko dramiti, naćiće se već neko rešenje


E to je opis za registraciju,prosto i jednostavno,dalje ne treba diskutovati...
 
TOMOS
Meni je za 3M nedostajao i podatak o zapremini, koji sam dobio u SUP-u, a ostala dva podatka kod distributera.
I u APN-ovoj potvrdi o registraciji mi nedostaje masa i snaga, tako da sam potvrdu pribavio par dana po kupovini Mopeda. Ugovor imam od ranije, odjavu neradim, mada imam i za to ovlascenje, tako da sam sve papire spremio za registraciju, koju cu uraditi u Aprilu.


i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
Nov 0 Km Tomos Automatic 1980
 
sremac
Ovih dana pokusavam da registrujem apn4. Na mene se vodi i poslednji put sam ga registrovao 2016.i tada sam dobio za njega zutu tablicu i saobracajnu dozvolu na moje ime. E sad,ho u da produzim registraciju,i od tada pocinje nerviranje!!!
Svaki tehnicki pregled,ima neka svoja pravila. U nekom traze da sve na motoru bude originalno i moze da se registruje. Tu imam problem zato sto mi je rezervoar i prednja viljuska od t 14,a nije onaj originalni od apn4.
Na drugom tehnickom,kazu da nema veze uopste za original delove,ali mora da ima zmigavce i brzinomer!!!
Na trecem kazu da ne moze da se registruje uopste!!!
Ludilo,ispade da sve zavisi od trenutnog raspolozenja nekog zaposlenog na tim tehnickim pregledima!!!
I sta sad covek da radi??? Ja cu da ugradim zmigavce i brzinomer,to mi je najlaksa varijanta za sada... pozdrav kolege!!!
 
Nemanja Tomosaki
Sremac neznam sta da ti kažem stvarno su zakomplicirali registraciju običnog motocikla toliko sada ima tih pravila da ti s ne isplati registrovati ga pre je to bilo dosta lakše i drugačije.Ako ti tako kažu najbolje ti je da ideš na drugu varijantu to jest Zmijavci i brzinomer.
N.N.
 
sremac
Tako cu i da uradim. Narucicu zmigavce sa automatom u prekidacem za zmigavce,km sat vec imam samo ga nisam postavio. I nadam se da me nece vise zajebavati. Javicu kako sam prosao.
 
Nemanja Tomosaki
Aj javi baš me zanima šta će ti reći.
N.N.
 
sremac
Upravo sam se vratio sa jos 1 tehnickog,da probam da registrujem dok mi ne stignu zmigavci. E oni su me tek iznervirali!!! Kaze coveksto radi na tehnickom da moze,ali njegova koleginica kaze da ne moze,pa on nece da se svadja sa njom...neverovatno...ozbiljno se razmisljam da im posaljem saobracajnu inspekciju,da ne zajebavaju narod vise. Meni licno apn sluzi za zabavu,ali mozda nekom znaci puno,kao prevozno sredstvo...e pa zbog tih ljudi cu da se malo pozbavim njima.Ne mogu da vam opisem stepen bahaosti i drkanja na tom tehnickom. Inace pre neki dan su bas fu regiatrovali apn 4 bez problema.meni je bilo ovako. Videcemo...
 
zarekg
To moze samo Sup da resi. Inspekcijski nadzor ili tako neki deo saobracaja se zove "firma" koja to radi u Sup-u. Tehnicki pregledi se samo njih plase, njima odgovaraju i oni ih kaznjavaju i zatvaraju. Odes kod njih (ujutru u pola 8 dok ne odu na teren) i vidis sta ti kazu.

Zbog celog haosa oko registracije mopeda vrlo malo tehnickih i radi mopede tako da je i tu problem. Glavni problem je njihovo nepoznavanje propisa, to ne pominjem, to je stalno stanje stvari Wink.
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,735)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,050)   Neso Neso (949)   Atila88 Atila88 (947)