Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Saveti za kupovinu Tomosa
mladen
zanima me koji bi motor bio bolji jer planiram da zamenim mog automatika nekim brzincem . Prvo sam razmisljao da uzmem bt pa sam cuo da su tu bt seriju unistili nacisto , da je kratkog veka i da nije dobar , i rekli su mi da je atx bolji posto vidim da dosta forumasa vozi bt hteo sam da pitam za vasa iskustva sa tim motorom , ali me isto zanima da li ima jos neki bolji motor od navedenih ? pod boljim se podrazumeva brzi i dugotrajniji .

 
Damjan96
Zavisi sta ti zelis od motora, atx je neki soft enduro, dok je bt vise za put, ja mislim da su podjednako dobri, sad nemam puno iskustva jer sam samo vozio atx i bt ali ne i posedovao. Po meni koji god da uzmes neces se pokajati Smile.
 
DobriDiv
ATX ti ima dimenzije kanala u cilindru poput APN-a .... dakle sporiji je ima manje snage ali je zato dugovecniji....

Kod BT je cilindar od 15ice... veci kanali...vise obrtaja... vise snage.... veca brzina... kraci vek motora....
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
mladen
dive dobro to , hvala u svakom slucaju , nego po recima druga kad se uradi generalna ako se ne stavi klip od 5 000 din onda traje 2 meseca pa opet menjaj klip, naravno ja piston klip i karike nadjem za 400 kinte nov . spomenuo si da bt ima cilindar od 15ice kakav je motor t15 cuo sam za njega li ne i kakav je . Hteo bih da kupim dobar motor koji cu moci da vozim najmanje 1 sezonu bez generalne .
 
Djordje
kupi sta ti se vise svidja isti je to klinac

na svim brzincima je jedna te ista masina samo su cilindri karb spuh drugaciji.
svaki ce tomos trajati dugo ako se fino odrzava i normalno koristi

klip kineski najjeftiniji ce ti trajati jednu sezonu bez problema. ovi kvalitetniji originalni naravno dosta duze. pa tu vidis sta ti je bolje...il mjenjat cesce jeftinije il kupit jednom na duzi period skuplje

jebiga tako ti je to ako ne platis na mostu platices na cupriji, nema dzabe ni u stare babe



to da su bt seriju usrali ko ti je reko slobodno mu se poseri po sred cela

bt je medju najboljim tomosima koji je ikad izaso. brz je dosta, ima momenta dosta. cvrst izdrzljiv ram. jako jako upravljiv motor i jako stabilan ja gdje sa svojom cetrneskom u krivinu jedva proletim 60 sa bt idem glat 80

jako okretan agilan

plus fin na izgled plus neke sitnice dosta moderne npr disk kocnice



atx isto je fin motor. dosta je visociji od bta pa je pogodniji za sume makadama itd. udoban dosta motor pliva po rupama. za ceste isto dobar al nemos sa njim ni blizu krivine uletat ko s btom


generalno gledano oba motora su dobra ja da imam priliku birati izabrao bih bta a ti izaberi sta ti se vise svidja i sta nadjes za bolje pare i u boljem stanju
 
mladen
hvala puno verij mi zaljubio sam se u bt to je da ne poverujes . imao sam priliku da vozim bt od druga http://www.tomoss...ead_id=536 ovo je moja tema kad smo isli na jastrebac vozio sam crveni bt kod hotela mali jastrebac to je bio moj prvi susret sa brzincem , vozio sam u prvoj brzini samo jer ispada iz 2. a nisam mogo da podignem polugu za brzine iz prve ne znam ni ja sto kad sam stao da ga ugasim secao sam onu polugu 15 min da izbacim iz prve u ler i na kraju nisam uspe i samo pustio kvacilo recima ''sam ce on da stane'' Grin Grin Grin od tad mi se mnogo posvidjao motor . hvala puno za tvoj trud da napises ova text . idem sad da se poserem drugu koji mi je natrtljao da je bt sranje Grin Grin Grin
 
Nemus
Moraš odlučiti šta hoćeš i kakav ti motor treba.
Dugo sam vozio ATX i taj motor je za sve, za sve puteve, od makadama do asfalta.
Jedina mana mu je slab motor.
To se lako reši sa drugim cilindrom i karburatorom.
Ram kod bt-a i atx-a je isti.
kočnice na atx-u su katastrofa.
Kod bt-a prednji disk je odličan.
Atx je mnoooogo bolji za duže vožnje.
Bt za krivine je odličan.

Oduvek sam patio za bt-om, ali atx je ispunio sve moje potrebe od motora do 50 kubika.
Naravno moj atx je imao cilindar od petnaje i karb od bt-a .Cilindar je bio blago proširen, kaoi i karburator i filter vazduha...

Moja preporuka je da razmisliš za šta ti treba motor.
Bilo koji da kupiš nećeš pogrešiti.
 
mladen
stanje nije problem dobra volja ja i cale u kucnoj radionici mozemo i spejs satl da napravimo samo kad hocemo . delovi nisu problem svakog radnog dana mogu da dobijem koji hocu ali je tajvanska verzija . samo planiram da prodam moj tomos nadam se da mogu da ga prodam za 250 evra naso sam i potencijalnog kupca i sad uskoro ide berba pa kad se oberu visnje roditelji vrate 150 evrica sto duzni ( imam i ja izvore , baba, deda i onda dodje mama e daj mi 1000 dinara, e daj 2000 ja nasmejan jer meni to ne treba u trenutku a oni uvek vrate ) i za 400 evra se nadam da nadjem dobar bt . trazicu i pomoc od iskusnih forumasa oko kupovine i procene jer ipak imam 14 god imao sam samo 1 motor a to je automatik koji znam sam da rastavim i da sastavim.
 
Djordje
a ne znam sta bih ti rekao i meni je moj prvi susret sa btom ostao onako u jarkim bojama urezan u sjecanje.

radilo se o drugovom btu koji je imao e90 masinu na sebi.

Ja sjedam na motor prvo me onako iznenadio polozaj vozaca na motoru...recimo vecini atx je udoban meni nekako ne lezi na bt kad sam sjeo koda sam se uklopio i ruke i noge i koljena taman uz rezervar ama sve. krenam polako izgurat u rikverc iz garaze ono malo lagano okretno ama milina. upalim motor e90 zazvizda ko motorka sveta .... prva drga pun gas ma kida od snage Smile U krivinu uletis kako hoces stabilno do bola. zaustavni put u odnosu na moju t14 jako kratak. udobnost dobra osjecaj voznje dobar. estetski meni na oko jako lijep. itd isl


nisam neko ko se sa motorima druzi neki sad veliki period...ali probo sam vala svega....i tomosa i jawa i skutera sto 50 sto 150 sto 200 kubika i trkacih suzukija aprilija kava i ostalih jada... i svaki od tih motora je imao ono nesto svoje

ai nijedan nije imao taj elan kao taj bt90. jednostavno ta kombinacija ima neku car da je to za ne povjerovati. npr drugova aprilija je zvjer ziva bila kidala je koji hos motor al kad sa nje sidjes na tog bta opet te neka milina uhvati Smile
 
Totke
Ako bi da vozas ribe uzmi bilo kog Tomosa tu nema greske Grin
No sad ozbiljno. I ja sam se namenjao motora i motora. Moj ti savet ako ne mislis da juris po kanalima, livadama, sumama uzmi BT-a. Ako opet mislis za vozis nesto za Off road uzmi Atx-a. Sve u svemu o bt-u imam samo reci hvale. A tek ako se stavi e90 to ide kao nevreme a ima i dosta dobar zaustavni put, sto je po meni najveca prednost svakog motora da on staje kako treba. Jebes ti to ako nesto ide 200 a ne staje kad treba Smile Bt sa prednjim diskom uradi svoj posao dosta efikasno, i stabilan je u krivinama i tu nema greske Smile E sad opet ako ne zelis da mnogo juris vec da se vozikas i uzivas u voznji po meni ti je T15, T14 i APN pravi izbor Smile Sam odluci ali posto kazes da si 14 godina po meni ti je bt prava stvar ali jedini problem ti je sto regularan BT ide na veliku tablu a ti to ne mozes da vozis regularno Smile Mozda ako nadjes bt-a na malu ali opet tesko jer sad vec uvode svakakva sranja. Odluci sam najvaznije po meni je da mozes da vozis regularno i da se tebi motor svidja, a ne drugima, njih stavi po strance Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
malitehnicar
Sa koliko godinaz bt moze da se vozi?
Svako dodatno ulaganje u TOMOS-a je velika greška. Nažalost, pogresiću opet Smile
Anlaser je za PICKE Grin
 
mico
A,sto ste zanemarili CTX...???
 
junior
ja vozim ATX vec 7 godina,kad sam ga kupio bio je skroz standard,pa sam menjao auspuhe busio cilindre..taj sto kaze da je nepouzdan,nema pojma oko motora..kad je dobro sastavljen,moze da traje koliko hoces,meni na primer,radilica nije radjena 4 godine,a klip menjam jednom u sezoni,ipak unisti ga kidanje po sumi i njivama..od kad su utegnuti blokovi,znaci pre 2 godine nema ni mm lufta u radilici..i preporucujem da uzmes sa NT kvacilom,posto je mnogo izdrzljivije i ima onaj zeger sto ne da kvacilu da pritiska radilicu,pa samim tim duze traje

i da,poslednjih 5 godina vozim na t15 SLC cilindru i karbu, trenutno 40.5l
 
Tomos Rider
Ah, BT......nema tog klinca koji nije mastao o jurcanju sa BT-om i uzivanciji na putu.
Vozio sam sve od Tomosa i na kraju, evo me sa automaticom, nemam neku nameru da ga menjam. Kako bejah mladji, zelja za posedovanjem betejca bese jaca i od zelje za plodjenjem keve najboljeg drugara, pa sad imas i vizuelnu predstavu o snazi volje koja je potrebna da bi se doslo do zeljenog motora. Sto se izdrzljivosti tice, ako se koriste originalni delovi i nivo divljanja svede na minimum, moze BT potrajati.Moj nije trajao, jer nikad nisam mogao da odolim a da ne stegnem gas do kraja rucke cim bi se stvorila prilika. ATX je laganica, mozda najbolji Tomos ikad, ako izuzmem Juniora. E sad, vise neke zelje za BT-om i nemam, sad bih ga kupio iz zelje da sacuvam bar 1 lep primerak da i moji klinci vide sta je cale vozio, i posle tog smeha od pola sata, da im podelim cuske i pocnem svoju during the war pricu...
i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/101/781/Y0UJC.png
 
fstanojoski
Imam BT-a,po mom misljenju mnogo bolji od ATX-a...Ne samo sto je lepsi,nego je i brzi,skoro sam mu uzeo klip meteor 39,5L i nikako da ga stavim...Sad ide 95 Smile
 
junior
BT jeste lepsi i sve,al zavisi za sta ti treba motor,vozio sam BT od burazera,ono je nenormalno tvrdo,tako da je meni ATX vise odgovarao
 
mladen
@totke rekao si regularno koliko ja znam valjda iz matika treba psp koji se polaze sa 16 po novom zakonu. Vidis ja sam u nekom selu gde policija dolazi 1 u 2 meseca i to je obicno ujutru cim dodje 1 h tad je smena i onda ih nema vise osim kad se nesto desava na oblacinskom jezeru . evo sad 15, ce dani oblacinske visnje i siguno ce ih biti. selo je takvo da mozes da ih zaobidjes na 5 mesta da te ne provale.a imam i mali strah sta ako me uhvate posle ima da bude sranja oko kazni.
@junior nase njive su takve da mozes stici cime god zelis , evo bas juce je moj otac isao sa bmw-om do njive da vidi kakve su visnje . na planini mali jastrebac sam isao sa stricem i njegovim golfom koji nema dobre amortizere i izasli smo bez problema. drug sa btom je lagano izasao bolje nego mi sa autmaticima i jedan sa skuterom .
@tomos rider nikad nisam imao zelju za velikim divljanjem , problem su originalni delovi jer mogu da kupim nekoliko klipa i da mi ostena neka kinta za benzin pa da menjam nego sto bih kupio jedan originalan , a i lakse je nabaviti tajvanski jer mi takoreci donese covek na vrata , a da bih kupio originalan moram da idem do nisha to je vec 1000 dinara potrosenih samo za put .
ovu temu sam postavio i za druge motore ne samo za ova dva mislim ako mislite da ima i boljih samo pisite sve informacije su dobrodosle. u sustini odmah sam znao da svako ko poseduje neki motor da ce reci da je on najbolji
i zaboravih da napomenem da kod nas putevi nisu takvi da bih ja mogao da razvijem max brzinu , osim ako idem do drugog sela.
@mico u cemu je razlika izmedju ctx i atx ja sam mislio da je to isto
 
junior
kod nas ima deonica kojim ne moz voziti koliko je neravno
 
Totke
CTX ti je dosta veci udobniji i 80 ccm je motor Smile Extra ide i moze da se nosi sa nekim aprilijama i tako nekima... Ugl slican je ATX-u samo veci i ozbiljniji Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
mico
Da bas to,ctx je jaci 80ccm i po meni jedan od najlepsih tomosovih motora... Smile
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,724)   DobriDiv DobriDiv (1,127)   andrija andrija (1,054)   Neso Neso (952)   Ludi Dzora Ludi Dzora (938)