Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
Automatic A3 S 1989
Kide
Stavi drugo dobro zvono-korpu,imaces ponovo isti problem i vecu stetu vremenom.Lamele kad pakujes gledaj da su sto vise priblizne po potrosenosti i sto manje zupci da budu potroseni.Iglicasti u maloj pesnici ti je fi 12 kao na a35 masini sad i imas mogucnost za a35 cilindar.


i.postimg.cc/hGRwxxDg/received-785456175540666.jpg
 
Retro
Hvala KIde.Ne znam kako će se onda novi zupci uklopiti jedni sa starima u mašini.Igličasti je za 10mm bolcnu.Kamo sreće da je za 12mm.Čeka me Colibri cilindar,a nabavio sam i dobre plastične usisne lamele
i.postimg.cc/rpM8hMfk/WP_20180911_19_10_49_Pro.jpg
i.postimg.cc/SsKmhV01/WP_20180911_19_11_07_Pro.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
Kide
Taj lamelni ventil sa slike je original novijeg tipa, skoro sam kupio isti nov,radi odlicno.Sto se zupcanika tice ja sam na primer od delova dva menjaca iskombinovao najbolje od oba sa novim vencem,rolnicama i upitnikom,spakovao i radi savrseno,u korpu ubacio nov Koyo jednosmerni i sve radi odlicno 2godine.


i.postimg.cc/hGRwxxDg/received-785456175540666.jpg
 
Retro
Još je kod tebe i A5 termogrupa,veća kompresija i više obrtaja.Samim tim,i mjenjač više trpi.
Poslušao sam tvoj savjet Kide,i vratio svoje zvono sa lamelama,čisto da isprobam.Motor ide mnogo,mnogo bolje.Odlično povlači,odlično šalta,i nema vibracija.Ove djelove koje sam kupio polovne ću odnijeti čovjeku,pa nešto probati preklopiti za druge.
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
abavio sam MF Power za neku normalnu cijenu! Grin
Auspuh koji sam uzeo je za Colibrija, i ne odgovara na Automatika i Apena.Primjetio sam i da je dosta kraći od auspuha koji idu na ta dva motora. Saznao sam da Bullet Cobra i da jeste kraći od Cobre. Malo sam se zabrinuo kako će se ponašati na Automatiku u niskim obrtajima. Nešto sam skarabudžio na brzinu, i otišao da se provozam.

Oduševio sam se.

Nekada davno sam kupio Lasera, i nisam bio zadovoljan. Bio je previše glasan, i nije išao ništa bolje od fabričkog. Zamenio sam ga za neki poderani cilindar, samo da ga više ne gledam.

Ovaj je mnogo bolji. Na leru je nešto glasniji od fabričkog,ima baš lijep zvuk, a u toku vožnje se i ne čuje.
Motor ima dosta više snage u niskim obrtajima, u odnosu na fabrički auspuh. Sve u svemu, odlično.
Krajnja brzina je očajna, 43km/h,ali to nije do auspuha.
Paljenje mi je bilo na otprilike 2 mm prije gmt, vratio sam ga na oko 1.6-1.7,zazor platina podesio na 0,4 mm i tu sam dobio krajnju od nekih 48 km/h. Mislim da se više i ne može očekivati od razbrušenog cilindra, sada su prelivni osetno manji.
Nakon nekog vremena, počeo je slabije paliti, mnogo je dimio, i nije išao najbolje,pa sam malo eksperimentisao sa svjećicama.
F65 koja je bila na njemu

i.postimg.cc/FRHyHv4P/IMG-20190316-205137.jpg

F100

i.postimg.cc/q7dQ0WqY/Screenshot-20190319-102045.jpg

F70

i.postimg.cc/JnpQNnxV/IMG-20190331-125014.jpg

Nova F65 nakon 20-tak km vožnje

i.postimg.cc/gkXKhG6Q/IMG-20190331-143928.jpg

Stara F65 je bačena, dugo je i izdržala.O novoj ne znam šta da mislim, a ni o ostalim dvjema.
Volio bih kada bi iskusniji forumaši rekli svoje mišljenje i savete o bojama svećica,mnogo bi mi pomoglo za ubuće Grin
Motor vozim bez dihtunga glave.

i.postimg.cc/C1CxXBtX/IMG-20190331-151729.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
Nemanja
Mislim da je ovo ok boja svećice.
 
misko016
Na zadnjoj slici se malo vidi da je bogatija smeša za nijansu ali moguće da je filter vazduha malo prljaviji, nije opasno...

Boja na F70 je perfektna, takva treba da bude!

U svakom slučaju očisti filter vazduha i ja ne bi dirao više ništa...
 
Retro
Update Smile
Postavljen dellorto 14/12 na a3 cilindar, i mnogo bolje radi na leru.Istovremeno sam postavio ručku gasa od sprinta, i airbox za dellorto. Nisam ga mogao trpiti bez airboxa, pogotovo po gradu.
Nikad mi se ručka gasa nije sama vraćala, ni sa novom sajlom, ni sad sa novom ručkom.
Kupio sam i nove dizne, 55 i 60.U karburatora je bila 53,a sad sam postavio 60.
Uhvatim konačno jednom slobodan da da namontiram Kolibrijev cilindar. Sve se mislim brzo ću, na kraju mi je motor stajao rastavljen dvije sedmice.
Upresam čauru u malu pesnicu, polomim burgiju 4 puta dok sam bušio rupe za podmazivanje. Onda kad sam stavljao klip vidim da je čaura napukla od presovanja. Ostavim sve.
Nakon 10 dana kupim čauru, nabavim i razvrtač fi12H7. Upresujem čauru, sve ok. Počnem bušiti, opet izlomim drugu burgiju. Ajd ok. Uzmem razvrtač da obradim čauru, okrenem je, i nema šanse da je vratim. Opet sve ostavim. Nakon par dana odem kupim čauru, i pljunem 50e na gravirku komplet sa svim alatima i sajlom. Dođem kući, Upresujem čauru, lagano razvrtim, i izbupim rupe bez ikakvih problema. Sve krenem postavljati, kad ono grlo za karburator preusko, ima lufta 2mm. Ništa, sutra opet na pijacu. Odem da kupim, ne postoji, moje grlo je sužavano iz nekog razloga. Nije mi se dalo davati pare na novo grlo, i setim se jednog kolege koji mi je napravio plastičnu čauru za kutiju keksa Grin.
Uzmem sa podesim paljenje, podešava sam sat vremena. Uspio sam tek kad sam shvatio da ploča ima lufta na sve strane. Ne samo da je treba dovoljno zakrenuti, već i dobro pozicionirati gore-dole/lijevo-desno. Namestio sam negdje između 1.6-1.8,moram sebi nabaviti i stroboskop. Pokušao sam i unimerom, i lampicom sa baterijom, ali nikako ne uspevam. Struja i elektronika su mi totalno neshvatljivi pojmovi,magija.
Konačno sve namontiram, upalim iz drugog kurblanja, i odem se provozati.
Razlika se definitivno osjeti, nije ogromna, ali postoji
Crkne mi svećica na putu kući. Pod sicem imam samo Bosnu f100 ispravnu. Odem do benzinske da kupim F65, nemaju, pijaca ne radi. Odem do jedne kuće koja prodaje auto-dijelove,i kupim Champion L82YC.
Dok sam tražio koja bi to mogla biti toplotna vrijednost, naiđem na sajt na kom se mogu videti zamjenske svećice za neku svjećicu. https://www.spark...rence.com/
Mislim da će svima olakšati muke
Za ovu što sam uzeo, zamjenska je neka Iskra F95. Zanima me da li su te Iskrine svećice iste kao Bosna
i.postimg.cc/HnGV63Vv/IMG-20190821-164924.jpg
 
Retro
Nabavio sam kompletnu a5 mašinu sa elektronskim paljenjem 12v 80w.Mašina je 2003 godište, i postoje neke razlike u konstrukciji cilindra i glave.
Usisna strana je drugačija, manjeg preseka. Mislim da to ne utiče puno na snagu, ipak su lamele male. Boost prelivni su drugačije usmereni, prema gore, a ne direktno prema izduvu. Ovo bi trebalo imati svojih prednosti. Ali najviše me je iznenadila glava. Izgleda mi nemoguće nju skidati da bi se dobio veći kompresioni odnos.
i.postimg.cc/k2946SMt/IMG-20190914-181831.jpg

Neko se igrao po izduvnom kanalu

i.postimg.cc/J019YsJ1/IMG-20190913-174741.jpg

Ali moćiće se popraviti, širok je 24mm,valjda samo 2 širi od fabričkog.

Još razmišljam šta da uradim. Ovo paljenje niko ne hvali, možda ga prodam ili zamenim za ono sa pickupom.
Be Cool,do it Oldscool!
 
pajser9
Glava je vec dosta spustena i nesto mi to cudno izgleda. Obicno rebra treba da budu u minusu u odnosu na dodirnu povrsinu gde ide dihtung, a ovde je obrnuto pa mi nije bas najjasnije kako se slaze sa cilindrom.

Sto se tice cilindra, taj cilindar i jeste bolji.
Ali ovaj izduvni kanal je upropascen. Tako to rade ljudi koji nemaju pojma pa glume majstore... izmeri donji rub izduvnog kanal. Ako je nizi od 46mm nece valjati jer ce izduv biti otvoren kada je klip u GMT


Vecno crne ruke i najbrzi Tomos
 
Retro
Mjerio sam donji rub kanala, mjera je tačno 46mm.Malo sam ga popravio glodalom. Nije simetričan, moram ga još malo dirnuti.
i.postimg.cc/T1WWjKHw/IMG-20190917-173558.jpg
i.postimg.cc/zDMCLrPv/IMG-20190917-170251.jpg
i.postimg.cc/bvpwDj3t/IMG-20190915-142813.jpg
i.postimg.cc/s2mD50N0/IMG-20190915-142800.jpg

Uzeo sam otisak kanala, širina je 22mm,visina 11mm,a udaljenost od gornjeg ruba cilindra 24mm.Fabričke mjere.
Verovatno im odlivak nije valjao, pa su tako riješili.
Na glavi i cilindu nema nikakve oznake, možda su i kineski.
Be Cool,do it Oldscool!
 
konstruktor
Proveri jos jednom visinu gornje ivice izduvnog kanala od ruba cilindra,ako je stvarno 24mm onda je taj cilindar za bacanje.
 
Retro
Ne mogu verovati koliki sam baksuz. Od gornje ivice cilindra, do gornje ivice kanala ima 24mm.Zato što je hod radilice 33mm.I cilindar je kraći za 5mm.Kraća je prva brzina, sekundarni zupčanik ima 68z.Karburator nisam gledao, možda je onaj 14/10 ili 13/9, kako god da ide.
i.postimg.cc/J4sgxnPL/IMG_20190918_175410.jpg
i.postimg.cc/FFY5WDH8/IMG_20190918_174351.jpg
i.postimg.cc/15bdjQjN/IMG_20190918_175716.jpg
i.postimg.cc/05WF7mGn/IMG_20190918_175954.jpg
i.postimg.cc/PxL34VQM/IMG_20190917_231209.jpg
i.postimg.cc/Kzd9s79h/IMG_20190918_174003.jpg

Definitivno mi je ovo pomrsilo konce
Be Cool,do it Oldscool!
 
konstruktor
Gde ga iskopa?Kod nas je jako malo tih masina.U evropi ih ima dosta jer su to bile masine za mopede ogranicene do 25km/h,za koje ne treba ni registracija ni dozvola.Proveri hod radilice ja koliko se secam trebao bi da bude 36mm.
 
Retro
Hod je definitivno 33mm,cilindar i klip su 38mm,klip i klipnjača su standardne dužine.
Ne mogu ništa naći o njoj na googlu, imate li kakvih brošura Smile koliki je stepen kompresije?
 
zarekg
Pa to nema ni 40 kubika Sad.
Koliko vidim sa slika, klip ide do vrha cilindra. Izmeri zapreminu samo kompresionog prostora i izracunaj stepen kompresije.
 
konstruktor
Do sada nisam cuo da postoji sa hodom od 33mm.Zamolio bih te da mi posaljes broj tvog tel u inbox da se cujemo.
 
Retro
Nema ni 40 kubika. Našao sam samo da su ovakve mašine išle na Tomos MC 36.
Be Cool,do it Oldscool!
 
BT80
Radilica dobra za nabacivanje cilindra od motorke, kod njih je malan hod Grin
 
Retro
Trebalo bi mi prinudno hlađenje za to. Ideja je sjajna Smile
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (993)   Atila88 Atila88 (965)