Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Moj TOMOS » Moj TOMOS
 Odštampaj Temu
Automatic A3 S 1989
Retro
Motor solidno ide,vuče jednako sa svih obrtaja i vruć i hladan. Imao sam problema sa trokiranjem, stavio sam umjesto 60,53 diznu.55 sam izgubio negdje, nema šanse da je nađem. Problemi su što puno masti svjećicu, i što neće preko 46km/h
Zato sam upecao još jedan MF Power, ovog puta tip 2 Grin
i.postimg.cc/h4w2s3Lj/IMG_20191002_155130.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
pajser9
Imas previse goriva i dalje....skini jednu mrezicu sa filtera pa probaj. I
Vecno crne ruke i najbrzi Tomos
 
Retro
Obavljen test, 54km/h. Brži sam za 8km/h Smile

OK, probaću i to. Ne znam da li mu je jaka 4% mešavina?
Be Cool,do it Oldscool!
 
TOMOS
Automatic trosi 2%
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
 
Retro
Nije bolest sve što boli
i.postimg.cc/pXjsYJXy/IMG-20191019-155336.jpgi.postimg.cc/sgRwnGvm/IMG-20191019-160231.jpg

Klip 42,mala Iskra bez pickup-a, 2000 gp. Zasad će ovakva na motor

 
Retro
Danas sam konačno uhvatio malo vremena,pa sam odlučio rastaviti ovu mašinu što sam zadnju kupio.Vijci su zapekli,vidi se da nije dugo otvarana.Bez dihtunga glave,ali sve je dobro dihtovalo.Na moju radost,klip je 39mm,a ne 42.Klip,cilindar i glava izgledaju jako dobro,radilica je originalna i nema mrve lufta.Ovaj cilindar ću podbacivati za 2mm,i glavu ću skinuti za 0.5mm.

i.postimg.cc/fbZFBb5L/IMG-20191105-185735.jpgi.postimg.cc/3w577715/IMG-20191105-193314.jpgi.postimg.cc/Kzm2kNC0/IMG-20191105-193400.jpg[/url[url=https://postimg.cc/nCqyMj28]i.postimg.cc/Ghfd7vsp/IMG-20191105-193509.jpg

Da li je ovo Motins cilindar?

i.postimg.cc/PqWH5cVL/IMG-20191105-193556.jpg
Neko je urezao M8 umjesto M6 navoja
i.postimg.cc/CxfYWdjs/IMG-20191105-193951.jpgi.postimg.cc/05HTPP5W/IMG-20191105-194117.jpg
Glava za od mašine 40 i 50 ccm
i.postimg.cc/T2QchJWw/IMG-20191108-204329.jpg

Na M6 vijak sam morao navariti maticu da bi ga izvrnuo,nikako drugačije nisam mogao.Ovo je bio prvi put da sam koristio aparat za zavarivanje

i.postimg.cc/2jvMYctt/IMG-20191117-162548.jpgi.postimg.cc/KjFNxNkX/IMG-20191117-151602.jpgi.postimg.cc/5083hGtq/IMG-20191117-152951.jpgi.postimg.cc/mrzVwhfn/IMG-20191117-153144.jpg

Pošto sam se danas zaletio sa aparatom za zavarivanje,mislio sam povariti Techno Bullet ausupuh sa granom koju sam dobio od jednog lika.Međutim grana udara direktno na nogostupe,a morao bih je i produžiti jedno 5cm.Prečnik ulaza na auspuhu je 22mm,i vidi se da cijev ulazi u aupuh,da ne završava odmah na početku konusa.To je inače auspuh sa puha,ali sam ga dobio za 5e.
i.postimg.cc/kG64q9y6/IMG-20191026-151702.jpg
Sad bi htio napraviti neki auspuh koji bi odgovarao za više obrtaje.

Prije par sedmica sam napravio jedan malo veći đir,30-40 km.Bilo je raznog terena:ravnice,dugih asfalntnih uspona,teških makadamskih uspona,makadamskih pravaca itd.Mašina se pokazala odlično,bez pregrijavanja,ler je uvjek bio isti.Bez ikakvog nećkanja,prva ili druga brzina,šaltanje brzina uzbrdo,i poslije toga 5km pun gas do kuće.U prvoj brzini uzbrdo fino razvrti,čak i zvuk promjeni,uđe u rezonancu Grin Prezadovoljan sam ovim setup-om,i bio je plan ne dirati ništa.Danas sam odlučio da skinem glavu,i da vidim stanje termogrupe.

i.postimg.cc/GmCR8M9B/IMG-20191117-160717.jpg

Cilindar ima sitnih risova,mislim da to nije ništa ozbiljno.Pošto karike ne izgledaju kao da su puštale

Na čelu klipa ima čađi,ali je nisam skidao.Na izduvnoj strani klipa primjećujem jedan dio na kojem nema čađi

i.postimg.cc/5yhttGPP/IMG-20191117-160906.jpgi.postimg.cc/nL43Pk1D/IMG-20191117-160900.jpg

Evo i krivca,dihtung glave je malen,i deformisao se prema unutrašnjosti cilindra.

Nije bilo nikakvih tragova da je glava propuštala kompresiju.

i.postimg.cc/2j1rPbP5/IMG-20191117-160707.jpg

Kad sam skinuo glavu,u cilindru je bilo malo nesagorene smjese,skoro prozirne.Znači da mi je još prebogata smjesa gorivo/vazduh.Ili ću morati eksperimentisati sa filterom,ili ću morati ići na 15/15 dellorto sha.

Kad sam sklapao ,umjesto njegove glave,stavio sam glavu od mašine sa malim hodom,bez dihtunga.Izmjerio sam squish,iznosi 1mm.Na kurbli je postao dosta teži,bolje je vukao iz svih obrtaja,i gps je pokazao maksimalnu brzinu od 56km/h.Sa mojih 100kg,obimom gume od 160cm,dobijam da je to malo jače od 7900rpm.Guma je 2.25 naduvana na 3.5 bar-a.Ostaje mi da vratim metalne lamele sa usmjerivačima smješe,pa da vidim ima li kakvih promjena.Skidao sam auspuh i primjetio da nisam dobro izmjerio prečnih grane.Nije 29,nego 19mm.Vjerovatno zbog toga imam dosta momenta,a krajnja nije impresivna

i.postimg.cc/cCqzYwvT/IMG-20191117-155103.jpg

Razlika između grane prečnika 19 i 25mm

Sad je cilj osposobiti novu mašinu na A5 mjenjaču za 75km/h.Trebalo bi da dirnem 10 000rpm,vidjećemo šta će biti od toga.

 
Retro
Moraću praviti sebi auspuh,ovaj techno bullet sam dao kumu.Iskočila mi prilika da uzmem još jedan MF.Sve smo dogovorili,i čovjek me ispali na kraju.Ostao sam i bez vrabca i bez goluba.

Kupio sam još jednu A35 mašinu,rastavljenu,sa Nippon paljenjem.Ajde reko taman da ne diram ovu prošlu,a da ovu mogu sklapati od nule.Međutim,ispostavilo se da radilica ima lufta,i da je kvačilo druge brzine potrošeno do metala.Ali svi ležajevi,podloške,vijci,navrtke i ostalo je na broju..Provjeravao sam na licu mjesta,ali nisam dobro provjerio,sad nema žalbi.Pošto sam nestrpljiv,odlučim raditi ovu predzadnju što je kompletna.

Podlagaću cilindar,to mi je najbolja i najbrža opcija.Jedini komad lima što sam našao kući je bio od neke plafonjerke.Ocrtam dihtung,izbušim rupe,malom brusnom isječem,i poravnam glodalima

i.postimg.cc/nh5RSSww/IMG-20191208-150803.jpg
i.postimg.cc/4398DvD4/IMG-20191208-152210.jpg

Pogriješio sam što sam sve oglodao,a nisam izbušio rupe,tako da su mi one otišle u krivo.Dok sam sve prilagodio,dobio sam ovakvu podlošku

i.postimg.cc/j2KkQWkx/IMG-20191209-184658.jpg

Ništa,idem opet.Sad sam prvo uradio centralnu rupu,pa izbušio rupe za brezone.Onda sam gurnuo brezone kroz podlošku i cilindar i prilagođavao prelivne.rezultat nije loš

i.postimg.cc/t4mwQ47k/IMG-20191214-160247.jpg
i.postimg.cc/VLm3Xh3q/IMG-20191214-163521.jpg

Dihtung je bio vodilja samo u početku,kasnije sam ga skinuo.

i.postimg.cc/Gt167g91/IMG-20191215-150220.jpg
i.postimg.cc/CxPTh4rj/IMG-20191215-163542.jpg

Podloška još nije gotova,trebam je 100% prilagoditi blokovima,ali kasnije.

i.postimg.cc/zBYd8bNC/IMG-20191207-081456.jpg
i.postimg.cc/RCQYCRNN/IMG-20191209-184028.jpg

Međutim dok sam čačkao oko ove mašine,vidim da i ta radilica ima malo lufta.Pomirim se sa sudbinom,odlučim da samostalno repariram obe da vidim kako će to proći.A pošto sam mnogo čitao o paljenju sa malim magnetom,odlučim da ga prebacim sa ove mašine na A3 mašinu koja je sad na motoru.Da vidim kako ide Grin

Kad sam skinuo magnet,vidim da je mastan,znači pušta semering,razlog više za generalnu.Skinem ploču elektronskog,skinem platinsko sa motora,postavim ploču elektronskog,stegnem ploču u kranji položaj,stegnem magnet,zakurblam,nema iskre.Pokupim sav alat,sjedem u kuću.Dok sam se čuo sa Konstruktorom(koji je riznica znanja,i uvjek spreman za pomoći) da vidim da li sam sve povezao,sjetim se da odem i prespojim masu,i da spojim jednu crnu žicu za koju sam skroz zaboravio,u bobinu.Iskra sad sijeva kao munja. Grin
Nakon testne vožnje sam oduševljen paljenjem.Momenta kao u priči,ne osjeti se razlika kada prešalta.Malo uspori kad treba razvrtiti drugu,ali sumnjam na lamelu i na kavez sa valjčićima.Ne planiram se vraćati na platinsko.
Momenta ima baš,ali malo sam se ukopao sa krajnjom.Sa 56,spala je na 52,a nadao sam se da ću dobiti bar 2km/h zbog varijabilnog paljenja. Sad Vjerovatno je paljenje prerano zato što nisam šlicovao rupu na ploči.Momenat okidanja iskre je koliko sam izmjerio 20 stepeni prije GMT,zazor na svjećici sam podesio na 0.8mm.Ali sad za sad neka tako,temperatura vazduha je niska,motor se slabije vozi,nema detonacija,a i planiram osposobiti jednu A35 mašinu do proljeća.
Be Cool,do it Oldscool!
 
pajser9
Ne znam kako meris pretpaljenje. ali bez stroboskopa je nemoguce. Uglavnom, na leru do 2000 obrtaja to paljenje radi kako treba samo kada je nastelovano na 2 ili 2.2mm od GMT sto je 22-24 stepena pre GMT. Svaki stepen kasnije oduzima 2km/h
AKo kum ne bude zadovoljan sa tim auspuhom, pitaj da li bi hteo da ga proda da isprobam.
Vecno crne ruke i najbrzi Tomos
 
Retro
Tražim stroboskop,pa ćemo vidjeti.Obavjestiću kumašina Smile
Postavio sam ploču tako što sam je zarotirao maksimalno u lijevo.Postavio magnet ,postavio plastičnu blokadu klipa.Zabilježio dva mjesta gdje klip blokira.Izmjerio krojačkim metrom rastojanje, podijelio sa dva,i to obilježio kao GMT.Potom sam provjerio odvijačem gurnutim u cilindar,i izgleda sve ok.
Onda sam od oznake na magnetu za GMT odmjerio 18mm u lijevo,i to obilježio.Kad zarotiram magnet da se ta oznaka na magnetu poklopi sa oznakom na bloku za GMT,istovremeno se poklope i oznaka na ploči paljenja sa oznakom na magnetu(onom istačkanom koja pokazuje trenutak paljenja)
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
Nabavio sam klipnjaču za reparaciju radilice,i C3 FAG ležajeve.Sad nešto razmišljam li su C3 ležajevi previše za normalnu vožnju?

i.postimg.cc/K8GGyZDp/IMG-20191222-121602.jpg
i.postimg.cc/yYz6vhgH/IMG-20191222-121440.jpg

Dok sam čistio radilicu,primjetio sam da je obrušen onaj dio osovine koji ulazu u ležaj na deklu.

i.postimg.cc/FHNRsbNZ/IMG-20191229-160103.jpg

Taj krak radilice je dosta dugačak,pod opterećenjem,i ne želim da oslonac bude slab ili da ga nema uopšte.Probao sam radilicu ubaciti u ležaj da vidim koliko bi se oslanjala,ali nije htjela sjesti.Možda je bila razvraćena,pa brušena,pa opet nisu uspjeli ništa napraviti.
Rješio sam reparirati radilicu iz druge mašine.Iako je izgledala dobro,imala je skriven problem.Semering na strani magneta se istrošio,pa je opruga strugala po radilici i napravila mali dosjed.

i.postimg.cc/bNXr4c54/IMG-20191229-160224.jpg

Sad ne znam šta bih učinio po ovom pitanju.

i.postimg.cc/7LLZSxCJ/IMG-20191229-160146.jpg
i.postimg.cc/cHg15XBs/IMG-20191229-160208.jpg

Ležaj na strani magneta nije imao lufta,i izgledao je dobro.Međutim kad sam ga očistio,vidio sam da je otkinut komad košuljice.

i.postimg.cc/bYnNxVvg/IMG-20191229-160048.jpg

Mjenjači i kvačila na obe A5 mašine nisu ništa.Spašava me to što ih nisam puno platio,i što su obe imale elekronsko paljenje.Jedna doduše ima Nippon.
Što se tiče mjenjača i kvačila,moraću ga izvaditi iz one mašine sa hodom 34mm.Sa ove dvije radilice ne znam šta ću.Bojim se da ne bih ništa dobio kad bi koristio jednu polutku sa jedne,a drugu sa druge radilice.Najradije bih obe reparirao i prodao,ali ne znam mogu li se uopšte koristiti.

Tek sad vidim koliko ljudi slabo održavaju svoje motore,kakvo smeće šverceri prodaju,i koliko sam ja slijep kod očiju.Najveća greška kad gledate nešto što kupujete je žuriti,i da vas bude sramota da "puno" zagledate.Odnosno da vjerujete strancu
Be Cool,do it Oldscool!
 
zarekg

>Retro napisao:


Nabavio sam klipnjaču za reparaciju radilice,i C3 FAG ležajeve.Sad nešto razmišljam li su C3 ležajevi previše za normalnu vožnju?



C3 znaci da je zazor veci od normalnog. Ne znam da li to treba ili ne za Tomos.
Inace postoji i C4 sa jos vecim zazorom ali i C1 i C2 sa zazorima manjim od normalnog.
 
Zoran1968
C3 idu fabrički na radilicu kod tomosa ili L17 kod starijih modela.
 
Retro
Hvala,rješena dilema po pitanju ležajeva.Mislio sam da C3 idu samo na frizirane ili jače mašine,BT,T15...
Samo još da se prekontam oko radilice.Mislim da ne bi bio problem upresati različite polutke.Ipak je serijska proizvodnja u pitanju,na svakoj štift mora biti na istom mjestu,tako da je vjerovatno i ostatak identičan
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
Motorić je konačno sastavljen pred kraj januara.
Nisam mnogo slikao.Žurio sam da pozavršavam sve pošto sam skinuo mašinu sa rama,i razbacao dijelove svukuda.
Unis radilica,ležajevi C3 sa slike,podložen cilindar 2mm,spušten izduvni kanal,spušten usisni kanal,Caber karike,stari klip i cilindar,cilindar skinut 2.5mm,fabrička glava bez dihtunga,modifikovan airbox,mjenjač nije diran,standardna količina ulja
Od tad sam samo tri vožnje napravio,nisam išao preko 48 km/h.Danas sam ga mislio odvrnuti do kraja,ali sam naišao na plave momke.Nisam imao kacige,pa sam se brzo udaljio sa magistrale. Grin
Jako fino ide,ima snage na niskim obrtajima,za visoke ćemo vidjeti.Tih 48 km/h razvrti jako brzo i lako.
Moraću naštelovati smjesu i paljenje,sve je fabričko.Moram naći način da osiromašim smjesu,kao što mi je Pajser par puta govorio.Možda i karb zamjenim,sad je 14/12.Radilicu sam ubacio u A5 blokove na koje može malo paljenje,tako da se sad mogu igrati.
Imao sam problem pošto je jedan navoj na cilindru urezan M8 umjesto M8.Burgija je izgleda bila prevelika pa je navoj jako plitak.Uzeo sam M8x30 vijak,onu strana gdje je glava obradio na 6mm,i narezao navoj.Stranu koja ide u cilindar namazao sa dvokomponentnim ljepilom za metal i zavrnuo u cilindar.Nisam pretezao,ali za sad jako dobro drži.Vijak nisam slikao,sad mi je baš krivo

Video:

https://youtu.be/...

i.postimg.cc/5N573RK0/IMG-20200107-142714.jpg
i.postimg.cc/9F21rBXj/IMG-20200107-144942.jpg
i.postimg.cc/7ZxBQnjN/IMG-20200107-145402.jpg
i.postimg.cc/zv13213H/IMG-20200116-162541.jpg
i.postimg.cc/N0JK4QJf/IMG-20200116-160207.jpg
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
i.postimg.cc/rpZNmp5r/Screenshot-20200214-174233.jpg
Novi lični rekord Grin
Čovjek bi rekao da 3km/h i nisu neki napredak. Ali subjektivno, osjećaj je potpuno drugačiji. Mnogo više snage u višim obrtajima. Sad štelovanja kad uhvatim vremena, pa možda dođem i do 65.I da ovako ostane ne bi mi smetalo, ima snage, a menjač je mjera.
Izgleda da onih mojih 10 000rpm ostaje neostvaren cilj za sad.
Brzina je ostvarena na blagoj uzbrdici. Kad sam se vraćao, isključio sam mjerač brzine, a išao je poprilično brže. Ali to bi bilo varanje Grin
Da napomenem, imam 105 kg

Konstruktor, hvala ti na svemu.
 
konstruktor
Dosta dobro napredujes.Sad ti ostaje podjednako vazan deo da odradis a to je stelovanje motora i pronalazenje odgovarajuceg auspuha.Koji ti je trenutno prenos na i auspuh na mopedu?
 
Retro
Prenos 26-22 A35 menjač. Auspuh MF2, karb 14/12, 53 dizna, isečen airbox u ramu i izvađena jedna mrežica.
Paljenje je na tačno na prvoj crti
Be Cool,do it Oldscool!
 
konstruktor
Stavi pozadi 24 zuba lancanik,a paljenje probaj da namestis da bude izmedju dve crte
 
Retro
Preštelovaću paljenje, moram i staviti glavu od onog sa 36cc.
Zeza što je cilindar ravan odozgo, pa neće glava da legne.A na toj glavi kompresioni prostor je uvučeniji par mm u odnosu na rebra.
Mjerio sam obim točka. Kad je guma na 3 bar-a, obim je 154-155cm ispada kao da je 16x2.00
Potražiću lančanik,a onda moram i lanac nov
Be Cool,do it Oldscool!
 
Retro
Uzeo sam jedan svoj Sha 14 12 i proširim ga na 15mm.Mislio sam da je to ono što mi nedostaje da dođem bar do tih 65 km/h
Karb sam proširio razvrtačem na stubnoj bušilici. Nisam vadio cjevčicu, već sam proširio sa obe strane do nje.
i.postimg.cc/V6mDb5pb/IMG-20200421-172313.jpg
Potom sam odlučio i promjenuti glavu i još malo okasniti paljenje.
Nakon par testova povećao sam diznu sa 55 na 60.Sad je mnogo življi u višim obrtajima, od nekih 50 pa do 60 na sat. Jako brzo postigne 60,ali onda ostane bez snage. Oslabio je i srednjim obrtajima,čuje se onaj zvuk poooooo iz karba. Inače novi top speed sa mojih 105kg je 63 km/h. Planiram vratiti fabričku glavu, i paljenje na sredinu između dvije crte. Tako je čini mi se bio najživahniji.
Snimak
https://youtu.be/...

Ne uspevam da mi pokaže snimak kao player a ne samo kao link. Ukoliko bi neko od moderatora uspio to da riješi bio bih mu zahvalan. Smile
Be Cool,do it Oldscool!
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (993)   Atila88 Atila88 (965)