Pregled Teme
Tomos-Srbija.com » Ostali Motocikli » Honda
 Odštampaj Temu
CBR 900 RR FireBlade
Darko
Po meni ovo je jedan od legendarnih motocikla, postavio je standarde 1992 kakve ni jedan motocikl nije mogao pre njega, pa ni posle njega... za 900RR i ime FireBlade priznajem samo motocikle do zadnjeg modela 954. Sve posle toga je 1000RR a ne FireBlade Grin svakakve zanimljivosti su vezane za ovaj motocikl, te ću koje podeliti sa Vama, samo da ih iskopam iz računara, inače moju hondicu imate u galeriji slika, ako vas interesuje kako izgleda Grin
www.weym.fsnet.co.uk/images/fireblade%20logo.jpg
 
Darko
Honda je osnovana 1948 godine, a njen osnivač Soichiro Honda je imao viziju da Honda u svim sferama (a pogotovo u sportu) bude ,,glavni igrač. Da će ta vizija da se ostvari već je bilo jasno 1969. godine prestavljanjem modela CB 750 . CB 750 je pomela tržište i smatrala se sportskim motociklom sa svojom rednom četvorocilindričnom mašinom. Ovaj model je tada smatran sportskom mašinom jer je prosto ,,mleo'' konkurenciju, ali u Hondi su 1973 godine predstavili sportsku verziju ovog modela sa oznakom CB 750 F. Nije bio prvi, ali je bio prvi masivno pravljeni motocikl koji je imao izduv rešen po sistemu 4 u 1, gde se četri cievi izduva spajaju u jednu. Tim trikom je malo dobijeno na snazi, no najvažnije, sada je Honda zvučala punije, sportskije. Tada su bile popularne i tzv. endurance trke, a CB 750 F beleži pobede, a pogotovo na francuskoj stazi Bol D'Or. Kawasaki je takođe spremao mašinu koja je po karakteristikama trebala biti slična Hondinoj, ali predstavljanjem modela CB 750 iz Kawasakija su shvatili da će njihov model ostati u senci ovog noviteta, te ,,dižu letvicu'' i 1973 godine predstavljaju mašinu od 900 kubika sa oznakom Z1. Honda je jednostavno morala da zadrži lidersku poziciju pa 1978 godine prestavljaju ekstrem zvan CBX 1000, dok godinu kasnije prestavljaju pravog sportistu koji je dugo goduna bio poželjan motocikl, u pitanju je sada već kultni CB 900 F Bol D'Or. Naslednik tog modela prestavljen je 1984 i nosio je oznaku CB 1100 F. Ovoga puta konkurencija biva brža od Honde te Kawasaki iste godine prestavlja GPZ 900 R, dok se sledeće godine na tržištu pojavljuje Suzuki GSX-R 750, a sledeće 1986 godine prestavljen je veći model sa oznakom GSX-R 1100. Time Honda postaje jednostavno zastarela i odgovor je usledio 1987 godine kada je prestavljen potpuno oklopljeni model CBR 1000 F. U čitavu priču se umešala i Yamaha sa svojim modelom FZR 1000. I šta se onda dešava? Tržište kao da je pošlo u krivom smeru, naime sportisti postaju sve teži i već početkom devedesetih bilo je uobičajno da sportski motocikl ima preko 200 kg. Evolucija glasi CB 750 F, CB 900 F Bol D'Or, CB 1100 F, CBR 1000 F i potom ide revolucija.



Sada na scenu dolazi čovjek iz Honde koji se zove Tadao Baba. Marketinški, maksimalna brzina motocikla je bila važna, a da bi motocikl u to vreme mogao da dosegne te brzine (vrtoglavih 250 km/h) ramovi su morali biti dugački i teški. Upravo, Tadao Baba, prisećajući se svojih radnih dana u Hondi prokomentarisao: ,,Bila je to 1989 godina i ja sam se vozio sa grupom hondinih inžinjera na nekim motociklima koje proizvodi konkurencija. Bio je to Suzuki GSX-R 1100, Yamaha FZR 1000 i naravno naša Honda CBR 1000 F. Tada mi je palo na pamet kako ovi motocikli mogu da se zovu sportskim kada su toliko veliki i teški? Ti motocikli jednostavno nisu zasluživali svoje ime.'' Tada je Tadao Baba počeo da razvija motocikl koji bi bio lagan, zabavan u vožnji i prije svega mogao bi se lako kontrolisati. Šifra pod kojom se razvijao ovaj motor glasila je Total Control. Razvijena je mašina zapremine 750 kubika koja je nudila upravo one karakteristike koje su postavljene na početku razvoja. No taj CBR 750 RR nije ugledao svetlo dana jer je tada Honda u toj kategoriji imala sportski motocikl sa četri cilinda ali u V rasporedu koji je svoju uspešnu karijeru pravio u tada novom takmičenju SBK tako da Hondin model VFR 750 R nije trebalo ugrožavati modelom iz iste kuće. Tada je Tadao Baba odličio da se poveća hod klipa te je radna zapremina dignuta na 893 ccm. Ram i sve ostale kompaktne karakteristike prvog prototipa su zadržane. No, tu se javio jedan marketinški problem. Naime tržište je bilo spremno za motocikle zapremine čitav litar i za manje zapremine 750 kubika jer su se poistovećivali sa onim iz SBK takmičenja, dok su još manji sportaši imali 600 kubika. Zbog lagane konstrukcije i lakoće upravljana motociklom za sportsku mašinu u Hondi nisu hteli više na kraj oznake stavljati oznaku F. Pošto su to naspram ove nove generacije teški i tromi motocikli oznaka F na kraju je od tada u Hondi značila da se radi o sportsko-turističkom motociklu te je logičan naziv bio CBR 900 RR. Tu kubikažu je imao sada već zastareli Kawasaki GPZ 900 R. Da ne bi prodaja slabo išla zbog tog čisto psihološkog problema manjka kubikaže odlučeno je da se osim slovno-brojne oznake doda i ime na koje će se uvek stavljati veći akcenat u katalozima i reklamama nego na samu oznaku, odnosno kubikažu. Tako je dodan naziv Fireblade i što je interesatno na nekim tržištima se i prodavao kao Honda Fireblade, dok je na nekima i zadržao nešto tradicije pa mu je ime glasilo CBR 900 RR Fireblade.



Honda CBR 900 RR Fireblade prestavljena je 1992 godine i značila je daljnu evoluciju u segmentu sportskih motocikala i donelo je Hondi još jednu lidersku poziciju kao inovatoru na moto sceni. Koliko je redefinisala sportsku klasu govori i podatak o težini. Fireblade je bila teža 2 kg od tadašnjeg sportaša u nižoj klasi, modelaCBR 600 F prestavljenog godinu ranije, a od najlakšeg modela tadašnje litarske klase (Yamaha FZR 1000, čuvena sa onim EXUP nastavkom u imenu) bila je lakša čitavih 34 kilograma. Fireblade je imao 122 KS te je bio slabiji od tadašnjih litarskih sportaša koji su imali oko 140 KS, ali odnos snage i težine je išao u prilog Honde i nijedan sportski motocikl tog vremena nije bio brži u krivini od Honde. Konkurencija nije bila spremna na bačenu rukavicu iz Honde, te prvi na izazov odgovara Kawasaki koji 1994. godine prestavlja model sa oznakom ZX-9R Ninja. Yamaha je tek na izazov zvana Fireblade uspela da ponudi pravi odgovor 1998 godine prestavljajući R1, dok je Suzuki pravu konkurenciju ponudio tek 2001. godine kada su prestavili GSX-R 1000.
www.weym.fsnet.co.uk/images/fireblade%20logo.jpg
 
Darko
Evo je ma bitch Grin
Darko je prikačio/la sledeće:
Nije Vam dozvoljeno da vidite ono što je Član prikačio uz odgovor.

www.weym.fsnet.co.uk/images/fireblade%20logo.jpg
 
AtoZz
Zverka ipo Grin
3.bp.blogspot.com/-_WlcWbPA4RI/UIURyTLCYaI/AAAAAAAAC8g/uWsZVNYHCfc/s640/Arbeitsweise_Zweitakt.gif
 
TOMOS
Vozio sam sve generacije, od prve do poslednje. Secam se kada je izasao prvi model sa okruglim farovima, citao sam test u jednom Engleskom casopisu. Njegovo lezanje su poredili sa Motociklima od 400 ccm, a performanse sa 1.100 ccm. Takodje se secam kada sam seo sa ZX9R (1996) na 900 RR (1993), kao da sam seo na BT 50 (sto se tice lezanja). 9-tka kao kamion, teska, prikovana za asfalt, a Fire Blade se otimao, nisam mogao da spustim prednji tocak.
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
 
Darko
Cudo je, CUDO! Grin
www.weym.fsnet.co.uk/images/fireblade%20logo.jpg
 
DobriDiv
Evo jos malo o Hondi:

Izvor:  Net Auto
1946 Soichiro Honda je imao 39 godina kad je s vrlo ogranicenim sredstvima i visokim ciljevima u Hamamatsu osnovao Honda Technical Research Institute.
1947 Honda je proizvela svoj prvi proizvod, motocikl ciji je agregat razvijao skromnu 1 KS iz 50 cm 3 pri 5.000 obrtaja u minuti. Soichiro Honda od milja ga je nazvao Bata – Bata.
1948 Honda ubrzano razvija proizvodnju. Predstavljen je B-tip, tricikl sa tovarnim prostorom. Radna zapremnina agregata je povecana na 89 cm 3, koristeci isti agregat proizveo je novi motocikl C-tip.
1949 Honda proizvodi svoj prvi motocikl D-tip, poznatiji pod imenom Dream. Dream je u to vreme predstavljao sam vrh ponude u Japanu. Dream je imao dvotaktni motor od 98 cm 3 sa dvobrzinskim menjacem.
1950 Honda postaje najveci proizvodjac motocikala u Japanu pokrivajuci gotovo pola domaceg tržišta.
1952 Honda predstavlja dva nova modela motocikla. E Dream – prvi cetvorotaktni motor od 146 cm 3 sa 5.5 KS pri 5000 o/min. Za pocetnike je paralelno razvijen model F-Club – bicikl sa pomocnim motorom. Razvijao je samo 1 KS na 3000 o/min. Postigao je ogroman uspeh i u jednom trenutku predstavljao je gotovo tri cetvrtine ukupne Hondine proizvodnje.
1953 Honda je proizvela prvi moderan motor J. Motocikl je pokretao cetvorotaktni OHV agregat od 89 cm 3, a snaga se prenosila preko trobrzinskog menjaca.
1954 Hondin prvi OHC motor našao se na modelu Dream SA. Imao je radnu zapremninu od 246 cm 3. Sledila je verzija SB od 344 cm 3. Ovi modeli su evoluirali u M seriju.
1958 Hondin Super Club C100 od 90 cm 3 prvi je motocikl koji je ozbiljno prešao granice Japana i krenuo u osvajanje sveta. Doneo je mogucnost jeftinog, ali pouzdanog prevoza milionima ljudi širom sveta. Honda Super Club C100 tokom vremena postao je najprodavaniji motocikl na svetu.
1959 Honda otvara svoju ispostavu u SAD, a ubrzo i u Evropi i Jugoistocnoj Aziji.
Honda Racing Team ucestvuje u trci Isle of Man TT i zauzima šesto mesto u klasi 125 cm 3.
1960 Honda zapocinje proizvodnju motocikala u fabrici u Suzuki.
1961 Honda pobedjuje u najcuvenijoj motociklistickoj trci Tourist Trophy na ostvu Man (The Isle of Man). Time je zakljuceno jedno poglavlje komanije koja je ispunila Osnivacev davnašnji cilj: Honda je postala najveci proizvodjac motocikala na svetu!
1963 Honda je pocela prodaju svog prvog automobila S500, koji je pokretao motor zapremine 531 cm 3 i 8.000 o/min.
1964 Honda ulazi po prvi put u Formulu 1. Konstrukcija je radikalna: V12 obujma 1,5 litara razvija 220 KS i ugradjen je poprecno u automobil.
Pocinje proizvodnja Honda automobila u fabrici Saitama u Sayami, Japan.
1965 Ritchie Ginther osvaja za Hondu prvu veliku nagradu u Mexicu.
Honda je lansirala S800 s vecim agregatom, snage 70 KS.
1966 Zapremina trkackog motora povecana je na tri litre i Hondin V12 uzdužno postavljen razvija 420 KS. John Surtees pobedjuje s ovim automobilom u Monzi. U klasi niže Brabham s Hondinim motorom (zapremina jedan litar) pobedjuje u jednaest trka za redom.
1968 Honda predstavlja CB 750. Nakon pojave ovog motocikla ništa više nije bilo kao pre. Honda CB 750 ima cetiri cilindra, 67 KS na 8000 o/min i dostiže preko 200 km/h. Suberbike je rodjen.
1972 Honda predstavlja Civic. Model kojim je Honda snažno zakoracila u buducnost.
1975 Pojavila se Honda GL 1000 Gold Wing, koja ke predstavljala nešto što do tada nije vidjeno. Svojim cetvorocilindarskim agregatom, vodenim hladjenjem i po prvi put kod serijskog motocikla vidjenim kocnicama sa tri diska uz snagu 80 KS i 7000 o/min postao je rodonacelnik maxi skutera.
1976 Napravljen je prvi Accord koji je nakon dve godine postao limuzina s cetvoro vrata, a ulogu coupea je preuzela Honda Prelude.
1977 Honda Civic proglašena je najštedljivijim automobilom u SAD cetvrtu godinu zaredom.
1978 Honda je ponovno zadivila svet svojim modelom CBX 1000 koji je imao šestocilindarski redni agregat s 24 ventila i šest karburatora. Sa svojih 105 KS, CBX je razvijao skoro 220 km/h.
1981 Honda pobedjuje u klasi 500 cm 3 na svetskom prvenstvu u motocrossu trecu godinu za redom.
1983 Honda se vraca u F1 posle petnaest godina odsustvovanja. Hondin motor ugradjuje se u bolide Williamsa.
1985 Rosberg ostvaruje prvu pobedu u Detroitu u bolidu Williams Honda.
1986 Ostvarena je prva pobednicka titula za konstruktora. Nelson Piquet je svetski prvak za upravljacem Williams Honde.
1987 Honda Prelude postaje prvi automobil u koji se ugradjuje 4 wheel skretanje tockova.
1988 Pocinju dani ponosa i slave za Hondu. Williams Honda pobedjuje u 15 od 16 trka i Senna postaje svetski prvak.
1989 Soichiro Honda postaje prvi Azijat koji ulazi u American Automotive Hall of Fame.
Accord postaje najprodavaniji automobil u SAD.
1990 Honda peti put za redom pobedjuje u J.D Power Consumer Sartisfaction Indeks.
Šampionsku titulu F1 osvajaju McLaren Honda i Ayrton Senna.
1991 Honda osvaja deset uzastopnih pobeda na Isle of Man TT.
Umire Soichiro Honda.
1993 Hondini power product motori prvi su koji zadovoljavaju Kalifornijske norme o emisiji štetnih gasova.
Honda pobedjuje na svetskoj trci solarnih vozila World Solar Challenge 1993., s Hondom Dream.
1994 Honda ulazi u Indy Car World Series.
1995 Honda predstavlja prvi benzinski motor koji zadovoljava stroge norme emisije štetnih gasova LEV (Low-Emission Vehicle).
1996 Honda predstavlja Acura CL, automobil razvijen i proizveden u SAD i zašticen u Americkom patentnom zavodu.
Honda objavljuje planove o proizvodnji vozila na elektricni pogon.
Pocinje prodaja Honda Valkyrie, novog americkog custom motocikla sklopljenog u SAD.
Honda pobedjuje na IndyCar Manufacturer’s Championship.
Honda pobedjuje u World Solar Challenge.
1997 Honda lansira Hondu EV PLUS elektricno vozilo.
Pocinje prodaja Accorda i Civica Low-Emission Vehicle (LEV) širom Kanade i SAD.
Pocinje prodaja Accorda i Ultra-Low Emission Vehicle (ULEV) u Kaliforniji.
1998 Sastavljanje Civica GX, vozila na komprimovani prirodni gas pocinje u Ohio, SAD.
Honda pobedjuje u CART Engine Manufacturer’s Championship.
1999 Honda Motor Co. Inc. slavi svoju pedesetogodišnjicu.
Honda postiže novu pobedu u CART Engine Manufacturer’s Championship drugu godinu uzastopno.
2000 Honda gradi fabriku od 440 miliona dolara blizu Lincolna, Alabama.
2001 Honda Accord – najprodavaniji automobil u SAD.
Honda Odyssey dobija dvostruko po pet zvezdica za najbezbednije vozilo u klasi trecu godinu uzastopce.
Honda predstavlja redizajnirani CR-V za 2002. godinu.
Honda Civic Coupe postaje prvi automobil koji dobija na svim podrucjima po pet zvezdica kao najbezbedniji automobil u klasi od NHTSA.
Honda pobedjuje u CART Manufacturer’s Championship po cetvrti put, i Gil de Ferran postiže svoju drugu pobedu u CART Driver’s Championship, i to je ukupno šest pobeda za Hondu.
2002 ASIMO, Hondin tehnološki napredan humanoidni robot udario je u zvono na svecanosti povodom dvadeset pete godišnjice prisustva Honda America na berzi akcija.
Honda Civic Hybrid postaje prvi automobil opremljen elektro-benzinskim motorom koji se prodaje u Severnoj Americi.
Model FCX postaje prvo Hondino vozilo na gorive celije koje dobija vladin certifikat u SAD.
2005 Hondin avion (HondaJet) po prvi put se predstavio javnosti. Za 19 godina ispitivanja, avion Honda obuhvata niz inovacija, obavljeno je više od 156 sati probnih letova do decembra 2003.
2006 Predstavljena je osma generacija Honde Civic. Stvoren je automobil za koji su neki govorili da ga je nemoguce proizvesti.
2007 Predstavljen novi Civic Type R, revolucionaran automobil, perfektnog stila i snažnih performansi. Objavljeno pod Istorija Automobilizma | send this post December 28th, 2008 Tags: Iz istorije Honde, istorija honde, istorijat
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
Totke
Nema r-a bez rr-a Grin
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Fanste

>AtoZz napisao:


Zverka ipo Grin

TacnoSmile
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (997)   Atila88 Atila88 (965)