Pregled Teme
 Odštampaj Temu
reparacija prednjih vila apn4-6-7,14tls i 14m
brkin
imo sam vremena pa reko da napravim uputstvo kako da se repariraju prednje vile i usput malo ojacaju jer pri malo jacem udaru pocinju da setaju
potreban alat
-gedora 10
-okasti 10
-patent klesta
-vilasti 24 i 36
-ravni srafciger
-kljuc za skidanje filtera
-CEKIC NETREBA :lol: :lol: :lol:


pacijent skinut sa motora


okrecem ih naopako i stavljam u stegu/skrip da iscuri staro ulje


odvrcem sraf u cizmi sa gedorom 10 i izvlacim cizmu


odvrcem maticu cizme 36 kljuc i skidam cizmu


odvrcem maticu na stapu 24 kljuc i svlacim caure i maticu cizme


odvrcem i vadim oprugu kljuc 10,nekad nece tako pa moraju da rade patent klesta

skidam navlake ili kako se vec zovu,tu zna biti sranje jer guma se zalepi za stap ali malo nafte i kljuc za filtere resavaju :lol:

ovde sipati naftu cca pola deci ostaviti par minuta i kljucem za filtere okretati navlaku


e sad ojacanje,slabi su varovi na vilama stapovi su za trougao punktovani na 2 mesta svaki,a ti punktovi pucaju na malo jacem udaru

mesta za varenje

priprema za varenje

zavareno

dok se varovi hlade vadim semeringe i filceve iz matica cizmi

caure,filcevi i semerinzi

sklapanje

stavljam nove semeringe i filceve (made in yugoslavia)

varovi obruseni i vracam navlake sad idu rukom gore :lol:

vracam vile u stegu i stavljam maticu cizme,caure,oprugu i maticu stapa

stavljam cizmu

stezem cizmu....ne zaboraviti staviti teflonsku/bakarnu/alu podlosku

sipam ulje...sae 30 400ml u apn vile a 800ml za 14tls i 14m po stapu

dodao sam i jedno ukrucenje na vrhu stapova(kao kod apn6) i ofarbao


ako si mi prijatelj,ne razgovaraj samnom-ZIVOTA
autolimarska radnja
"BOB MARLEY"
varimo i nedeljom
 
Tomosaki
Imam na mom motoru apn4 vile koje su dobre ojacane ali mi desna cizma okrece i klima. Zna li neko kako mogu da servisiram to zao mi je da ih bacam jer su ojacane i ofarbane. Ako neko zna nek nesto napise. Vile su iz 1972 godine orginalne sa mog Tomosa. POOOOZ.
Vozi TOMOS jebes SKUTER Svi
Nindza BRZI OD ZIVOTA Kreza
 
Tomosaki
Pokusao sam da odvijem gedorom 10 ali nece?? Kako da odvijem drugacije???
Vozi TOMOS jebes SKUTER Svi
Nindza BRZI OD ZIVOTA Kreza
 
brkin
jel se okrece ili sta pojasni
ako si mi prijatelj,ne razgovaraj samnom-ZIVOTA
autolimarska radnja
"BOB MARLEY"
varimo i nedeljom
 
Tomosaki
Ja krenem da odsrafim ono se okrece i nista. Uopste se ne odvija okrece se moze malim prstom da se okrene.
Vozi TOMOS jebes SKUTER Svi
Nindza BRZI OD ZIVOTA Kreza
 
brkin
dali mozes izvuc cizmu trenutno,mozda je opruga pukla pa te to onanise?
malo informacija dajes
ako si mi prijatelj,ne razgovaraj samnom-ZIVOTA
autolimarska radnja
"BOB MARLEY"
varimo i nedeljom
 
Raca
Jel mislis da sraf uopste ne mozes da krenes odvijati da se samo okrece? Pojasni malo bolje
 
Tomosaki
Sraf 10/ka na dnu cizama, samo se okrece nemoze da se odvije??
Vozi TOMOS jebes SKUTER Svi
Nindza BRZI OD ZIVOTA Kreza
 
tuningfanatic
To se odvrce pneumatskim pistoljem jer inace proklizi, sve se vrti. Mozda postoji jos neki nacin, ali ovako je najlakse.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
Tomosaki
Pokusacu i to ako bude moglo.
Vozi TOMOS jebes SKUTER Svi
Nindza BRZI OD ZIVOTA Kreza
 
DellortoSha
Respekt
Sto je BMW medju autima to je Dellorto medju Karburatorima Vaistinu Raz 124
PROCITAJ : http://tomossrbij...ead_id=748
 
viktor1986
S'obzirom da nema vise slika iz prvog post-a, postavljam jedan jako lep i koristan video klip.

https://www.youtu...=emb_title
To be determined!
 
Zoran1968
Jeste. lep video, ali nigde nije opisano sta i kako ako se opruga zalepi za gornji puz u samim vilima pa se šipka vrtii ne može se odviti matica na čizmi ii još gore kad opruga pukne i deo ostane u samoj viljušci. Kako to izvaditi???
Remontovao sam popriličan broj viljuški i tvrdim da su te od APN , T12(pojedini modeli) i 14 TLS i V14 najgore za rad zbog pomenutih problema.

Pa da ja napišem odgovore.
U prvom slučaju ako ne odvrnemo maticu nemoguće je rasklopiti štap viljuške,(svući čizmu sa štapa).Jedno od rešenja je pneumatski alat, a drugo upornost koja može baš potrajati.U svakom slučaju treba jako pritiskati kompletnu čizmu, ka oprugi,(sabijati), kako bi dobili kakvu takvu "kontru" za odvijanje.

Najgori slučaj ako uspemo da rešimo prvi je polomljena opruga.
i.postimg.cc/HxDRRJkj/176031363-790080498612658-6795652306871197884-n.jpgi.postimg.cc/rsgHDQCt/176091810-842098703049312-6834992156848196553-n.jpg
..kada stignemo do ove faze i zateknemo ovakvu situaciju
Drugi deo opruge ostaje duboko u štapu viljuške i nemoguće mu je prići, pritom je zavijen na "puž" koji je zavaren u samom štapu viljuške.
Obično je sve to masno, ali ako je vec slučaj da je suvo i zapeklo treba sipati neko sredstvo za otklanjanje rđe u sam štap i sačekati neko vreme.Drugi deo je pronaći nekakvu alatku dovoljno dugačku da je zabijemo u ostatak opruge i na taj način odvijemo.
Gledajujući oprugu koju sam uspeo da izvadim ustanovio sam da u nju mogu relativno čvrsto zabiti trouglastu turpiju,koja je inače konusnog oblika (zadebljava se ka dršci).
i.postimg.cc/NMNsc79p/175606929-4134196053344141-4712182634295461252-n.jpgi.postimg.cc/wML9mK4b/176057558-274878124355050-5982850502389563519-n.jpg
Potrebno je prvo krenuti blago zavijati u desno ,kako bi se namotaji opruge odlepili od puža, a potom krenuti sa odvijanjem u levo.U mom slučaju tu operaciju sam morao ponoviti nekoliko puta, ali sam ipak uspeo.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
viktor1986
Zoki, kakvo je tvoje iskustvo sa plasticnim caurama( 4 komada ukupno) za ovu viljusku? Da li si morao da obradjujes nove plasticne caure jer nisu ulazile u cizmu?

Da li je bitno da ona uza caura tesko nailazi na "osovinu"?
To be determined!
 
Zoran1968
Prvi put sam kupio nove, pogodi gde.Grin
Naravno mere se ne gađaju, pa sam jednu morao prorezati uzdužno bonsekom i taman se za debljinu reza skupi da bude taman.
(Original čaure lako nailaze i imaju dovoljnu toleranciju da smanje zazor između štapa viljuške i čizme.To nikako ne treba da bude tesno jer takva viljuška neće da radi kako treba.Ostatak pomenutog zazora popunjava ulje.)
Prvom prilikom sam to ipak zamenio polovnim dobrim , jer su iste na svim viljuškama tog tipa, a rasturio sam ih dosta pa sam dosao do dobrih.
Ne znam da li su u međuvremenu trgovci uspeli da ubodu meru kakva treba da bude, ali ko baš želi sve da bude u fulu, može ih i sam napraviti po meri od poliamida.
Inače ima ih ukupno 4 kao što si pomenuo.Dve većeg i dve manjeg prečnika, debljina zida čaura je ista.Služe kao klizači i ako u viljušci ima ulja gotovo nikada ne propadnu.
Postaviću ponovo nove slike u Brkinov tekst pa će sve biti jasnije.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (997)   Atila88 Atila88 (965)