Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Prepunjavanje karburatora
flok12
Poštovani forumaši , ljubitelji tomos motora molim za Vaše mišljenje.
Imam 47 god ,u osnovi poznajem problematiku sklopova motornih vozila , ali nemam iskustva sa tomosovim apn 6 motorom .

Ja sam pre nekih par meseci kupio jedan apn 6 ,totalno repariran , vrlo lep na uzgled koji mi završava odličan posao.
Odlično pali i vuče ali mi prepunjavanje karburatora pravi problem.Kad malo odstoji pali na prvu ,a ako malo kasnije zatvorim slavinu guši dok ne potroši višak ili moram da guram
U principu znam razloge zašto se to dešava kod karburatora uopše ,ali me zanima da li je to uopšte trajno rešivo kod apn, koji karburator najmanje problema pravi ili neko vaše rešenje po iskustvu i sl

Na motoru je sad polovan karburator,nisam video tačno koji je...ako je važno proveriću.
Ne bežim od kupovine novog karburatora ako rešava problem...

Pozdrav.

Vasko, Čačak
 
Zoran1968
Pa evo da ti ja iznesem moje mišljenje pošto i ja imam 47godina Grin
Problem je u tome što plovak zaglavi pa karburator preliva.Jedan od razloga zašto do ovog dolazi je nečistoća iz rezervoara,(rđa, talog itd.), a drugi sam plovak.Pošto APN-6 ima plastični rezervoar rđa sigurno nije.
Da li je problem rešiv???
Pa u suštini jeste, ali se može ponovo javiti, bar je kod mene to slučaj!. Moj savet je da očistiš lonče gde stoji plovak, eventualno promeniš isti i to je to.Naravno ako postoji nečistoća u rezervoaru moraš prvo to rešiti!
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
flok12
U svakom slučaju hvala na odgovoru....
Nema tu vidljive prljaštine ali i jedan trun može da zeza.... Ja sam živeo u nadi da je stari problem apenaca neko rešio stavljanjem nekog drugog karburatora ili slično.
 
feniks
Za početak, nebi bilo loše da napišeš, koji se karburator nalazi na motoru.
Novi karburator je "lepa" investicija,
ali postoji nešto što se zove: servisiranje, raparacija ili remont.
I to se pokazalo kao dobro rešenje čak i kod ovakvih primeraka.

Koji za, divno čudo, besprekorno služe.
Ovom crvenom je trebalo samo fiksirati sajlu gasa, jer je vlasnika mrzelo da je menja.

 
Daco99
Predpostavljam da ti je na motoru bing karburator,neretko se desava da oni prelivaju(razlog slabo ili uopste ne zatvara plovak) jedno od resenja je
da uzmes neku bas finu pastu za poliranje i da je stavis u onu rupicu na poklopcu plovka i posle plovak polako okreces u njoj i vrh od plovka bi trebalo da napravi oblik u poklopcu kakav njemu odgovara.
To sve posle lepo isperes u benzinu i to bi trebalo da lepo zatvara.
Drugi i skuplji nacin je da kupis nov poklopac plovka i plovak,zamenis to i to bi trebalo dobro da funkcionise.

Neki skidaju bing karburator i stavljaju delorto(na apenca obicno 12.14)kazu da sa njim manje trosi i ta manje prosipa benzin nego bing.
Moje iskustvo sa tim karburatorom je da mozda trosi malo manje goriva i nijedno mi nije prelio ali zato mi se motor dosta bolje ponasao sa bingom,imao je vise obrtaja i bolje je isao.
 
flok12
Prvo zahvaljujerm se na pomoći.
U pravu si jeste BING karburator....zadovoljan sam kako ide tako da ako dovedem ovo prepunjavanje na podnošljivu meru ostalo je ok.
Najgore mi je kad usporavam pa šaltam iz veće u manju , ako ne održim i malo isturiram na gasu zaguši nekoliko trenutaka dok povuče...
 
TOMOS
Poslednji problem koji si opisao imam i ja na mom APN-u 4.
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
 
nenadlaza61
Ako ti mogucnosti dozvoljavaju menaj karburator uzmi dellortov. Kod binga je mana plovak i oce se cesto vrh igle osteti.Ja sam imo nekad automarik zamalo da se upalim napuio se plovak benzinom i prelivo.Menjaj to odma.
 
feniks
Kao što napisah: Kupovina novog karburatora je lepa investicija.
I nadasve preporučljiva onima koji ne žele da zaprljaju ruke (takvih je mali broj, među nama koji smo rasli zajedno sa Tomosom).
Ostaje samo da se našteluje i ukomponuje sa ostalim sklopovima (svaki Tomos je priča za sebe).
Najbolji karburator je ispravan karburator.
Ko ne zna karakteristike motora, stehiometrijski odnos, zapreminu motora (ne mislim na “kubikažu” od naprimer 50 ccm) koja usisava smešu u karter... može samo da očekuje čudna paljenja, nestajanje ler gasa, ne prihvatanje "gasa", štucanje motora, gašenje na svim obrtajima, pregrevanje i motora i karburatora… i sve veći cirkus.
Očisti i operi karburator.
Zaglavljuje ti plovak u karburatoru pa preliva, odnosno dobija previše benzina (takođe može biti i da je filter vazduha zaprljan, zamašćen vraćenim gorivom).
Karburator je na Tomosu, uz elektroniku, ako je ima, najčešći uzrok svih problema.
Sigurno se radi o nekoj sitnici i ne treba odmah odustati.
To je jedan od najjednostavnijih motora.
Upravo to ga čini pouzdanim motorom i ne može biti nikakav nemogući kvar.
Što se tiče Bing karburatora, mogu sa sigurnošću da tvrdim da je fantastičan po više osnova (da ne nabrajam sad...).
Ali mora da se održava, koliko-toliko, ispravnim.

Evo jednog, sa motora koji je 10 godina stajao u blatu (sada je na motoru koji gazi dobru kilometražu).

Pogledajte plovak

Malo Euro dizela, četka, strpljenje i polako pregledati potrošne elemente

I na kraju, nešto što svi volimo da vidimo


Pre kupovine novog, pozabavi se starim, dobrim, "dinosaurusom" po imenu Bing.

 
Dzigi Bau
Opet ja da pitam nesto Smile
Kako da ispitam plovak, odnosno kako da ga nastelujem?

Koji su simptomi kada plovak zatvara kasno, a koji su simptomi kada plovak zatvara rano?

Nesto sam citao teme, pa posto jos nisam uspeo da apenca dovedem skroz u red, video sam da mi je svecica crna i pomalo mokra, a i filter je malo mastan.
 
brkin
burence mora biti od 5-7mm od tupog kraja tad je najbolji nivo
ako si mi prijatelj,ne razgovaraj samnom-ZIVOTA
autolimarska radnja
"BOB MARLEY"
varimo i nedeljom
 
Dzigi Bau
Sto se tice toga da li zatvara dobro, to sam ispitao, i zatvara dobro.
Problem mi je bio samo kako da ga nastelujem.
Hvala!
 
viktor1986
Meni je prelivao karburator od APN-ca na onu malu lulicu duzine oko 10-15mm. Podesio sam plovak na 7mm od tupog dela plovka i nema vise prelivanja. Iskren da budem,. nisam ni znao da to moze da se podesava. Malo mi mi kapljalo na tu lulicu i to me strasno nerviralo te resio danas da se pozabavim tim problem, sada je to reseno.
To be determined!
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (1,026)   Atila88 Atila88 (976)