Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Mali poklon forumu. Program za racunanje ugla usis
Djordje
Evo jedan mali pokloncic forumasima od mog burazera i mene. Radi se o programu koji iz unjetih mjera racuna ugao usisnog kanala. Za sve tunere koji se mrze patiti sa matematikom ovo ce biti dosta zgodno vjerujem.

Probajte pa javite kako vam se dopalo. I da...pivu ste mi duzni Smile

http://www.sendsp...ile/kevua2
 
vucko
svaka cast! odlican programcic! samo sam ja sad malo zbunjen..jer po programu ispada da mi je ugao usisa oko 183 a kada sam po tabeli nekoj koju sam na forumu nasao i koja je vazila za tacnu racunao ugao mi je bio 174..nije mala razlika pa nzm sta da mislim...
 
Djordje
Ne znam na koju tabelu mislis.

Daj mi tacno podatke napisi koje program trazi pa da izracunam ja rucno na papiru...
 
vucko
radi se o kineskom junioru a klip sam skratio lucno za 4 mm na usisnoj strani. jedino nisam tacno izmerio koliko je C. ali jako malo ako ne 0...a tabelu je radio cini mi se Gogo (tako pise na dnu stranice sa koje sam iskopirao) uglovi kanala za hod hod 43 mm
vucko je prikačio/la sledeće:
Nije Vam dozvoljeno da vidite ono što je Član prikačio uz odgovor.
 
Djordje
Gogo je sjajan lik, tuner, poznavalac t2 teorije, vjerovatno i ja ko dobar covjek.

Ali na zalost njegove teorije cesto u praksi padaju u vodu a na jos vecu zalost od prakse se zivi. Ne kazem da je covjek nesto lud ili tako to nego jednostavno koliko sam ja uspjeo shvatiti on je porodicno covjek sa jako puno obaveza i na zalos jako malo vremena koje moze posvetiti praksi.

A na jos vecu zalost u toj praksi se kriju stvari koje ponekad odu jako daleko od teorije.

Sjecam se dobro jedne Gogove seme za apn koji je trebao imati brzinu od 100kmh...meni je ta sema djelovala onako impresivno isprve i dan danas je imam negdje snimljeno na kompu...posle kad sam malo upoznao 2t problematiku svhati covjek da iz te seme nemos izvuc ni dobrih 80kmh...jebiga


Nisu svi cilindri isti. Nije Drk usisa na svakom cilindru tomosovom isti. pa onda tabela pada u vodu. Pa onda deck nije uracunat pa tabela opet pada u vodu, jer mnogi tomosovi cilindri imaju deck a kad njega ne racunas svako racunanje ugllova ti pada u vodu. Onda opet iz te tabele nemos kako treba racunat ni uglove izduva ni prelivnih jer npr ako uzimas samo visinu kanala opet si u kurcu jer neki cilindri DRK kanala imaju ispod ili iznad DMT i linije klipa.


NPR po tabeli ako su ti prelivni 10mm to ti je onda ugao od 130 kanal. Jesto mozda u nekoj teoriji al u praksi daleko od toga. Tomos koji ima visinu kanala 10mm kao sto je npr apn cilindar ako ima deck 0 i ako je drk kanala jednak dmt klipa ima visinu od GRK prelivnog do cilindra 36mm a to je tacno ugao od 106.7 prelivnog kanala sto je daleko od ith 130 stepeni.

Dakle gogovu tabelu baci krmcima i po pitanju izduv prelivni koristi se kalkulatorom mrksic maria a po pitanju usisa koristi se ovim mojim kalkulatorom i bod ga te vidi sto bi rekli
 
vucko
nisam jos uvek tacno premerio sve specijalno taj deck me sad buni...ne mogu odmah da ga premerim jer mi je masina rastavljena skroz.ali izgleda da mi ne gine nov klip Smile a ko zna...mozda ce i da radi lepo Smile
 
Djordje
hoce radice ljepo al na 11 000 ako ti je ugao usisa 183 stepena Smile

Mada nikad se ne zna probaj pa javi kako si proso sa tim klipom jel pljuvo puno itd...a ne kosta te nista ni probat sa nekim starim klipom pa ako bude bolje taj 4mm kacen uvje mozes ostavit za nekog matika il apna Smile
 
Totke
A to c se isto pise u mm? Znaci ako mi klip ne ide do vrha cilindra nego fali 2 mm pisem 2 ,jel tako? E sad nadam se da ne kvarim ovo sve i tako to,ali ja moram da pitam. Sta uopste dodje to stepeni, sta stepeni? U cemu se kasnije izrazavaju stepeni? Sta meni oni znace? Jel vise stepeni vise ks ili sta ? Jbg nikad se nisam tolko bacao u racunanje itd uvek sam po nekoj semi radio.. U turpijanje se razumem ali u matematiku tu ne Smile A voleo bih znati pa mozda i sam nesto uradim iz svoje glave itd Smile Jbg ja se izvinjavam Grin
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Djordje
Imas dole ispod dugmeta racunaj uputstvo za koristenje programa i tu ti sve pise Smile Da u milimetrima su sve mjere pa i deck. Ako rub klipa u GMT ima jos 2mm do vrha cilindra deck=2

"E sad nadam se da ne kvarim ovo sve i tako to,ali ja moram da pitam"
Tako i treba. Glupo pitanje ne postoji, samo glup odgovor. I bitno je da covjek zeli nesto nauciti, nije sramota ne znati negone htjeti nauciti. Ne treba to previse da te brine i meni je to jako komplikovano u pocetku izgledalo, ti uglovi i sve to.

Ali stvar je zapravo jako jednostavna. Prosta ko pasulj. Elem Klip se krece pravolinijski. Radilica kruzno. Klip se jednom rotacijom punom radilice spusti i digne na isto mjesto. Pritom se kanali otvaraju i zatvaraju. Ugao nekog kanala prosto znaci koliko je on aj da kazem vremena ostao otvoren tokom jednog punog kruga radilice.

Probaj jednostavno zamisliti magnet od paljenja i na njemu okrugli uglomjer. Uglomjer mjeri stepene od 0 do 360 stepeni. E sad zamisli krenes okretati magnet i dodjes do GRK(gornjeg ruba) izduva. E tuj zabiljeziz uglomjer na nulu. Pocnes okretati polako magnet izduv se polako otvara klip dolazi u DMT. okreces i dalje izduv se polako zatvara i onda opet klip dodje do momenta kad je izduv zatvoren. Pogledas na uglomjer i upravo si izmjerio ugao izduvnog kanala. tako npr kanal sa GRK 24mm je nekih 180 stepeni a to nam znaci zapravo da ce u toku jedne pune rotacije radilice od njenih 360 stepeni, pola toga vremena kanal biti otvoren. Lupam kad bi imao kanal koji ide od GMT do DMT ugao bi mu bio 360 stepeni. Valjda si ukapirao Smile

E sad sto nam je to bitno... pa najcesce za neka kalkulisanja, poredjenja itd. Npr imas neki skuter standardni klipni usis standardni prelivni kanali izduv itd i sad bi ti htjeo primac performanse svog motora tom skuteru koji ide fino. Al nemozes samo izmjerit GRK izduva i to napilat na tomosov cilindar jer imaju razlicit kod klipa. Npr na masini koja ima hod klipa 35mm 25mm GRK izduva nije isto ko na tomosu 25mm to je potpuno drugaciji ugao. Pa onda kad tako kopiras kopiras uglove a ne milimetre

Takodje ako pocnes malo proucavati 2t tuning literaturu bitna su ti opet ocitavanja u uglovima jer su sve formule, tabele, grafikoni izrazeni u njima...zamisli da su ljudi jednu tabelu morali praviti za 10 razlicitih hodova klipa to bi bilo ludilo od knjige Smile

E sad jos odgovor na ono kratko pitanja: da li veci ugao donosi vise ks. Pa i da i ne Smile U pravilu da ali moze cesto biti i ne.

Veci ugao(npr izduva) znaci da je on blize gmt sto znaci duze vremena je otvoren, prije se otvara kasnije zatvara. To moze znaciti cesto povecanje snage ako podignemo GRK izduva, jer se povecavaju i obrtaji. ALi cesto moze imati i kontra posledice ako se ode previse. Jbg takve su ti 2tmasine. Prosiri kanal par milimetara i dobio si zvjer. Prosiri jos par i dobio si tromog magarca koji vuce samo na max obrtajima i nista ispod.

Kao sto sam i u onom programu napisao bitnija je mnogo uskladjenost kanala od njihove velicine.
 
vucko
ovaj je pljuvao dosta i pre tog kracenja ...ali nista nije bilo uskladjeno kao svet...prirubnica karburatora je bila nekeo ofside za nekoliko milimetara..(greska u odlivku cilindra zapravo, rupe za srafove nisu na istom odstojanju od kanala),laser auspuh itd...nadam se da ce sad raditi bolje sa junior auspuhom.skratio sam i deo izmedju pera klipa tako su prelivni otvoreni sa donje strane skroz a ne polovicno kao sto je sa fabrickim klipom i zapusio rupe na polutkama.
 
Djordje
Pa sto si kratio sunce li ti kalajisano tvoje ako je vec pljuvao Sad

Inace ima jedna jako dobra metoda za odredjivanje rezonantne duzine usuisa koja kad se dobro podesi moze unekoliko smanjiti to pljuvanje i dosta povecati punjenje cilindra al o tom malo kasnije napisem dok se razbudim Smile
 
vucko
zato sto sam se naslusao toga kako junior fabricki treba da ima skracen klip Smileinace...sad sam premerio opet klip je 43 mm sa usisne strane a deck je oko 1-1,5 mm..tako da je situacija malcice bolja nego sto sam mislio.
 
Totke
Ahaaaaaaaaa Smile Sad sam te razumeo Smile Naravno trebacu jos to da probam u praxi da bih to jos sve razumeo ali ugl razumem sta je sta sad i zasto su stepeni Smile Hvala puno na odgovoru Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Djordje
u praksi najlakse uglove mjeris sa ovim

i.postimg.cc/Y9TzKYTt/degreew.jpg


Smile

 
vucko
a o kakvoj metodi za odredjivanje rez duzine si mislio? i kako spreciti pljuvanje?
 
Djordje
cekaj varim auspuh Smile

VEceras cu pisati o tome
 
vucko
vazi! Srecan rad Wink
 
Djordje
ma nisam uspjeo napravit nista jebe me snijeg zima u podrumu nemos varit ruke se tresu nemos nista Sad
 
vucko
ja i drugar smo se isto tako patili pre par dana sa mojim auspuhom Smile dobro je ispao mada jos nije zavrsen.jos grana i prigusivac...
vucko je prikačio/la sledeće:
Nije Vam dozvoljeno da vidite ono što je Član prikačio uz odgovor.
 
Djordje
Granu je najteze izraditi u principu jer moras raditi one tzv isjecke koji bitno suzavaju protok pa se treba koristiti mozda malo veci fi od onog zeljenog...i treba paziti dosta kako se savija da se ne presuzi grana.

doduse vi sa apn ramama tu imate najmanje posla meni je na t14m cjevastoj rami grana potrebna takva da ide u zakrivljeno S tako da je belaj to pravi.
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (993)   Atila88 Atila88 (965)