Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Mali poklon forumu. Program za racunanje ugla usis
Totke
To i ja kontam Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
vucko
po ovom programu za rezonanciju usisa ispada da za rez usisa na 7200 o/m duzina usisa treba da bude 73,53mm.e sad...problem koji imam je taj sto je ceo kanal bez karba dugacak 60mm a sve zajedno ( znaci kanal, prirubnica i karb( bing 18 sl) je 155 mm.duplo vise..kako sad to resiti??
 
tuningfanatic
Formula od Mrksic Maria se nije pokazala kao tacna, koristi levi program za racunanje.
Ja sam uneo podatke 183 stepena i 18mm karb, ispada da je rezonancija na 9000-9500 sa fabrickom duzinom prirubnice.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
Djordje

>vucko napisao:


po ovom programu za rezonanciju usisa ispada da za rez usisa na 7200 o/m duzina usisa treba da bude 73,53mm.e sad...problem koji imam je taj sto je ceo kanal bez karba dugacak 60mm a sve zajedno ( znaci kanal, prirubnica i karb( bing 18 sl) je 155 mm.duplo vise..kako sad to resiti??


Nisam te bas najbolje razumjeo. Program koji sam ja okacio ne racuna rezonancu usisa(do nje se dolazi eksperimentalnim putem) nego racuna ugau usisnog kanala sto je nesto sasvim drugo od rezonance usisa...
 
vucko
nisam ni mislio na vas program nego na xls program koji je tuningfanatic stavio na drugoj strani.i jeste Mariova formula.
 
Djordje
Nemam pojma za to. Onaj mariov program za racunanje ugla prelivnih i izduva je tacan koliko ja znam.
 
tuningfanatic
To je ok, nego oni proracuni sto je pisao pre 20 godina nisu tacni.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
Djordje
Covjek je onu knjigu pisao kad je imao 17 18 godina ako se ne varam. Prije nego je bilo ko od nas imao kompijuter, svu literaturu na dva klika misa dosutpnu, forume it, cak i prije nego sto se vecina forumasa ovdje i rodila. Tako da njemu licno sto se one knjige i svih ostalih njegovih radova tice samo mogu kapu da skinem.

A da ima nekih gresaka sasvim je moguce...jel si covjek onda i grijesis taka nam je nafaka jebem li ga od trosnog smo materijala sazdani
 
vucko
ako nije greska u programu onda je prakticno nemoguce podesiti rez usisa na 7000- 7500 o/min. predugacak je sam kanal..jedino sa jako velikim karburatorom i da se prosiri kanal dosta...nzm...nemam ideju.
evo ako nekog od vas koji znate ne mrzi da pogleda..:
duzina kanala- 60mm
sirina kanala ( u cilindru)- 27mm
sirina kanala kod prirubnice-24mm
karb(18mm) +prirubnica-95mm
ugao usisa 168,89
visina kanala- 19,5 mm
 
tuningfanatic
Lepo sam napisao da Mariova formula ne radi, koristi onu sa leve strane sto je Gogo utvrdio. Ubacio sam u program samo da bih uporedio i utvrdio tacnost, ti ako hoces izbrisi da ti ne smeta.
IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
vucko
ispada da je sa karburatorom 18mm (sl) i prirubnicom za bt rezonancija usisa na 3550 o/min..i nema se sta mnogo uraditi po tom pitanju...ili mozda ima..? Smile
 
tuningfanatic
s19.postimg.cc/99fp679n3/usis.jpg


IF YOU AINT MIXIN GAS YOU AINT KICKIN ASS!!!
 
vucko
sad sam tek ukapirao Smile xD
svo vreme sam ustvari koristio Mariovu formulu.sa ovom vec ima smisla Smile
 
Raca
Djordje dosta sam naucio od tvojih postova gore,zanima me samo kako se racuna rezonancija prelivnih? Ako te ne mrzi objasni,hvala unapred Smile
 
Djordje
Vrlo bih ti rado pomogao ali o tome pitanju ne znam nista konkretno nemogu iznijeti nikakve formule dijagrame i seme. To nisam nikada proucavao.

Na zalost imam jako malo vremena da se bavim 2t tuning problematikom, a sa druge strane jos manje novaca da ulazem u praksu radim sebi neke zestoke tuninge kopam po motoru itd. Ja to radim onako iz hobija Wink
Kad se neko iznervira uzme stap i ode pecati, ja odem u garazu i sarafam Smile

Moje znanje o tuningu je jako jako malo i ograniceno tako da ti tu na zalost ne mogu pomoci.


Ono sto ti mogu reci je da na to jednostavno uopste ne treba obracati paznju osim ako ne idemo na neki jebacki trkaci motor. Razlog je jako jednostavan. Dobar auspuh rezonantni ne samo da izvlaci sagorjele gasove iz cilindra nego dok su prelivni otvoreni cupa ogromnu kolicinu goriva iz kartera...doslovice pritisak u karteru tu malo sta radi, dio toga izlazi na izduvni kanal a dio onog sto je izbaceno povratni talas auspuha vraca nazad u cilindar kad su vec prelivni zatvoreni i eto ti 2t pjesme i sve mudrosti oko 2t tuninga: napraviti dobar auspuh i to je to Smile


Neke trkace masine japanske u starim danima GP 50cc trka su imale jako male uglove prelivnih kanala i jako velik pritisak u karteru. Islo se na ideju da se cilindar sto efektnije puni pritiskom iz kartera a da auspuh sluz samo kao odvod sagorjelih gasova.

Ta se ideja nije nikad u praksi dobro pokazala jer u principu karter je jako losa vakum pumpa Smile

Takvi motori su imali jako uzak opseg obrtnog momenta i snage pa su morali imati mjenjace i po 10 14 brzina.

Sto je jos gore visok pritisak bi istjerivao dosta smjese kroz izduv na malim obrtajima tako da su u tom podrucju masine bile prakticno neupotrebljive.


Mnogo bitnije od pritiska u karteru i rezonance prelivnih kanala je prosto pogoditi dobru inerciju toka fluida kroz prelivne kanale.
Tok treba da bude usmjeren iz prelivnih ka kontra stranu izduva tj ka karbu i usisnom kanalu pa odatle da ide gore u glavu pa tek onda ka izduvnom kanalu. Trebaju prelivni dati sto manje tako zvanog kratkog spoja sagorjelih gasova i svjeze ubacene smjese.
Bitno je napomenuti da je to najtezi dio friziranja cilindra jer se tu moze jako lako zajebat stvar ako ne znamo sta radimo i nemamo pravi alat i vjestinu. Lose usmjereni prelivni kanali dace motor losijih performansi nego standardni.

Zato za prvo neko pocetno friziranje treba kopati samo usis i izduv. A ako
nemamo iskustvo znanje i alat a ipak zelimo povecati ugao prelivnih treba prvo podizati cilindar odozdo za zeljeni ugao a kopati po izduvu i usisu Wink

Tek neka treca faza friziranja motora ukljucuje i kopanje po prelivnim kanalima.
Sto se tice nekih preporucenih uglova prema Bellu treba ici do nekih 124 stepena max za 6500 obrtaje do 128 za 8000 rpm do 130 za 9000rpm do 132 za 10000 134 za 11 000 rpm 135 12 000rpm

Cetvrta faza bi bila sa Bella preci na Jenningsa i time area angle area formule i proracune, na zalost to jos nisam uspjeo skuziti kako se tacno radi to je sad za sad meni neshvatljivo.

I tek nakon svega toga peta faza friziranja je nakon svega toga trazenje i dobre rezonance prelivnih kanala. A buduci da vecina "tjunera" forumaskih ne ide preko prve druge faze onda je proracun rezonznce potpuno nebitan za vecinu nas smrtnika.

Jos samo da napomenem da je onomad nekad davno Gogo racunao i dao neke seme rezonanci BT cilindra i da je po njegovim proracunima bt cilindar ako se dobro sjecam imao rezonancu na daleko vecim obrtajima nego sto on fabricki netuniran postize(ako se ne varam)

Tako da u principu toga se dok ne dostignes neki veliki stepen znanja i iskustva slobodno okani. Ako se i friziraju prelivni treba jako veliku poznju posvetiti njihovoj usmjerenosti.

Prva stvar kojoj se covjek treba posvetiti je poraditi na auspuhu to je cudno jedno sta se moze dobiti iz dobrog auspuha. Dobar ausph kad povuce negativni talas rezonance cupa sve zivo i iz cilindra i iz kartera a tu nam proracun rezonance malo sta moze pomoci .

To je cudo jedno sta se sa dobrim spuhom moze postici, to govorim iz licnog iskustva pa jebote meni t14 sa potpuno standardnim nefriziranim cilindrom, 13mm karbom, ne squish glavom itd itd(dakle sve nista posebno) vrti nesto malo preko 9000 obrtaja u prvoj drugoj trecoj. A kad uzmemo u obzir da standardni t14 vrti 6500 obrtaja onda vidimo da dobar auspuh podize masinu i do 2500 obttaja.

I sad tu racunat rezonancu pa preradjivat kanale da dobijem 256 obrtaja vise... Smile ne isplati se Smile
 
vucko
'Ono sto ti mogu reci je da na to jednostavno uopste ne treba obracati paznju osim ako ne idemo na neki jebacki trkaci motor. Razlog je jako jednostavan. Dobar auspuh rezonantni ne samo da izvlaci sagorjele gasove iz cilindra nego dok su prelivni otvoreni cupa ogromnu kolicinu goriva iz kartera...doslovice pritisak u karteru tu malo sta radi, dio toga izlazi na izduvni kanal a dio onog sto je izbaceno povratni talas auspuha vraca nazad u cilindar kad su vec prelivni zatvoreni i eto ti 2t pjesme'

jako zanimljiva stvar...pre par godina sam imao prilike da vidim jedan cilindar od automatika koji je radio kao nenormalan...bio sam ubedjen da ima neke jebacke kanale nakopane..medjutim, imao je samo dve rupe koje nisam video nigde drugde...nesto kao most izmedju izduva i prelivnih kanala...(rupe su izbusene kroz izduv ukoso pravo u prelivne kanale)i dan danas ne kapiram zasto je to neko radio, ali je cinjenica da je taj automatik jeo sve apenjare i skutere kao malu decu.predpostavljam da su te rupe sluzile da bi povlacio smesu iz kartera u cilindar bolje...doduse dobar deo bi odlazio u auspuh onda...
 
Djordje
Postoji nacin da se takve rupe urade...to su takozvani boost izduvni portovi

Lose je to bilo odradjeno ako je bilo radjeno kako ti kazes jer se tako vjerovatno gubilo dosta govira klip krene dole otvori se izduv pocinje izvlacenje smjese kroz izduv ide klip jos dole otvaraju se prelivni i onda kroz te rupe inercija nosi gasove direktno iz prelivnih kanala u auspuh a ne onako kako sam ja opisao da treba....iz prelivnih kontra u smjeru usisa pa u smjeru glave pa u izduv.


E sad kako se to radi pravilno Smile Busenjem rupa iz izduvnog kanal koje se nalaze izmedju glavnog izduvnog kanala i prelivnih kanala.

Imate ovdje sliku toga:

i.postimg.cc/T1GhDPDr/exhaust-port.jpg


E sad sta se time dobija?

Svaki promjer cilindra ima svoju neku amjmo reci maksimalnu sirinu izduvnih kanala. Ona je od 0.60 pa do 0.70 puta promjer cilindra. Max do 0.75 uz jebacki dobro odradjen elipsasti izgled izduva. Sve preko 0.70 pa i preko 0.6 uz los oblik izduvnog kanala moze dovesti do jako brzog habanja karika a ako je lose odradjen posao a izduv presirok ima da vam popucaju karike kad prvi put zakurblate.

E sad to je negativna prica presirokog izduva. Pozitivna prica izduva je da se sirenjem izduva povecava snaga, ali obrtni momenat i opseg snage ostaje koliko toliko isti. Dizanjem izduva se takodje dize snaga i obrtaji...ali obrtni moemenat opada i polje snage postaje uze ka polju max rpm sto god je izduv veci.


E sad onda u odredjenim situacijama tuninga dolazimo do ove problematike. Hocemo dobiti jos snage a izduv smo digli vec na zeljeni ugao i necemo preko toga da ne bi motor postao neupotrebljiv i sa snagom na uskom polju. A opet prosirili smo kanal do te mjere da nemoze ici dalje preko recimo 0.7 jer ce nam pucati karike. Sta tu radimo ? Busimo boost portove

Izbuse se kao na onoj slici i eto ga prakticno smo povecali protok izduvnog kanala za odredjeni iznos a nismo dizali ugao izduva tako da smo ostali na istom momentu a nismo ni sirili zduv tako da smo savucali vijek karika.


Sretno Smile

 
Totke
Jao Djordje Djordje Smile Svaki dan mi das neku novu ideju Grin Jbt kolko si me sad bacio u razmisljanje moracu da bacim jedno 10 cilindara na sto da bih uradio sve sto sam iz ove teme novo video Grin Jadni oni kad krenem da kopam Grin A i da pitam vec nesto ovom prilikom.. Posto kazes sirenjem kanala dobija se snaga ali obrt momenat itd ostaje,e sad .. Sta mislite o tome da prosirim na jednom apn cilindru prelivne usis i izduv samo u sirinu da ne menjam ugao, jel bi dobio dosta snage i momenti ostali isti?
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Raca
Hvala djordje,bas me zanimalo to,iako malo njih sta zna o tome Smile Totke ne razumem se puno,ali znam toliko da prelivne ne treba dirati jer tesko da to uradis kako valja Smile pocni po malo raditi na usisu i izduvu,a cilindar samo podizi odozdo ako vec hoces da im menjas ugao otvaranja,tako ja radim jer sam jos dosta ne iskusan u svemu ovome Smile
 
Totke

>Raca napisao:


Hvala djordje,bas me zanimalo to,iako malo njih sta zna o tome Smile Totke ne razumem se puno,ali znam toliko da prelivne ne treba dirati jer tesko da to uradis kako valja Smile pocni po malo raditi na usisu i izduvu,a cilindar samo podizi odozdo ako vec hoces da im menjas ugao otvaranja,tako ja radim jer sam jos dosta ne iskusan u svemu ovome Smile


Ne znam puno tj jako malo znam. Ali sam prelivne i ostale kanale vec dosta puta radio ali nikad nisam uspeo da odvojim sta sa cim dobijam do sada sam uvek radio po nekom prirucniku ili po necemu sto je vec neko radio a sad bih kako vec malo vise kontam i citam,cujem da malo kombinujem nesto svoje Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (993)   Atila88 Atila88 (965)