Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Podloške(distanceri) za L17 ležaje
dule644
Pozdrav znalcima. Da krenemo. Ima li neko ideju od čega napraviti šajbe za L17, kod mene ih se ne može nabaviti? Koje su debljine potrebne? Zbog njih sam morao ugraditi 6203, ali 10 mm sam našao neki divlji pa ne očekujem neku trajnost.
Neozenjen, nemam djece ali imam Tomos.
Dakle, i ja imam brige.
 
Zoran1968
Nemoj to da praviši,(neisplativo), kod nas u Srbiji ih ima u Motobikeu iz NS i to u jednoj jedinoj debljini od 0,15.
Vrednost toga je mala imaš web shop pa ih pitaj možda hoće i da pošalju, a ako ne poslaću ti ja autobusom po vozaču.
evo ti link: http://www.motobi...
Drugo ne znam što bežiš od tih 6203 od 10mm, jer ni ovi L17 danas nisu više tog kvaliteta kao što su nekada bili.
Treće i ti "brušeni" 6203 od 10mm se šajbniraju.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
Chuky94
Jedino da nadjes zilet podloske za nesto drugo. Tesko da ces uspeti da napravis od bilo cega a da potraje vise od kineskih 6203/10 lezajeva.
www.cyclesangelo.ch/imgs/logo-part/Tomos.jpg

s14.postimg.cc/7473348nl/cat.jpg

If it's stupid but it works, it ain't stupid

Bolje mrtav pijan nego mrtav trezan
 
Zoran1968
evo to je ovo:
http://www.motobi..._1702.aspx
i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
dule644
Problem je što 6203 10 mm nije standardni, ne mogu naći zracnost c3,a za 12mm da li kopati blok ili brusiti ležaje.
Neozenjen, nemam djece ali imam Tomos.
Dakle, i ja imam brige.
 
Zoran1968
Jeste to nisu standard ,međutim i to ima da se kupi već gotovo u pomenutoj radnji.Znam pouzdano da su oni KG Kineski i da ništa nevaljaju, ali čini mi se ima još jedna vrsta.
U mojoj jednoj mašini su ti , tako bilo tako i ostalo i radi .U drugoj su bili sada su oni od 12mm Koyo , znači kopani blokovi i takođe u trećoj mašini na kojoj sam morao to da odradim jer su ležišta bila razlokana, pa je usput i biksnovana..
Kopanje blokova je najskuplja varijanta, ali po meni najbolja jer jedino što znam da nije kopija i falš lager je Koyo-Japan.Sledeći put nema više problema , samo kupiš i staviš.
Brušenje ležajeva je možda još jedna varijanta, ali nisam siguran koliko dobra.
Pojedini ljudi preporučuju i FAG lagere, ja lično ne znam kakvog su kvaliteta, a SKF su sada teško smeće jer se radi o lošim kopijama.
Toliko od mene , mom poznavanju te materije, ima ovde ljudi koji se time baš bave pa neka se uključe u debatu.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
archery
Dobio sam neke francuske,dečki koji su ugrađivali kažu da su dobri i trajni.Neznam izvor,možda treba malo potražiti na netu.Još nije isprobano,jer mi je motor u dijelovima,javim rezultat.
s17.postimg.cc/4k6d67n0r/2015_10_02_17_03_00.jpg

 
TOMOS
Nemoj da se ljutis, al' mi ovo mirise na Kinu. Rekao bih po pakovanju, bas deluju "Kineski".
i.postimg.cc/zL94RQm0/20191130-225606.jpg
 
dule644
Kad sam nosio kod najboljeg(najskupljeg)tokara u gradu radilicu pente T4da je obradi i promijeni klipnjacu,na pitanje koje lezaje ugraditi,kaze idi kod Zoke na pijacu i uzmi 6203 10mm,komad 3 eura.Pitam ga za FAG,kaze da ne bacam pare,ni on vise nije garancija.Nego,zasto mi je iglicasti lezaj male pesnice zbrusio s obe strane,zaboravih ga pitati?
Neozenjen, nemam djece ali imam Tomos.
Dakle, i ja imam brige.
 
archery
Na kutiji piše Made in France,slika je loša, u stvarnosti puno ljepše izgleda.Ćovjek koji godinama servisira T4 motore, ih stavlja i kaže da jako dugo drže
 
dusanstankovic
Mene interesuje čemu služe te sajbne? Kupio sam te brušene ležajeve u motobiku samo nikako da provalim koliko tih sajbni treba da stavim?
 
Zoran1968
One smanjuju aksijalni luft radilice ili ti laički rečeno napred nazad ako je vučeš ka sebi za neki krak, npr. za onaj gde ide magnet paljenja.
Mnogi ih kod brušenih lagera i ne stavljaju, ali to pouzdano skraćuje njihov radni vek.Postoje tačne mere, ali pošto možeš da nabaviš samo jednu debljinu tih šajbni kod mene je stalo po jedna sa svake strane (idu pre lagera), više od toga nije moglo jer bi blokiralo radilicu.
Kada sklopiš blokove sa radilicom i stegneš sve šrafove,(ne zaboravi dihtung), ona mora da se vrti bez napora prstima da je okrećeš i ne sma da ima velik aksijalni luft. (gotovo nikakav)Te probe radiš bez sklopa menjača.
Ima ovde i pravih majstora koji će ti to već objasniti stručnije.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
dusanstankovic
Hvala na objašnjenju ja sam kupio i te štel platne i ležajeve ali sam skroz zaboravio da ih stavim tako da mi sledi skidanje istih i ponovno montiranje. Ko nema u glavi ima u nogama!
 
dusanstankovic
Jedno pitanje mozda malo glupo ali mi koji smo tehnicki neobrazovani bar priznajemo, kako sad lezajeve da skinem sa radilice?
 
vule2001
Naoštrenim pajserom,par puta lupiš na dole posle sa strane pajsera udaraš da nebi oštetio radilicu,kao polugom da podižeš nešto Grin
 
Zoran1968
Ja sam svoje radilice obradio vodenom šmirglom na mestu naleganja lagera tako da lager ne nailazi teško inače bi morao da ga nabijam presom, a skidao nikako.Ako je lager jako teško naišao prilikom montaže onda ćeš prilikom svlačenja da rodiš mečku , a ako udaraš da bi ga svukao možeš čak i radilicu da izbaciš iz balansa.
Pravilno bi bilo da prilikom rasklapanja lageri ostanu u blokovima , a ne na radilici.
Tako sam posle bez muke svlačio lager sa radilice zbog šajbiranja uz pomoć dva jaka šrafcigera.Na taj način sam sklopio već tri motora i sve šljaka 100%
Pitaj Konstruktora u PP i on će ti to sve stručno objasniti


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
dusanstankovic
Ja sam zagrejao lezaj na ringli sporeta i samo sam ga spustio na radilicu.A cini mi se da cu roditi mecku da ih skinem!
A da li postoji mogucnost da se skinu nekim radapcigerom?

 
Zoran1968
Nemoj ni da ih skidaš montiraj tako i radiće to OK.
Bolje tako nego da praviš dupli posao i oštetiš radilicu ili lagere.


i.postimg.cc/xkFJ4LKH/Untitled-1.jpg
 
konstruktor
Bas kao sto ti rece Zoran,montiraj to tako jer si vec napravio par greski za cije ispravljanje ce ti trebati novi lezajevi.Za montazu L17 lezajeva potrebno je podesavanje lufta ali to lako ide posto za njihovo skidanje ima alat.Obicni lezajevi 6203 montiraju se ili na nacin kako je Zokii uradio obradom radilice da lako naidju lezajevi ili stavljanjem lezajeva presom na radilicu ali sa specijalnim alatom za drzanje polutke i alatom koji gura samo unutrasnji deo lezaja.Lezajevi se uglavnom ne greju ima izuzetaka a to su lezajevi C3 ili vece tolerancije ali i kod njih se greje samo unutrasnji deo pomocu posebnog alata.Jedna od najbitnijih stvari je grejanje blokova pre ubacivanja lezajeva vecina upropascenih blokova na tomosima je upropascena bas zbog toga sto nisu grejani nego nabijani cekicem.Iz mog iskustva mogu reci da su uglavnom Tomosi fabricki imali po jednu podlosku 0.10 sa svake strane radilice kada je lezaj 6203,nisam nikada video neki veci broj podloski.
 
konstruktor
Da pojednostavim, obicni lezajevi 6203 mogu se staviti bez ikakvih podloski i nece biti nikakvih problema,ukoliko se stavljaju bruseni onda moraju podloske i podesavanje zazora a radilica mora biti obradjena da se lako skidaju i stavljaju.Za L17 sam vec objasnio u prethodnom odgovoru.
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (1,026)   Atila88 Atila88 (976)