Pregled Teme
 Odštampaj Temu
Lamelni usis na cilindar
Raca
Planiram lamelni usis na cilindru bta,jako me nervira to prskanje i mukanje na niskim obrtajima,a zanima me dali je neko probao to i koliko je dobio snage na niskim obrtajima ? Smile
 
Djordje
U kakvom ti je uopste stanju masina, kakav je setup itd

vozio sam jedan bt skoro 100% originalan i motor jako mnogo momenta ima nema mukanja na niskim nikakvih vuce od pocetka do kraja gasa kako treba.

Vjerujem kad bi postelo masinu i dotjero je u kolko tolko fabricko stanje rjesio bi se dosta problema.


Problem sa 99% forumasa je sto hoce nesto frizirat kemijat a motori im u raspadu lose podeseno sve izjebano rashodano, karburatori izglodani nizne istrosene paljenje lose postelano auspusi zacepljeni i onda tomos ne valja daj da ja to friziram, pa jbt ja kad sam svoju t14 generalno sredjivo posle generalke je bio najbrizi tomos u kraju.

Pogotovo za bt me to cudi to bi trebo biti dosta elasticniji motor od npr t15 makina.



Naravno moguce je lamele ugraditi dosta forumasa je to radilo. To zahtjeva dosta truda muke. Onda i novaca takodje jako mnogo. koliko ja znam lamele dobre nisu nimalo jeftine a onda opet varenje aluminijuma takodje nije jeftin sport...
 
Raca
Klip 39,5l,paljenje platinsko 12v50w,karb bing 18 slh,dizna 100 filter nemam a auspuh laser,sve je standard,i lepo je ustelovan motor,nervira me to sto je slab na niskim pa u tom usisu vidim neko resenjd Smile Djordje nisi me razumeo,ja hocu lamelni usis na cilindar a ne na karter Smile
 
DobriDiv
Onda moras A5 cilindar?
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
Djordje
A jesi probo malo poigrat se s karbom spojit preko airboxa stavit manju diznu. poigrat se sa duzinom usisa. itd

kako ce ti vuc na niskima kad nemas filtera i ide 100 dizna Smile


Kazem ti vozio sam bta i bio je elastican kolko ti dusa zeli. a skoro sve standard.
 
Raca
Ne mora a5,napravim kuciste za lamele,one se kace na na stublinu a na njih karb Smile djordje probacu prvo to,hvala na savetu Smile
 
DobriDiv

>Djordje napisao:


Pogotovo za bt me to cudi to bi trebo biti dosta elasticniji motor od npr t15 makina.


Zar to nije ista masina?
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
feniks
Da A5 cilindar zbog prilagodjenih kanala.
Na drugim cilindrima je to vec domen vise matematike i zahvat posle koga se odustaje i pre pocetka.
Dodavanjem pravljenog kucista za lamele+karburator drasticno se produzava put smese do cilindra.
Za "peglanje" obrtaja dok ne postigne rezonancu mozes da se pozabavis sa "boost bottle" sistemom.
Parametri podesavanja karburatora i predpaljenja ce biti nesto drugaciji od preporuka iz literature.
Ja sam to uradio na standarnoj T-14 masini, sa rucno radjenim rezonantnim izduvnim sistemom.
feniks je prikačio/la sledeće:
Nije Vam dozvoljeno da vidite ono što je Član prikačio uz odgovor.
 
feniks
A pre toga piograj se sa prenosnim odnosom.
Prilagodi predpaljenje motoru, a ne literaturi.
Ugao je odgovarajuci, onda kada imas najbolju vucu uz brdo ( 1,3/1,5/...pre GMT).
I proveri stanje kvacila.
Jer svaki Tomos je prica za sebe.

Dobri Dive: U pravu si to su iste masine.

 
Djordje

>DobriDiv napisao:


>Djordje napisao:


Pogotovo za bt me to cudi to bi trebo biti dosta elasticniji motor od npr t15 makina.


Zar to nije ista masina?



Ista masina ali potpuno razlicit auspuh. A to u prevodu znaci potpuno razlicite performanse motora. Bar kad je t2 problematika u pitanju Wink
 
DobriDiv
Pa trebao si da pomenes taj auspuh Smile
APN 4H '75
A3 KLSG '87
15SL 1977.
 
Totke
Moj ti je savet ako to radis samo zbog momenata nemoj to da radis Smile Nasteluj paljenje po svom motoru i uzmi novi klip karike i nemoj ga skracivati ostavi ga kakav je nasteluj karb stavi air box i smanji diznu mogu da garantujem da ces dobiti veoma elastican motor jos ako uradis i boost bottle kao sto je clan feniks uradio i bog da te vidi Smile
sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527706_3120858558407_244764970_n.jpg
 
Raca
Pokusacu to naravno prvo,pa tek onda sve ostalo...To je i mene brinulo,djordje je pricao da se menjanjem duzine prirubnice menja rezonancija usisa,a ja kad produzim sa tim kucistem za lamele ko zna gde ce to otici,moze biti i dobro a i nemora...Motor jako lepo vuce kad udje u rezonanciju,ali pre toga je mrtav,naj ver cu morati da se igram rezonancijom usisa mada mi je to jako tesko zbog prirubnica Smile I da,imam laser auspuh ali onako manji samo jednu krivinu ima,zanima me zna li neko kad je njemu rezonancija i dali bi mogao da ga preradim ? Smile Taj boost bootle sam prosle godine prodao,ni po ku**a nisam dobio Shock
 
jack 023
Probaj da nađeš negde na Tomos Riders temu mislim da se član zove Reso. On je pravio ovakav usis kao što i ti hoćeš baš na BT cilindru.
 
Djordje
Stavi originalni auspuh ako imas. Ako nemas izmjeri duzinu tog auspuha pa mi javi. Od pocetka tamo pa do sredine kontrakonusa

kako ti nece bit mrtav motor na niskima ako je eodgovarajuci auspuh Smile
 
Raca
Znaci da izmerim od pocetka gde se zavrce u stublinu pa to sredine kontra konusa ? Oke eo izmerim za 15min pa ti napisem Smile
 
feniks
To tvoje ni po ku... ne valja ti ne prilici.
Ali neka ti bude.
Zbog takvih komentara sam moja iskustva objavio na drugoj stranici,
sa ulaznim parametrima pre ugradnje (motor vracen u fabricko stanje, po narudzbini uradjen ravni "Kantor" sa merama orginalnog auspuha),
ceo proces pravljenja ekspanzione posude i promene parametara stelovanja (polozaj igle, promer dizne,ugao predpaljenja)
rezultat testiranja (sa rezonantnim auspuhom).
Posto vidim da znas sta zelis, pomoc ti ni ne treba.
Pozdravljam te.
 
Raca
izvinjavam se ako sam nekog uvredio!samo sam pitao,al eto o5 se izvinjavam,nista te nisam razumeo.... Eo djordje izmerio sam,do polovine kontrakonusa 63cm a do kraja kontrakonusa 70cm,merio sam po gornjoj strani auspuha Smile

 
Djordje
Nije da boost botle ne valja al kad ljudi imaju razlokan kar lose podeseno paljenje los auspuh i generalno lose postelan motor kakav crni boost botle tu nece ni sveti ilija da pomaze.

Na dobro postelanoj masini naravno da ce se nesto osjetiti sa boost botle pa imali ste neke krosere koji su fabricki izlazili sa tim dodatkom jebemu misa.


To je vecina problema i pitanja oko friziranja kod 90% forumasa. Nakaci neki rejsing spuh koji ne odgovara cilindru. paljenje posetelovano sistemom metno sam ga u sredinu pa zakreno desno da bolje vuce, karb postelan metodom zavrni to i ako pali vozi dalje. I onda ko nevalja masina trebam nesto frizirat konto sam rotodisk praviti.

A masine nemaju ni 70%snage koju fabricki imaju.

Treba takve stvari U V I J E K prvi srediti pa onda na ostalo se baciti.

Englezi to zovi BLUEPRINTING. Znaci podesavanje masine do bola prema fabrickim mjerama. Da se karb i paljenje podese do bola kako treba. Da se svaki dihtung izreze na odredjenu mjeru da nigdje nista ne smeta na dihtungu karba izmedju blokova i cilindra i dihtung auspuha. Da masina nigdje ne pusta ne vuce lufta itd. Da motor ima fabricki spuh. Fabricki podesen kompresioni odnos( npr t14 ima fabricki 10:1 a neke squish originalne tomosove t14 glave iz 80 i neke sa dihtungom daju 8:1) cilindri zreli za busenje klipovi od marku i po karike produvale 6203 lezajevi iz 85e, klipnjace sa 2mm lufta Itd... i onda ne valja

Znaci motor cesto iz fabrike nije izlazio podesen perfektno jbg produzuje se vrjeme izgradnje montaze...a kamoli sta se sve tu izdesava za 20 30 godina. I onda ne valja to daj friziraj Smile


Kazem vam svima prvo naucite motor dovesti u 99% fabricko stanje i perfektno podeseno, pa ce te onda vrlo lako vidjeti sta vam na motoru treba sta treba frizirati sta kopati sta poboljsavati.


EDIT: Bt auspuh ima Lr 78cm ako se ne varam. Duzina grane 26cm. A u tebe Lr 63cm Sto zanci da ti rezonancu daje na obrtajima jako visokim oko 10 000rpm. I onda se zalis na mrtav motor u nizim obrtajima Smile

Ako ti je grana kraca od 26cm produzi je. da dobijes Lr 78. A mozes i sredisnji dio auspuha produziti svejedno samo ganjaj 78cm Lr.
Ili aparat za varenje u ruke ili u potragu za originalnim auspuhom.

Imat elastican motor koji vuce na 4000 obrtaja koji rezonancu auspuha ima na 10 000 je TEORIJSKI i PRAKTICNO nemoguce kada je 2t motor u pitanju.

 
Raca
Razumeo sam,hvala puno Smile znaci kraca grana uvek tera na vece obrtaje,a duza na nize? Smile Naravno to odprilike govorim kolko sma razumeo,al hvala o5,probam pa kazem kako ide Smile
 
Skoči na Forum:

TomosSrbija.com

Dobrodošli na oficijalni sajt ljubitelja Tomos motocikala!

Prijava

Zaboravili ste šifru?

Niste član?

Pridružite nam se, postanite deo zajednice ljubitelja Tomos-a!

 
Top 5 Forum Člana
Nemanja Nemanja (1,759)   DobriDiv DobriDiv (1,122)   andrija andrija (1,043)   BT80 BT80 (993)   Atila88 Atila88 (965)